Wednesday, April 11, 2018

Mitt siste prosjekt

 Har lenge vært fascinert av hvit og svart trapp, eller piano-trapp som jeg liker å kalle det.
Siden trappen vår hadde fått noen hakk, og trengte å males, tenkte jeg at forandring fryder, og malte den like godt svart.
 Ble litt uvant, men er veldig fornøyd.
Så måtte gulvet nede tas, for det var også slitt etter 9 år. Det var mer arbeid å slipe bort lakken enn det jeg trodde, så dette nekter jeg å gjøre flere ganger.
Neste gang legger vi nytt gulv.
Først beiset jeg det med Lady Pure Nature Hvitkalket, så ett strøk med Sjøsand. Ble kjempefornøyd med fargen, som passer perfekt til den vi har i stua.
 Etterpå hadde jeg på 3 strøk med gulvlakk (Bildet er tatt før lakken er påført)
Flere av takene mine er malt med gammeldags oljebasert høyglans-maling, og dette har gulnet "litt" på 9 år. (Nei, ingen som røyker, men oljen i malingen som gulner)
Jeg har også malt loftsgangen, -som skimtes her. Så lei av mørke vegger, så veggen i oppgangen skal også males nå. Tenkte å vente med det, men den har en sprekk fra ett skadet panel-bord, og jeg orker ikke å se på det. Nede maler jeg senere, ikke nå før konfirmasjonen. Der er det ikke slitt, bare mørkt.

Gleder meg til å få malt siste strøk her og der, bli ferdig med andre delen av gang-gulvet og få på plass igjen listverket, men det er så fint vær så det jobbes også ute....

No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)