Monday, August 21, 2017

En trist dag

 I dag har jeg plantet keisertreet mitt i hagen, til minne om den største hagelags-ildsjelen jeg noen gang har møtt.
Syntes det passet bra å få en keiser i Paradiset, og skal passe godt på det, for livet er skjørt og dette treet er tandert. Det ble vannet godt, både med dam-vann og saltvann.....
Om en måned er også disse vakre blomstene borte, så en må nyte de mens man kan.
 Denne kuletistelen er jeg utrolig glad i!  Jeg har fått den av Wibeche fra Hansnes i Troms. Litt usikker på sortsnavnet, annet at det er en Echiops ritro, men den er langt over to meter høy, og har digre blomster-kuler. Humlene elsker den også.
Tydeligvis ett bilde tatt av en person litt ute av balanse i dag. Dårlig fokus.
 Uansett heter denne nydelige, lilla skyen Thalictrum delavayi , Vingefrøstjerne eller Fiolfrøstjerne. Jeg er litt usikker på det norske navnet, faktisk, men tror det er bare slik at kjært barn har mange navn. Tidligere hadde jeg også den doble varianten, men den overlevde ikke flyttingen fra Trøndelag.
Ellers er jeg litt tom for ord i dag.
<3 nbsp="" p="">

No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)