Friday, June 1, 2012

The best of + litt plastisk kirurgi.....

Jeg har oppsummert det beste med ferieturen, samt noen tips. 
Satt og tok denne oppsummeringen sammen med Sati, -min gode venninne gjennom de siste 20 årene, på flyet på vei hjem. Nok tid til å spekulere der.......
 Feriens beste måltid:
Laget til oss i leiligheta av Mustafa, -en venn av meg, + nybakt brød nede fra restauranten.
 Beste drink:
Sati med sin første Strawberry Daiquiri....
 Beste underholdningen for ungene:
Dansing på Memos Restaurant.
Tvillingene var forresten 14 måneder første gangen de sto på denne scenen! ;)
 Best service:
Kadir oppvartet oss både ved bassenget og i "kjellerstua"
 Den beste kjellerstua:
Kortspilling og tv-titting på Begonia Restaurant,  to etasjer under leiligheta!
 Best ute-kos:
Maria og mamma (Charlotte sov i mammas store seng hver natt)
 Beste (og eneste) blogginnlegg:
Sitter i "kjellerstua" og blogger mens jentene spiller kort.
-Ser verandaen på leiligheta øverst i bildet.
Det beste (og eneste) interiørbilde:
Mobil-bilde utløst ved uhell.... (Ser foto av lille Leon i vinduskarmen, i vinduet jeg tidligere har blogget om, -der jeg gjør min window-shopping fra!)
Feriens beste antrekk:
Våre sprø naboer fra leiligheten vegg-i-vegg i sine rosa One-Piece, også kalt Teletubbiene.
 Trøndere! (-forklarer alt!)
Beste tips til morsomme kvelder:
Invitere ALLE i restauranten til langbord, -også de du aldri har møtt før!
Min ikke-beskjedne venninne, Sati laget kjempegod stemning hver kveld på denne måten. (mobil-bilde)
Beste rekreasjon:
Bading og soling ved eget basseng, uten altfor mye kjas og mas fra hundre andre turister.
Det ble utrolig mye bra her, men skal en komme med det dårligste, sånn kort oppsummert så blir det vel sånn:
-Grisesure unger som overhode ikke ville hjelpe til å pakke, den dagen vi skulle dra.
-Verdens elendigste film på flyet på vei hjem: En gång i Phuket. (Styr unna!)
-Forbanna masekråker over alt, som skulle ha oss inn på middag på deres restaurant, hver gang vi skulle gå på butikken! (Løsingen ble å snakke i mobilen! Da stoppet de meg ikke!!)
-To hele dager med nesten bare overskyet! (og ene dagen var det varmere hjemme i Molde! BLÆH)
-Vondeste opplevelse: Hårfjerning i ansiktet med tråd. I Tyrkia skal en nemlig ikke ha mye skjemmende hår, og dama (-som overhode ikke snakket Engelsk) tilbydde seg å fikse øyenbrynene mine, mente visst at jeg også hadde for stor bart. Skal si at det var MYYYYE vondere enn å ribbe hele høna med sånn der Brasiliansk voks!!! (Testet tidligere) 
Kan også nevne at jeg en gang kjørte en jobbkollega (-nei, det var ikke fra Parkvesenet) til Stokkan Klinikk i Trondheim, sånn at hun fikk fylt opp leppene sine med Restylane.  Konklusjonen ble at om jeg noen gang skal ha større lepper, skal jeg heller terge på meg en eller annen hissigpropp, slik at jeg får meg en lusing over kjeften. Det er både billigere og enklere, og dessuten ikke fult så vondt, -etter min kollega å dømme. Vet ikke om hun noen gang har fått hoven leppe etter en fest, men det har jeg! ;) Og bartefjerningen var VERRE.  6 doser med bedøvelse måtte til for at min kollega ikke skulle gi legen (ufrivillig) større leppe! ;)

-som sparer til ny bart, og tenker å la den gro....(!)

3 comments:

  1. Ha,ha jeg tror jeg dævær av latter,særlig om høna og leppa :)))

    ReplyDelete
  2. Morsomt!


    Ser helt herlig ut. Mine foreldre har nettopp kjøpt seg leilighet i Mahmutlar, og jeg har vært der en gang - blir ikke den siste, for å si det slik! :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)