Sunday, May 9, 2010

Favoritter....

Det er så utrolig mye jeg ikke er fornøyd med for tiden.
Ting som skulle vært ordnet for lenge siden, rot og midlertidig lagring, manglende listverk, kanting av stier i hagen osv.....

Men min instilling er å ta det positive først, -så vise det negative, derfor dette innlegget.
Sånn begynte også denne dagen, men sol og blå himmel, mens senere både regnet og snødde det. Mai?
Nei, ikke helt sikker på det!

Har plukket ut noen bilder av ting jeg liker og er fornøyd med. En salig blanding fra huset mitt, dog litt hastverk for jeg lengter etter hodeputen min.

Er veldig glad i å blande gamle ting inn i interiøret vårt. Vi bor tross alt i ett hus fra 1932, og jeg prøver å holde meg i riktig tidsepoke. Noe er også nytt, laget etter gamle modeller som feks gipsrosettene våre.
Jeg er svært fornøyd med størrelsen på soverommet vårt, og at det ikke er så tett og lavt under taket som på vårt forrige soverom i gamlehuset.
En annen flott ting er at det har dør direkte inn til barnerommet der Leon ligger.

Glassverandaen har jeg vist ørten ganger før, og tar den med bare fordi det kan være noen som stikker nesen sin hit i bloggen for første gang i dag.....
Jeg er også glad for at vi har plass til slagbenk i dette kjøkket, noe jeg ønsket meg i gamlehuset, men der var det ikke plass pga plasseringen av kjøleskapet. Av samme grunn fikk jeg også plass til en større hylle her enn der vi bodde før.
Bildet under gjenspeiler stilen min, og er satt sammen av ting fra butikken min. En god del av dette skal snart ut i hagen nå, mens noe har allerede kommet ut på verandaen.
Liker så godt sånne gamle skjærefjøler, men de er så vanskelige å finne (og så dyre!) Derfor er jeg glad for at en av mine leverandører produserer disse nå. Dessverre er de utsolgt, men ventes inn om en liten måned. Jeg venter 24 sett til butikke min. :)
I mitt forrige hus hadde jeg en trang gang. I Paradiset er denne påbygd i 1990, og er derfor ganske romslig. Delen lengst hit er den fra 1932 med 165cm's takhøyde opp til dragerne.
Me like!
Himmelblått tak på gjesterommet!
Det heter jo Paradiset her, så man må prøve å lage det litt himmelsk! ;)
Min samboers hjemmelagde peisomramming er jeg også veldig glad i, selv om den skal oppjusteres med ny bue over flisen. Måtte forresten fyre opp i dag, -så kaldt ble det!
Og så noe jeg ikke har fått tak i enda, men man jobber jo på ett hagesenter så det er vel håp....
Rosa, fylte petuniaer!
Mens denne går jeg bare å venter på at skal blomstre!
Ønsket meg dette treet i årevis, og det sto på innkjøpslisten til hagen i lang tid, men plutselig kunne jeg stryke det, for treet på plenen viste seg etter ett år å være nettopp en rosemandel!
I morgen har jeg fri og skal bare være hjemme. Ønsker meg pent være for jeg har som sagt en haug med stein som venter på meg ute.....
Ha en flott uke!

19 comments:

  1. Koselig innlegg:-)
    Viktig å fokusere på det positive!
    Bilder av badet kommer snart,- må bare få malt ferdig panelen på toppen av flisene først;-)

    Ha en fin-fin uke!

    ReplyDelete
  2. Så fine bilder, skjønner godt at de hjelper på humøret !!
    fikk ei artig mld i går da jeg hadde sendt tips til mine fb-venner ang deg og butikken din i Paradiset.. Viser seg at dama til broder`n har en bestefar som ikke bor langt unna deg... Nå lever jeg i håpet om at hun skal besøke han snart slik at jeg kanskje kan få bestille noen varer av deg :)) *jippi*
    Jeg har også endel som skulle vært gjort,meeen man får ta livet som det faller seg ;)

    Har iallefall starta med å grave gangsti i hagen :)

    Ha en flott dag Nina, håper solen skinner på deg også idag !!

    ReplyDelete
  3. he he tidlig på dagen, ser nå hva jeg har skrevet ;) men tipper du skjønner at jeg mente at hennes bestefar bor i ditt nabolag ;)

    ReplyDelete
  4. Koselig innlegg!
    Det er jammen meg viktig å ta det positive først, så nå skal jeg følge ditt råd og gå rundt i hus og hage og fokusere på det jeg er fornøyd med!

    Klem Lykkeliten

    ReplyDelete
  5. Åh så nydelig bilder du viser Nina. Det er å fint hjemme hos deg.
    Skjønner godt at de skjærefjølene blr fort borte, de er helt skjønne.

    God mandag.

    Klem fra Line

    ReplyDelete
  6. Ja du Nina, du har det bare lækkert. ;o)))

    Uff ja, tiden den flyr en får jo ikke gjort halvparten av det man skulle ha gjort.....Men men, vi er enda unge og spreke så det går jo bare godt. ;o))

    Ha en knall fridag berta.

    Klem fra meg :o)

    ReplyDelete
  7. Flotte bilder av en fin stil ♥
    Ønsker deg en fin dag, hilsen fru Strøm

    ReplyDelete
  8. Nydelige bilder! Du har utrolig mye å være fornøyd med og jeg er helt enig med at det er et fint fokus. Ha en flott mandag!:) - Heidi

    ReplyDelete
  9. Flotte bilder:)
    Alltids noko å ta tak i når en pussa opp, men det he jammen blitt bra.

    ReplyDelete
  10. Drømmer meg helt bort jeg...så pent du har det rundt deg! De fylte rosa petuniane er jeg også så glad i - de står på min liste over sommerblomster hvert år. Ønsker deg en fin uke!

    ReplyDelete
  11. Så flott innlegg Nina. Du har en utrolig fin stil. Så sikker smak. Så rolig og allikevel spennende interiør.

    Ha en fin uke og ikke stress med steinen da.

    Klem Ingunn

    ReplyDelete
  12. Go'morgen Nina! Takk for omvisningen. Du har et utrolig vakkert hjem. Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  13. Søte bilder.
    Visste du at i følge feng shui er det ikke bra å ha speil på soverommet, og særlig ikke vis a vis ektesengen ?
    ;(
    Hilsen Zara

    ReplyDelete
  14. Husk å ta vare på deg selv! Når man er utslitt er det lettere å bli syk! Men uansett - flotte bilder du legger ut, gleder meg til det blir sommer og du kan legge ut bilder av din blomstrende hage :-)

    ReplyDelete
  15. Ja, best å fokusere på det positive.
    Huset ditt er jo bare himmelsk. Elsker de lyse fargene og de lekre detaljene.
    Ha en flott og positiv dag!
    :) Susanne

    ReplyDelete
  16. Hei Nina, håper lille Leo er bedre, stakkars lille gutten. Ikke noe kjekt med syke barn og lang taxitur, nei. Nydelige bilder fra ditt vakre hjem! Klem

    ReplyDelete
  17. Hei.

    Jeg har noe til deg inne på bloggen min.
    http://lykkener4.blogspot.com/

    Flotte bilder. Mulig jeg ber deg om råd ang hage og blomster. Du er så flink!

    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  18. Hei på deg.
    Koselig innlegg, viktig å fokusere på det positive - det som vi er fornøyd med.
    Flotte bilder fra ditt vakre hjem.
    Ønsker deg en fin langhelg :)

    ReplyDelete
  19. Så flott du har det :) mange fine bilder... du har så masse fint :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)