Monday, May 5, 2008

Øver seg på å male tak...

Sånn ser det ut her om ikke mange dagene....

Min gode nabo Lone, har vært en engel i dag.
Hun hentet tvillingene i barnehagen og tok de med seg hjem, der Nathalie allerede hadde ankommet. Så laget hun middag til hele hurven slik at jeg kom meg på butikken for å kjøpe penseler, og dro hjem for å male.
På veien hjem skinte solen, og jeg tenkte med meg selv; hvorfor skulle det være så fint hagevær nå når jeg skulle male på loftet??
Før Grandiosaen var fortært, hadde det skyet over og det begynte faktisk å regne utpå kvelden!
I morgen ønsker jeg meg sol og fint, for jeg må rydde ute!! (håpe, håpe..!)

Rakk faktisk å male det ene taket på rommet il tvillingene nesten ferdig, før Lone kom hjem med ungene til barne-tv. Og etterpå har skråtaket på samme rom skiftet "farge" + alt listverk.
Under Ungkaren på TVN pausemalte jeg listene i taket på stua, for jeg klarte ikke å sitte stille, og etterpå gikk jeg opp å malte taket på loftsgangen.
Deilig å kjenne at energien er på topp igjen etter en totalt flata-ut-med-sjokolade-helg på sofaen. (vel og merke dagen ETTER bekk-vaskinga!)
I tillegg syns jeg at jeg må øve meg litt på å male tak, siden jeg sikkert skal male 150 kvm med bare tak i sommer.....!

Nå er det 5 rom som har skinnende hvite nymalte tak og lister her i huset, + dragerne på badet. I tillegg er det 3 rom som ble pusset opp for ca ett år siden. Det må da være bra nok for salg?

(Og jeg rakk faktisk ut å gjøtsle hagen mens jeg ventet på at steikovnen skulle bli varm! -det var derfor jeg ønsket meg regn!)

Nei, jeg skal prøve å gå å legge meg snart. Det ligger en stk tvilling i sengen min, siden de ble delegert til de andre soverommene etter at jeg og Jotun har forpestet soverommet deres. Dessverre er den ungen ca en meter for kort til å fungere som sengeoppvarmer for mine ben. :(

I morgen er vi alle invitert på middag til Lone, som også har tilbudt å passe mafiaen min frem til sengetid, slik at jeg får være produktiv i fred og ro. Får se om jeg finner på noe i gjengjeld snart! ;)

En sen nattaklem fra Nina S

10 comments:

  1. Wow. Jeg gir meg ennå over deg og din energi!
    Som du står på. Må passe deg nå, så du ikke sliter deg helt ut, og blir møkka lei maling, før du har rukket å kommet inn i ny-huset. ;-)
    Har dere lagt ut huset for salg nå?

    ReplyDelete
  2. Snille Lone!!! Du er heldig som har henne nå.
    Jeg blir svett bare av å lese hva du gjør på. Tornado-Nina, det er deg det!

    ReplyDelete
  3. Jeg blir helt svett jeg...he he he he, dagens trim å besøke bloggen din;)klem

    ReplyDelete
  4. Puh ! Har du ikke gjort mer i dag nei..hmm:)
    Veit ihvertfall at energien har du vært annet steds å henta, den kommer ikke fra meg nei.

    Lone er gull verdt, så snille mennesker vokser ikke på trær.
    Regna i går her,perfekt for gjødsling,bra timing:)
    Snakkes! Klem:)

    ReplyDelete
  5. Maler du opp hele huset før du flytter fra det???

    Jeg vil bare advare om at de vi kjøpte huset av var nettopp ferdig med å male alt da de flyttet og de var ikke ute av døra før jeg var fremme med malingskosten :) - riktignok var alle rommene malt med to farger... en øverst og en nederst delt av en tapetbord(¤/"%"%) og fargene var gult, rødt, grønt, blått og en gyselig neonfersken... og jeg malte hvitt ;)

    ReplyDelete
  6. Hei igjen og takk for sist, godt å høre at du fikk tid til å sitte litt i sofaen din og spise sjokolade , sånn som oss vanlige dødlige.

    Fint med tullipanene som kommer, da har ikke skade dyrene dine spist alt alikevel.

    Jeg har problrm med å få sånne løker i jorden til rett tid jeg.snufs snufs.

    Du maler å maler fortsatt , det er bare å si i fra når du må ha mere maling vetu:-)
    Fint å kunne jobbe helt uforstyrret,for det er luksus .

    Du må huske å ta pauser innimellom da ,så du ikke blir utbrent og husk det finnest andere viktige ting her i verden å ,uten om hus og hage.( men de er høyt oppe på listen da)

    Hilsen en som ikke bryr seg og matiralistiske ting hi hi.

    ReplyDelete
  7. Så deilig og ha en så fantastisk nabo, hun er nok god å ha nå som du har så mye å gjøre før salget.

    Men jeg må bare si det igjen og igjen jeg er helt imponert over energien din og tempoet! Her går et unna i en fei!

    Ha en fin dag!
    Klem:O)

    ReplyDelete
  8. Du er altså så utrolig flink til å få ting gjort!! Andre, les jeg, tenker at det skulle vært gjort også blir det med det! Stå på videre! Ha en fortsatt god uke!

    ReplyDelete
  9. Heisann !!
    stakkars deg som maler tak!! Jeg elsker å male.......men ikke tak!!
    Synest det er grusomt!!
    Så nå klargjør du for salg altså??
    Sønnen min har kjøpt leilighet!!
    Datteren min kjøpte i fjor!! Synest de er flinke:O)
    De vil heller det enn å leie seg noe........kan jo være fornuftig nok!!
    Så nå har jeg oppussing av rommet hans(partybulen) som jeg må ta!! Der skal prinsessen bo nå......så da blir det mye rosa og hvitt:O)
    Ha en fin kveld:O)

    ReplyDelete
  10. Så deilig for deg å ha en som Lone. I dag har jeg vist frem bloggen din som et eksempel på hvordan det går an å ha det / få det i hagen :) Jeg ble dødsimponert da jeg leste at du vasket stenene! Det er bra med initiativ og lite latskap hos deg. Huset ditt vil sikkert bli solgt på et blunk :) Lykke til videre Nina. Hanne

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)