Sunday, March 11, 2012

Cavalieri-egg!

Det kjennes veldig godt å bli angrepet av en dose kreativitet.
Siden det regner  ute, ble det påskeegg, og ikke hage denne gangen. :)
 Målet mitt i år er at ingen skal være helt like! ;)

 Jeg har også 4 ulike størrelser på eggene.....
 Jeg liker så godt dette motivet av Lina Cavalieri, og har laget en rekke egg med bilder av henne.
 Planen var selvsagt å ha selge eggene i butikken, men jeg har litt sånn der løsriveses-problemer på noen av de.....
 Bildet av dette egget dukket opp inne i hodet mitt på fredag formiddag.
Jeg måtte til byen, og var på 7 ulike butikke for å finne den riktige kakeservietten, -noe jeg da heller ikke fant, så jeg måtte improvisere.
 Ideen med kakeservietten gav inspirasjon til noen av eggene lenger opp her.
Hovedgrunnen til at jeg klarer å sitte å kreere er at halvparten av ungene er på familiens gård i nabokommunen, og at hele huset er strøkent, -men det er en annen historie!
Mere bilder fra huset kommer, men nå skal vi bort og være litt sosial for en gangs skyld!
;)
(Bortsett fra spisestua -haha!)

10 comments:

  1. Flinke Nina!
    Like fine disse som de du har laget tidligere ;)
    Får bare håpe ingen kopierer påskeeggene dine i år også, da ;)

    ReplyDelete
  2. Nydelige egg du har laget. Jeg blir skikkelig inspirert! Må nok kjøpe billige egg på Nille og la dem få en "make-over" skjønner jeg :)

    ReplyDelete
  3. Nyyyyydelige egg Nina, akkurat i de fargene jeg har laget bryllupsinnvitasjoner i ;))
    rosa er bare sååå fint !!

    Kos deg og nyyyt kreativiteten!!

    Ha en flott søndag, her blir det pinnekjøtt hos svigermor ;))

    Klem fra Maren !!!

    ReplyDelete
  4. Skjønner godt at du vil beholde noen selv :) de var nydelige:)

    ReplyDelete
  5. Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
    Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
    Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
    Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se
    Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och
    Ingela www.inspirationivitt.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Åh Nina de var dødsfine. Såååå flink du er :-)

    ReplyDelete
  7. HYGGELIG Å SE INNOM DEG, DU KREATIVE!! Så koselig du har det da:)

    ReplyDelete
  8. Nydelige egg altså! Jeg har veldig lyst til å "pusseopp" noen egg vi har sånne typiske nille egg. men er litt usikker på hvordan jeg skal to frem. finner nok ut av det=) dine egg er jo til stor inspirasjon! =) Ha en strålende dag! Klem fra Yvonne.

    ReplyDelete
  9. Hei!
    Du har en kjempe koselig blogg med masse flott og inspirerende:) kommer til å følge denne. Er helt ny på blogg fronten og akkurat begynt selv, så prøver å finne de som har litt særpreg:) Så lurte på om jeg kunne legge deg til min blogg? Og kanskje du tar turen innom min også:)
    Fortsatt god helg!

    Mvh
    Tre Engler V/ Merete
    tre-engler.blogspot.com
    Mail:tre-engler2012@hotmail.com

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)