Monday, June 11, 2012

Har ikke tid.....

Jeg har egentlig ikke tid til å blogge, men slenger inn ett par bilder i hurten og styrten her.
Vi har nemlig hatt flere dger på rad med pent vær, og IKKE regn så da må man smi mens liket er varmt!
 Mitt kjære, gamle uthus har hatt noen fæle vegger en stund, og siden det ikke blir butikk der lell, kan vi like godt vente noen år med å skifte kledning. Nok av viktigere ting å bruke tid og penger på.....
 Når Andreas setter i gang, blir det aldri noe halvveis.....(!)
 Dette er i dag.....
(Jeg innså at vi nok må male taket lell, for det ble da himla stor forskjell!)
Her har garasjeportene fått gjennomgå en lettere omgang med Fein-maskina, og fått ett strøk blank grunning. I dag kom det første strøket med hvitmaling på, men helt bra er de ikke enda.
 Trappa på baksiden som Andreas laget for to år siden, har gått fra utvasket trykkimpregnert,
-til "ubehandlet treverk" fra 1920!
Ser nesten slik ut! ;)
I morgen må jeg få tatt vinduene her. Tatt ett kjellervindu i kveld da. Går innmari fort med Fein-maskina på sånt småtteri.
I tillegg har vi malt to strøk på en liten vegg på huset, og jeg har pusset stolpene på trappa ved hovedinngangen.
Det går an når en har barnefri!
På framsiden har det kommet opp en ny bue og flere sommerblomstre har kommet i potter.
 En ny paviljong har også poppet opp. Litt liten til min midlertidig-platting, men den får duge i år.
Dette er butikken sin paviljong, og skal brukes til litt varer. Kan også brukes til mannfolk-parkering i sommer.
 Ellers er det MYE vakkert i hagen min.....
Store deler av plena uten rot, er dekket av blomster fra Rosemandelen.....
Minner meg om rosa snø. 
 Oversiktsbilde av rote-hagen, med uthuset uten maling i bakgrunnen.
 I tillegg har jeg plantet to roser, to klematis, en blåregn, en rododendron, flyttet en busk og plantet flere stauder.  :)
Må si jeg er litt fornøyd med helgen!


5 comments:

  1. Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt den flotte roseportalen Nina-mor?

    ReplyDelete
  2. Jeg har kjøpt den i kjelleren min! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oki, da blir det med andre ord vanskelig å få tak i en slik rosebue da. Har funnet et sted til i hagen hvor jeg vil ha en slik. Ser at Chlas Ohlson har en på tilbud til 299 så mulig jeg kjøper den.
      Er ikke helt sikker på navnet på geraniumen, men jeg sådde for noen år siden en som heter geranium maculatum 'alba', så jeg lurer på om det kan være den.
      Hilsen hu som ikke har helt oversikt over navn

      Delete
  3. Du har jammen meg vært effektiv i helga gitt! :D Skal si det går unna :)

    Viktig å bruke tida godt når man har barnefri, er utrolig hvor mye fortere det går da :)

    Jeg har innredet lekestua, pluss anlagt bed, og startet på jobben med å få til bringebærhage. Og alt det, mens mannen bar på fisketur. Så da tar det jo dobbelt så lang tid ;)

    ReplyDelete
  4. Så flott det ble :-)
    og for en fin hage :-)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)