Saturday, April 11, 2020

En oppdatering fra hagen


 Det har blitt altfor få dager i hagen den siste måneden, men været har vært helt hinsides all fornuft. Jeg har gravd opp bedd mens det har vært så kaldt at meitemarken omtrent har fått gåsehud, og så vått at spaden klabber verre enn brunost på gebisset.Den ene dagen har jeg hatt stillongs, jobbebukse og arbeidsbukse, og neste dag Tskjorte. Men frisk er jeg, -takk og lov.
 Hagen fikk en liten ansiktsløftning i fjor høst da jeg laget en ny dam, men helt fornøyd ble jeg ikke, så jeg har utvidet beddet litt, samt laget området med singelen litt større.
Det slår ikke feil at jeg IGJEN angrer på at jeg ikke tok enda mer! 😂
 Heldigvis er det ikke vanskelig å utvide, -bare mye graving!
(Jeg graver meg ned 40cm for å slippe at ting spirer i grusen)
 Uansett får det vente til jeg er ferdig med andre prosjekter.
 Har nemlig begynt å flytte kanten her, fordi plantene vokser og jeg ønsker mindre plen. Jeg syns jeg tok litt lite, så jeg skal utvide enda mer.
Veldig greit å kunne flytte kantene slik når man ønsker litt forandring. Og det skjer jo ofte!
 Det jeg imidlertidig har jobbet med i dag, er Normandie-beddet mitt. Jeg har sammenføye det med beddet til venstre, og gravd en halv meter lenger. Tror det er langt nok nå, men man vet jo aldri med meg. Plutselig er jeg lei, og vil ha mer!
 (For et år siden så det SÅNN ut! 😉 )
Må si at jeg gleder meg til staudene kommer opp, -for i dette beddet har jeg ikke brydd meg om å plante mye eviggrønt, da jeg hverken ser det fra huset, eller innkjørselen.

Sånn så det ut i fjor, og i år har både planten blitt kraftigere, og beddene mye større.
Det eneste som mangler nå er taksteinen på dukkestua, -for snekkeren jeg bestilte i fjor, hørte jeg ikke noe mer ifra. Mulig han ble skremt av jungelen! 🙈🙈🙈
 Satser på at dette blir bra, selv om det ikke ser så spennende ut nå, akkurat.
(Bildet er tatt nå i kveld)
 I morgen er det meldt pøsregn, så jeg får vel kose meg med ungene og brettspill, samt male ferdig yttergangen.
God påske!








2 comments:

  1. What a beautiful garden you have carved out for yourself there. Well done!

    https://aab-edu.net/

    ReplyDelete
  2. Hei Nina.
    Så gøy å finne bloggen din.
    Du har en nydelig hage, fin beliggenhet.
    Jeg finner noen likhetspunkter med slik vi bor (på østlandet), så jeg håper du kommer i gang igjen med mer blogg fra hagen din. Du vil sikkert være til inspirasjon for meg!
    Mange hilsen fra Turid

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)