Tuesday, August 3, 2010

Inspirasjon....

Jag har hatt en travel dag med varebestillinger, rydding av hus og kundebesøk, så jeg har ikke tenkt å skrive meg ihjel i kveld. Derfor legger jeg ut en haug med nydelig bilder i steden.
Alle bildene er hentet fra Jeanne d' Arc Livings hjemmeside, og bildene er stemningsbilder og stillebener av varer de produserer og selger.
Jeg er helt stum av beundring av det Lonnie og Vivian har klart å skape på så få år.
Produktene de nå selger er produsert i Danmark og Europa. Mye av det er kopier av gamle skatter og antikviteter, men noe er også nydesignet i smakfull stil for å passe inn i verdenen av nostalgisk, romantisk stil.
Bildene jeg har valgt ut er av ting jeg selv liker, og ønsker meg.
Selvfølgelig vil mye av disse varene bli å finne i mitt eget hjem og hage etter hvert, fordi jeg importerer jo disse inn fra Danmark.


Det er mye kreativitet som ligger bak, og jeg suger til meg alt av inspirasjon, og hjernen kverner og fingrene klør etter å få laget nye produkter i eget design, men tiden strekker dessverre ikke til.
Derfor er det enklere å kjøpe inn det som andre har laget. Og da blir det jo heller ikke så billig.....
Noe JdL leverer har helgisvis fin pris, feks som denne kransen.
Jeg har den i grått fra før, men jeg må nok ha den i rosa også! (Grå koster 98,- i min lille butikk) Aliment og Bretel-putene er både sydd og designet i Danmark, og den ene av putene mine har jeg hatt i to år nå, og overhode ikke lei av den.

Til og med i båten vår har vi JdL-krydder. Da tømt over i tett krydderbøsse, mens papirposen pent står til pynt hjemme på kjøkkenet. Kjempegode!
Bokstavene i bakrunnen på bildet her har jeg nå på tilbud i butikken 30%. De kan både stå selv, og henge på veggen.

Vindusfrisen under her har jeg ønsket meg i flere år, men den har vært ute av kolleksjonen. Nå kommer den inn igjen til høsten, og jeg har bestilt inn noen til meg selv og noen til butikken.

Julepynt.... SukkMye vakkert i denne romantiske serien.

Mere inspirasjon får jeg i bladene som Jeanne d'Arc gir ut.
Dette nummeret kommer 20. august, men jeg har enda noen få eksemplar igjen av juli-nummeret.
Anbefales!
I morgen får jeg nok muligheten til å blogge stuen min UTEN lekegrind igjen!
Vi har nemlig hatt en diger lekegrind til Leon midt på stuegulvet, men han liker seg best på gulvet, så den har stort sett fungert som lekekasse.
Ble utrolig god plass her nå, og det inspirere til både ditt og datt! ;)

10 comments:

  1. Å herlige ting frå JdL♥
    Ønske, ønske!!

    ReplyDelete
  2. Masse nydelig,sikle,sikle. ;) Den nye hytta (hvis vi kjøper den)er ikke så langt fra Paradiset den heller så jeg kommer helt sikkert innom om ikke lenge. Har ikke hatt tid enda sjø,har hatt så mye å gjort. :))

    ReplyDelete
  3. Åå,så masse fint! Det er virkelig lykke for øynene.
    Ha en vidre fin kveld!
    Klem Christina

    ReplyDelete
  4. Herlige ting, og flott med inspirasjonsbilder ♥ Ønsker deg en fin onsdag, klem fra Mette

    ReplyDelete
  5. Å så masse fint du viser :) JDL har bare så utrolig fine ting, for ikke å snakke om flotte inspirasjonsbilder.
    Klem Elin

    ReplyDelete
  6. MMMmmm mye lekkert her ja.
    Jeg skal så absolutt ha den vindusfriseen, å sånne blanke sifonflasker om du får tak i de. Synes de er penere enn de grønne jeg da. ;o)

    Ha en fin dag i dag berta. ;o)

    Klem klem fra mæ som venter på julepakken min. ;o))))

    ReplyDelete
  7. nydelige bilder du viser frem her :) måtte til og me se gjennom to ganger ;) tihi

    ReplyDelete
  8. Skjønne varer fra skjønne jenter. Utfordringer er å gjøre kundene villige til å betale litt ekstra for det håndlagede og ekslusive. Jeg har ikke problemer med å betale litt ekstra. Jeg tenker på hva vi bruker på klær som ofte bare brukes et 1/2 år, sammenligner litt, og da blir det ikke så dyrt. Kjøper jo fort en Odd Molli til over 1000-lappen.

    Naboen min? Nå ble jeg veldig nysjerrig. Mange naboer her:)) Så hyggelig at hun visste hvem jeg var i alle fall. Morsomt.

    Grautlerer med ny båt;)
    Må du ha en fin ukeslutt-trudelutt;)
    Klem

    ReplyDelete
  9. Så mye fint! *drømmeland*

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)