Wednesday, September 10, 2008

Tre ting du aldri vil finne i mitt hus!

Tok utfordringen fra Emmeline om å velge 3 ting som aldri kommer til å have innenfor dørene på huset mitt, så lenge jeg er medeier: 1. Norske bondemøbler med håndmalte motiv til den nette sum av 50 000 kr!
Nå på tilbud, vel og merke til 22 500 kr.

Misforstå meg rett, det er ikke det at jeg har noe imot norske bondemøbler eller norske eventyr, men jeg foretrekker å ha de hver for seg!

Når du sitter på stolen, ser du jo heller ikke motivet, så lenge du ikke har øyne i ryggen, e.l.
Dette skapet, også til 50 000 kr er jo ett mesterverk i seg selv, men det fikk meg til å grøsse og tenke på det Forte, det levende kirkeorgelet i filmen om Bell og julen (Skjønnheten og Udyret)
For brutalt og dominerende for Nina.

Så til en seng som fikk meg til å miste lysten totalt.
Jeg klarer ikke å la være å tenke på Austin Powers......

Alle bildene er hentet fra www.finn.no, og er av helt nye møbler som selges av importører ol.

Noen som tar utfordringen her???

14 comments:

  1. He he nå har jeg slike stoler. Vel og merke uten de helv... motivene. Jeg har som et mål denne høsten å få male stolene uten at mannen legger merke til det. Han synes de er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINEEEEEEEEEE. Men det er de IKKE:o)

    ReplyDelete
  2. Austin Powers er da lekker han!! hihi..... senga ser da lekker ut den også.....

    ReplyDelete
  3. Den senga var litt outer space, kanskje vi kan komme oss til Mars og sjekke de halofile i den :))

    ReplyDelete
  4. Jeg ler meg ihjel av dette;) Men det skapet som er nummer to var jo STASELIG.... Hvis du har fem meters takhøyde er det jo virkelig noe å vise frem;) Ler av at Prinsessa har disse stolene uten motivene.... Og den sengen---hehehe. HVem bruker penger på å kjøpe seg en sånn????????

    ReplyDelete
  5. Austin Powers hehe..
    HELT ENIG !!!

    ReplyDelete
  6. ...og jeg har et kjøkkenmøblement tilsvarende det du har bilde av....synes stolene mine er fine jeg :) Bildene er malt av en kunstner og kunne hengt på veggen (minus stol). Jeg har sett det er stor forskjell på den kunstneriske kvaliteten fra pordusent til produsent. Mine er mørke, så jeg har veldig lyst til å male dem i samme farve som jeg ellers har brukt på møbler. LItt av en jobb, må først fjerne voksen de er satt inn med...

    ReplyDelete
  7. Enig med deg! Hadde nok ikke valgt disse møblene til mitt hus jeg heller! Men... Likte bondestilen for 10 år siden!! Sånn er det... Vi forandrer oss!!
    Ha en fin dag Nina!

    ReplyDelete
  8. :D Jeg er så enig, så enig. Spisestuen (med troll...) er fin nok som du sier, men skulle jeg eie en slik, måtte den bli plasert på ei tømmerhytte (med litt størrelse på) på fjellet.
    Skapet ..... svært, mørkt - grøss
    Senga - vet ikke jeg, out of space - mister også lysten.....
    Skal se om ikke jeg kan klare å komme opp med 3 ting også :)

    ReplyDelete
  9. Må nokk si meg enig. De hadde ikke fått komme inn i stua mi heller. Det verste jeg vet om er slitte stresslesser i skinn med fotskammel til. Stresslesser kommer garantert ikke inn i min stue. Ikke om de er aldrig så gode å sitte i.

    ReplyDelete
  10. åhhh som jeg digger denne Emmeline utfordringen. Jeg ler av prinsessas kommentarer og i det store og hele hva som finnes. Jeg må si jeg rett og slett imponert over sengen altså. Ante ikke at slike fantes en gang.

    ReplyDelete
  11. Det ligger noen awarder til deg inne hos meg
    ;-)

    ReplyDelete
  12. Oh, god. det er godt smaken er som baken og man ikke er påtvunget slike vederstyggeligheter. Lo når jeg så sengen for jeg tenkte også Austin Powers. Knegg!

    Søskenkjærligheten hadde vel ikke vert like stor om det ikke hadde vert for aldersforskjellen på nesten 18 år, men skjønn er den uansett! :) Det kommer nok skal du se, jeg syntes min søster var en pest og plage helt frem til jeg flyttet hjemmefra. I dag er vi bestiser:)

    Må si jeg lo godt av innlegget ditt lenger ned her om tyngdekraft mm. Er det ikke bare så inn i granskauen deilig å føle at du gikk av med seieren?!?! Nå er rompa mi mer som en låvedør da, men bortsett fra det så er jeg hellig overbevist om at jeg har det langt over gjennomsnittet på de fleste punkt. uten å utdype for mye, så vil jeg bare si at jeg nikket enig med deg ;)

    Ha en strrrålende dag og fortsett den gode jobben. Synes dere er kjempeflink!

    ReplyDelete
  13. Hm tror at denne utfordringen skal jeg ta imot.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)