Monday, January 28, 2008

Vaskerommet mitt...

Jeg og Andreas pusset opp vaskerommet for to år siden.
Dette er det eneste rommet i huset som er innredet i mer minimalistisk stil, med innslag av grått i benkeplate, flisgulv og detaljer. Rommet er uten taklister, der tapeten (som har små ruter i uthevet relieff-mønster) går helt opp i takhimlingen.
Rommet er svært lite, og var opprinnelig bygget som bad og ligger i hovedetasjen rett over for kjøkkenet, vegg i vegg med stuen. Jeg elsker at det er så lett tilgjengelig, men hater størrelsen....

Nei, jeg har IKKE laget hull i veggen for å lede ut vanndamp fra tørketrommel enda... Slenger slangen ut vinduet i steden! Jeg tar nemlig ikke sjansen på å gjøre selv, og Andreas mangler borr... (resten av verktøyet ligger derimot klart i vasken som skimtes til høyre!)
Romantiske gardiner ligger klar til å henges opp, må bare få varmt strykejernet. Dessverre har strykehjelpen min flyttet til Molde! Buhu!!


This is my laundry-room. A little to small, but I'm happy that I don't have to go down to the basement each time to wash our clothes. With three small children, there are a lot of dirty wear!

8 comments:

  1. Har det ganske så ryddig du pia..., i motsetning til hvordan det ser ut etter en kveld i Knyken her...sønnen i kveld ja...

    ...men i dag ble det strykning på meg da. Sønnen klaget over sine tildels stive nyvaskede dongeribukser i dag tidlig, liksom litt trangere blir også, sant?

    kl 08.17 kom sms til meg på jobb ;
    i dag må du stryk kleia ja mamma ???

    Får val aldri noen svigerdatter jeg, når slk kommandering begynner i en alder av 14. :-(

    Dritt lei dette været du også sikkert ? Man vet liksom ikke om det er vinterstøvletter eller støvler på en måte.

    Vel, klem kommer oppover i alle fall.

    ReplyDelete
  2. Det var ikke uten grunn til at jeg skrev at strykehjelpen min hadde flyttet! (KRISE!)
    Andreas er enebarn og er oppdratt av en alenemor til å både vaske og stryke klærne sine selv!
    Han er bare en drøm!!!

    Når vi er sammen deler vi slik: han skryker og jeg legger sammen klær. Hans valg, og jeg jubler!

    Ellers tørker jeg uteklærne i dusjen, siden badet ligger rett innom entredøren og er 3 ganger så stort som vaskerommet!

    ReplyDelete
  3. Så irriterende ryddig du har det Nina - du får aldri komme på besøk til meg ser jeg :o) Hihi.....

    LITE vaskerom vi også - ønsker meg større!

    ReplyDelete
  4. Ser ut til at du har utnyttet plassen godt på vaskerommet ditt,ryddig og fint,og alt du trenger innen rekkevidde,hva mer trenger man??Ha en flott tirsdag:)

    ReplyDelete
  5. Hei..Fin blogg du har. Første gang jeg er innom, men det blir nok ikke siste.

    ReplyDelete
  6. Vaskerommet ditt var lite, fint og ryddigt:0)
    Mitt ser ut som et fangehull(murkjeller) der det har gått av ei bombe! Say no more...

    ReplyDelete
  7. Heisan! Deilig med et ordentlig vskerom som i tillegg er pent,sliter med å holde mitt ship shape....Takk for koselig kommentar hos meg! Gardinene er det min mor som har sydd av metervare som jeg kjøpte en rull!!!! av for noen år tilbake.
    Ha en fin dag!
    Klem fra Lisbeth

    ReplyDelete
  8. Wow! For et koselig og ryddig vaskerom!! HAr komb. vaskerom og fyr rom jeg, men prøver å gjøre det beste ut av det da!! Har store planer om å ta en opprydding der ganske snart!! Er vel egetlig ikke så ille forresten! Trøste meg selv! Veggene er hvite og gulvet lysmalt og da ligger jo mye til rette for at det skal kunne se greit ut iallefall!
    Ha en flott uke!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)