Thursday, March 31, 2016

Lenge leve kortidshukommelsen og schizofreni!

I dag våknet vi til vinter igjen!
Etter dager med 10-14 varmegrader og grønne spirer i plena, har værguden endret personlighet og serverer enda en vinter. Vi har riktignok hatt stålende sol store deler av dagen, men i skrivende stund, er det på'n igjen. 
Er sånn passe lei av Vestlandets schizofrene værgud, og truer med å flytte til Sør-Frankrike eller noe i den dur. Ulempen er at man kan liksom en setning på fransk, -og det er ikke akkurat noe som hjelper deg frem i livet, så fremt du ikke lever av å selge kroppen din! Jeg er ikke helt der enda, -og dessuten tror jeg inntektsgrunnlager der er dalende.... ;) 
Nei, en må vel bare gjøre det beste ut av situasjonen her hjemme, -fyr i ovnen, levende lys og ett duftlys med eksotisk duft, og kanskje ett lite glass vin utpå kvelden. Selskapet kan en vel heller ikke klage på, siden han både er snill, flink og kjekk, -rene Kinderegget det jo! :) 
Jentene mine er på leirskole denne uka, så vi er fåtallig hjemme. 
 Siden vi er så få, tenkte jeg å ordne lettvint middag i dag, og kjøpte inn kongekrabbeklør i går, som tinte i kjøleskapet i dag. Lettvint og godt. Nevnte dette på jobb før jeg dro hjem, -og hadde nesten ikke rukket å snakke ferdig før det pep en sms inn på mobilen min: Jeg har bestilt potetball til oss.....
Ja, for en kan si MYE positivt om min kjære samboer, men god hukommelse er ikke på den lista! ;)

En helt annen sak er at potetballen oppe på vår nye kro her på Nesjestranda er meget velsmakende og god, og svært lik mammas. (For dere som ikke vet er torsdag balldag i Romsdalen, og da serverer alle skikkelige restauranter hjemmelaget potetball med tilbehør, og det er stappfullt av folk ute!)

:)
Ha en herlig kveld!
Nina

No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)