Tuesday, October 4, 2011

Smisker med mannen.....


I går ble vi bedt hjem til Berit på kveldsmat.
Berit er i likhet med meg og Tonje, relativ ny-innflyttet her på Skåla, -alle av samme grunn, nemlig at vi har falt for noen av de kjekke karene som bor her inne, mens Lillian og Silje er innfødt. Ingrid skulle også være med, men hun måtte på jobb.
En flott gjeng, og utrolig god mat, sånt må jo bare blir bra! ;)

Før vi kom, ble vi alle bedt om å ta med oss pakker til pakke-lek.
Jeg har selvsagt hørt om pakke-lek, -og pakket inn ganske mange gaver til sånne via butikken, men aldri vært med på det selv. Sett det på tv da, -så jeg viste litt hva det gikk ut på, men som vanlig satt jeg vel og blogget, for jeg husket ikke reglene.... ;)
For de som ikke vet det, så er det da om å gjøre å kaste 6 med en terning, så velge en pakke fra bordet. 
Når det ikke er flere pakker igjen, skal alle åpne de gavene de har fått og se hva som befinner seg inni. 

Etter første runde så det slik ut:
 Tonje er überfornøyd over å få pakke opp en haug av interiør-ting, -Silje likedan, mens snekker og kranfører, Lillian fikk kveldens bonus-gave......

Jeg fikk verdens søteste skjeer, en pakke med kjekt stæsj og to blomsterpotter i den samme serien som jeg selv har hele serviset til på kjøkkenet.
Kunne vel ikke ha passet bedre!
Berit derimot, som både har tatt initiativ til dette, slavet på kjøkkenet i minst en time, og gjort det så koselig med stearinlys i hele huset, inkludert på do(!) -fikk ingenting.....
 Men så stakk hun og satte på tidsur på kjøkkenet, og det var bare å kaste på nytt.
Nå fikk vi velge det vi ville ha, og stjele fra de andre!
Blomsterpottene mine forsvant, og i likhet med alle de andre interiør-greiene. Vill krig over bordet, og utrolig morsomt. Jeg prøvde iherdig å beholde mascaraen, men den snappet vertinna fra meg gang på gang. Til slutt klarte jeg å beholde de søte skjeene, og tenkte litt taktisk da jeg valgte den siste gaven.....
 Denne kvelden var det bare lille Leon som var hjemme av ungene, -og ikke noe problem å stikke av hjemmefra. Men jeg tenkte at om jeg kom hjem med posen full av interiørvarer som vi har kjelleren full av, var det sikkert ikke så lett å få samboeren til å legge mafiaen min neste gang vi skal samles.
Om jeg derimot kom hjem med denne, kan det jo hende han tror at det bare er sånne greier vi har på kvelder som dette.....
 Og han vil med glede sende meg ut neste gang, for å se hva for morsomme greier jeg kommer hjem med da.... ;)
*Ler!*
(Om den blir brukt til noe annet enn å mixe drinker med, er en helt annen sak...)

Legger med ett bilde fra huset til Berit og Odd Marius til de som er veldig interiør-frelst. Jeg hadde ikke med skikkelig kamera denne gangen, så bildet er stjålet fra Facebook-profilen hennes ;)
Burde vel ha med meg kamera neste gang.....


2 comments:

  1. Flirer, mye gøy med klubb. Vi hadde en jenteklubb for noen år tilbake. Vi laget kort, strikket, hadde åresalg og gevinster.
    Og gevinstene var iblandt av ymse sorter. le le..

    Tenker dere hadde det gøy med det ja :-)

    Klem fra meg :-)

    ReplyDelete
  2. Så morsomt med klubb :) Og så morsomt med pakkelek der en faktisk åpner pakkene før en begynner å stjele - det har ikke jeg vært med på før :)

    Nydelige skjeer - mon tro hvor de er kjøpt?

    Ønsker deg en fin uke.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)