Saturday, July 31, 2010

Nina oppgraderer....

Nina har vært hjemme alene i morgen-timene i dag, og derfor gikk jeg i gang med å tømme kjøkkenskapene for å vaske og rydde i de.
Med vitrine-dører over alt, er det selvsagt viktig å holde orden i hyllene, men det er ikke det vanskeligste syns jeg. Det er glasshyllene og spotter i skapene som byr på utfordringen.
Nå innrømmer jeg glatt at det er en god stund siden sist, og det er greit når man ikke har investert i nye briller.....

Det er mye annet vi syns vi trenger mer enn ett kvinnfolk med støv på hjernen, og for det vårt siste innkjøp kostet, hadde vi nok kunne ha kjøpt nye briller til alle i nabolaget....

Min kjære dro for å hente saken i går, og med han ute av dørene begynte den interiør-gale å tenke nye baner.....

Noen som klarer å gjette det?
;)
For å si det sånn, så har vi oppgradert litt....
Fra en slik til en...
Slik!
Min kjære og hans kamerat, Robert har vært og hentet denne i Florø, og kom hjem nå for litt siden.
Siden jeg nå er båteier på orntli' for første gang, er jeg utrolig stolt, og bare MÅ vise den frem litt. (bildet over, og de 6 neste er tatt/lånt fra salgs-annonsen på Finn.no)
Det er jo interiør dette også, selv om det ikke er på land.....
Veldig praktisk med stikk-kabin (permanent "soverom") når man har en haug med unger som kanskje heller vil sove når vi er ute og kjører.
WC med dusj, selvsagt med varmt vann er luksus syns jeg, og det kjekkeste er at det er dusj med varmt vann på badeplatten bak (til å dusje av seg saltvannet) og håndvask på dekk.
Vi vil nemlig ikke ha hytte på fjellet eller noe i den dur, for jeg klarer ikke ha mer enn en hage....
Dette blir derfor vår flytende hytte fri for luking, brunsnegler og kantklipp.
Tror jeg skal holde meg unna denne plassen, slik at vi ikke grunnstøtter....
Nå har jeg vokst opp med båt, men har vært litt landkrabbe de siste 15 årene.
Interiørarkitekten er oppsagt, og enstemmig fra eierne at innredningen blir i blå nynanser etter hvert.Tvillingene er kjempefornøyd her, men møkksur da de fikk vite at om det skulle bli båttur i helgen måtte de rydde på rommet sitt først!
Grusomt!!
Selv tar jeg meg en kaffelatte og blogger mens jeg venter på at kjæresten skal ta en lur etter en kort natt i Ålesund.

19 comments:

  1. Gratulerer!! Regner med at vi kommer til å få se mange flotte interiør bilder når du begynner:))
    Håper dere får brukt båten masse og at det blir mye sol på turene deres:))
    Klem Gro-Beate

    ReplyDelete
  2. Grattis så mye med båt!!!! Heldige dere!

    Klemmer fra Lena

    ReplyDelete
  3. Gratulere med den flotte båten!

    Enig i at det blir finere med blått ombord.

    ReplyDelete
  4. omg,knall fin båt da!! Luksus! Regner med dere blir å bruke den heftig framover,haha.
    Men den er nå søt den lille røde også da ;)

    ReplyDelete
  5. Gratulerer med fantastisk fin båt!

    Sommerhilsen fra Bente

    ReplyDelete
  6. Gratulerer som "skipsreder" Nina. Flott båt! Min bedre halvdel vil så gjerne ha båt, men jeg stritter litt imot, landkrabbe som jeg er og med STOR respekt for havet. Vi får se hva det blir til etterhvert.
    Kos deg med båtlivet, og interiøret i båten. Ship o'hoi!
    Siri

    ReplyDelete
  7. Gratulerer med ny flott båt!

    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  8. Grattis med ny skøyte berta. Der kommer dere til å kose dere tenker jeg. ;o))

    Florø ja, men er det i nærheten av deg? Dit skal jeg jo snart.....

    Klem klem

    ReplyDelete
  9. Gratulerer som båteigar! Reknar med det ikkje vert så lenge til vi får sjå ein nytrekt salong ;o) Lykke til med båtlivet :o)
    Helsing Tonje

    ReplyDelete
  10. Gratulere så mye med skikkelig flott båt : ) Blir nok mange flotte turer på dere fremover : )
    nattinatt!

    ReplyDelete
  11. Gratulerer så mye med båt!! Min kjære samboer hadde blitt helt gal av misunnelse hadde han sett dette.. ;P Han vil gjerne ha båt! Mens jeg er mer landkrabben-typen.

    Regner med det blir masse båtturer på deg i framover, når du klarer å presse det inn i din allerede fullbooka timeplan.. (virker det i alle fall som =) )

    ReplyDelete
  12. Hei Nina
    Ja, det er kjekt med litt opprydding i ny og ned :) ikke at jeg syns det er så gøy – men kjekt når det er ferdig da :) Gratulerer så mye med ny båt!!! – denne var lekker… Utrolig flott inne også, og så likte sitteplassen ute og badeplatten ♥ og tror det blir kjempeflott med blått i interiører… Ønsker deg en herlig søndag, klem fra Mette

    ReplyDelete
  13. Hehehe...ja ikke sant? Hun har det sikkert verre enn oss:))

    Stilig båt da:)

    Gratulerer med båtkjøpet har jeg sagt før men kan si det igjen:) Den var skikkelig fin!!


    Ann Elin

    ReplyDelete
  14. Herlig med båt! Er på mi ønskeliste og, men litt mindre og til andre formål.

    ReplyDelete
  15. Gratulerer med båt:) Den såg jo herlig ut!!
    Vi har berre ein bitteliten- men den duger til å komme oss på bading;) Litt landkrabber :)

    Ha ein fin søndag!

    Klem Anita B

    ReplyDelete
  16. Gratulerer med oppgradering til ordentlig båt! Flott var den.

    ReplyDelete
  17. Wowh, Nina, så flott en båt!!! Ser jo kjempefin ut og her blir det sikkert kjekt å feriere!!! Litt av en oppgradering, ja:-) Nyt kjøpet! Klem og god sommer fra Marianne

    ReplyDelete
  18. Gratulerer, gratulerer....deilig med en "hytte" på vannet...sover så godt i en båt...den er lekker i dag, men blir sikkert enda lekrere når dere får satt deres eget preg på interiøret i båten

    Håper dere får mange flotte turer med denne...:)

    ReplyDelete
  19. Ja, det var litt av en oppgradering. Gratulerer!
    Takk for hilsen hos meg også, det er hyggelig å kunne bidra med litt inspirasjon.
    Nina

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)