Sunday, November 6, 2011

Lille Martines rom!

Jeg holder tråden om stiler og trender litt til, for jeg kan vel egentlig ikke tenke meg et hjem som er gjennomført mer etter egen smak enn Ingrid og Roberts hus. 
-Personlig stil, tidløst, gamle møbler, håndlaget og unikt, dette hjemmet har det meste.
Man får vel også noen forventninger når man ser denne fasaden, og iallefall når man vet at alt du ser er helt nytt. Taksteinen er gammel da, men den er helt nylagt.
 Huset var nemlig strippet helt inn til tømmerkassa.....

Jeg har selvsagt vært her og tatt bilder før, men denne gangen har jeg fotografert ett rom som sto ferdig for ikke så lenge siden, nemlig lille Martines rom.
 Martine er 1 1/2 år og sover ikke i den store sengen som bestefar har laget til henne enda, men den står på vent, og huser noen søskenbarn innimellom.
 Mamma, Ingrid har handlet mye lokalt når hun har innredet rommet ser jeg, for mye er fra butikken min, bare en liten kilometer unna.
Det store skapet er malt i samme farge som veggene på min eldste datters rom, og jeg syns det ble utrolig fint!
 Ok, vi burde ha slått av denne lampen også, ser jeg! ;)
Farger og lampelys, altså!
Vi hadde en liten kamp mot dagslyset, og en blits med dårlige batterier, nemlig......
Ingrid har håndlagede hjørneklosser i taket og perlestaff panel på veggene. 
Her i huset er det ikke gjort på den enkle måten, og MDF er vel ikke å spore i noen av rommene.
(Ingen kritikk til MDF, altså -men de er ikke smale nok mellom perlene!)
 Tregulvet er det gamle orginale, og befant seg under lagvis av maling og lakk. Jeg syns det er fantastisk flott og sier hun må ikke finne på å male det. Naglene i det er kjempestore og så tøffe!
(Kan du være så snill og legge inn en kommentar om byggeår på det opprinnelige huset, Ingrid?)
 Jeg er sikker på at det er bare Ingrid som legger merke til at denne lampeskjermen er litt skeiv, og jeg får vel høre det, -at jeg har lagt ut ett sånt bilde! ;) *Rekker tunge!*
Så søtt med rosa puff som nattbord....
 Oppe på hylla står en sjarmerende dukkeseng som de fant her i huset etter at de hadde kjøpt det.
Rosa vugge, kaniner og hylleknekter, stammer fra Nesjestrandas bittelille interiørbutikk.


 Ellers er hele langveggen dekket av høye, dype garderobeskap som rommer sengetøy mm.
Hjemmevevd gulvteppe, laget av Ingrids tante.
Tusen takk for titten, Martine! 
Kjenner jeg kribler i fingrene etter å bloggifisere rommet til jentene mine!

 Jeg har også tatt bilder av storebror Sondres rom, Leons store forbilde. :)
(Kommer senere!)


15 comments:

  1. NYDELEG!!!!!

    Masse lekkert å kvile augene på her:)
    heldige,skjønne jenta♥

    Klem Mette.

    ReplyDelete
  2. Kjempefint! Og eit fantastisk golv, som absolutt ikkje må malast!!

    Heidi V

    ReplyDelete
  3. Utrolig sjarmerende og koselig rom! Et rom med masse trygghet! Klem Ellen.

    ReplyDelete
  4. Ååååh, tenk å få være lita jente på et slikt rom! Helt nydelig var det alt sammen. MDF blir ikke akkurat brukt mye her heller, vil ha "ekte vare" i dette gamle huset. Tusen takk for titten til både deg og Martine!

    Klem Tone

    ReplyDelete
  5. WOW!! Det er vel det fineste jenterommet jeg har sett - heldige de som bor i det huset ja! Er forresten glad jeg "fant igjen" bloggen din - mistet endel blogger på oversikten for en god stund siden og nøster meg nå sakte tilbake til de jeg pleide å lese fast før - din var en av dem! Good to be back! Ha en fiiiin novemberuke, klem Cecilie

    ReplyDelete
  6. Wauuu dette fine værelse er da bestemt den lille prinsesse værdigt.Floy og gennemført.Knus Else

    ReplyDelete
  7. Kære Nina
    Hvor ser huset romantisk ud både ude og inde. Glæder mig til at se mere.
    De bedste hilsener
    Kirsten Miran

    ReplyDelete
  8. Åhh for et flott og ikkje minst mye fint å se på. Heldige jenta som har et sååå flott rom.

    ReplyDelete
  9. Åh drømmerommet <3 Nydelig!!
    Klem Tove

    ReplyDelete
  10. For et HERLIG rom! Helt nydelig!
    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  11. Nydelig rom fra ende til annen. Eia den som hadde vært liten nå for tiden og hadde et slikt drømmerom. <3

    ReplyDelete
  12. hei Nina!!

    kjempe fine bilder, men du..jeg har ett sånt skap.nesten likt som det inne på Martine sitt rom. bare at mitt fortsatt står umalt med mørk lakk..huff...
    jeg vet ikke om jeg tørr å starte på det uten at noen kunne ha gitt meg noen tips..og hvordan skal man få malerjobben pen, når en har masse utskjæringer på møblet??
    hadde satt sååå stor pris på litt veiledning. klem tone

    ReplyDelete
  13. Hei hei, jeg ville mattet det ned med fint sandpapir. Jeg ville brukt oljemaling med glans 15 og en god kost ; ) Tusen takk for koselige kommentarar på Martine sitt rom! Hilsen Ingrid

    ReplyDelete
  14. Hei.Nudelig rom altså. Så mange flotte detaljer.Varmt og godt.
    Hva slags farge er det på veggen?
    NinaB

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)