Sunday, January 1, 2012

Jul i Paradiset!

Endelig har jeg fått kapret meg en PC med kort-leser sånn at jeg fikk ført over noen bilder. 
Min PC har nemlig avgått med døden etter Dagmar, og jeg får ikke ført over bilder til jentenes mini-pc'er som jeg har lånt ett par ganger, for vi har ikke kabel tilgjengelig.
Jeg har dermed tatt meg en velfortjent juleferie fra blogg og mail på over en uke, noe som kom godt med. Men klart jeg kan ikke slappe av uten å bli syk, så en hendig mykoplasma-lungebetennelse fyttet inn i kroppen min, så da ble jeg nr 4 i familien til å få dette denne måneden. Hurra.

Denne slipper nå taket, og jeg prøver å motivere meg selv på å begynne på årets favoritt, nemlig varetelling! 
Blæh!
 Hos oss reiser ikke julen ut 1 nyttårsdag, men står så lenge den holder seg ikke-dryssende......

Pynter hele huset, inkludert soverommet og badet, men det meste er noe diskret og ikke for glorete.
 Jeg liker nystrøkne duker, rent sengetøy, grønt bar og mye sølvfaget.
Noen nisser finnes i gangen, men de er av den hjemmelagede typen med strikkede klær.
 Dekorasjonene er også hjemmelagde....
 Spisestuen ble også ryddig til slutt, -med sin miks av ulike stoler.
Ønske for dette året er 6 like stoler.
 En av årets dekorasjoner som jeg rotet sammen mellom kakebaking og vasking....
(Lette meg gal etter den andre stjerna under ørten kasser med varer nede i kjelleren, men nei...)
 Julepyntede jenter....
 Og en lillebror det er umulig å ta skikkelige bilder av!
 Fikk Hilty-boremaskin til jul da, -det var tøft!
Her meisler han opp parketten til bestemor og bestefar på Hoem....
 Julemiddag for familien 2 juledag ble forskjøvet til 3 juledag av naturlig (naturkrefters) årsak.....
 Charlotte & Maria beviser at de også kan være venner....
(Iallefall i 5 minutter!)
Ny Mac blir bestilt i morgen, etter valgets kvaler, der fargevalg og vekt vant over pris og kort levering.
Lang ventetid, men min kjære lover at jeg skal få låne hans innimellom.
Blogg uten bilder er jo ikke så veldig spennende....

Fortsatt god jul, og ett fantastisk nyttår til alle dere!

Klem fra Nina


14 comments:

  1. Er så herlig å se bilder ifra hjemmet ditt og de herlige ungene. Digger hver bilde og kan ikke se meg mett på alle detaljene. Et riktig godt nyttå ønskes dere alle:)))

    ReplyDelete
  2. Takk for det vakre du deler med oss <3 <3

    ReplyDelete
  3. Det er så utrolig stilrent og lekkert hos deg Nina, sååå koselig å se at også flere lager egne dekorsjoner til jul.. Myyyye granbar rundt omkring her også ;)
    Leit at du ble syk, vi ble akkurat friske før jul,meeen jeg hoster litt enda .. . . . Herlige bilder av juleungene dine, kjempefine kjoler på jentene ;D

    Ønsker deg alt godt for det nye året, håper du får overskudd, god helse, tidlig vår i hagen og salg i butikken så det ljomer!!!!

    Klemmer fra det (i kveld) forblåste nord ;)
    -maren-

    ReplyDelete
  4. Nydelige bilder igjen, Nina :)
    Ang. spisestuestolene, så er det utrolig sjarmerende slik det er, med ulikhetene synes jeg.

    Lykke til med varetellingen, og et riktig godt nyttår til deg og din flotte familie :)

    ReplyDelete
  5. Godt og høre at du er på bedringens vei.Lekre bilder av ditt julehus:)Godt nyttår!klem

    ReplyDelete
  6. Godt nyttår til deg og dine :) Håper det blir fylt med glede :)
    Klem Tove

    ReplyDelete
  7. Godt nytt år til deg, Nina og så håper jeg du snart er på beinan igjen! Gleder meg til å følge deg videre dette året! :) Nydelige bilder fra deg som vanlig.

    Hilsen Lene

    ReplyDelete
  8. Ljuvliga bilder!!

    God fortsättning på 2012
    Kram Tina

    ReplyDelete
  9. Berre lekkert! Synes bare det er sjarm med de forskjellige stolene dine:)
    Godt nyttår!

    Klem Ninni

    ReplyDelete
  10. Å så vakre bilder. Koselig med både interiør og barn og jul. Ønsker deg et fint 2012!!!!

    ReplyDelete
  11. Kjempefint julepyntet hus, akkurat så hvitt/lyst og diskret som jeg liker det!;D

    Godt nyttår til deg og dine!

    ReplyDelete
  12. Så fint du har det!! Og størstejenta di var veldig lik deg på det bildet!! :-)

    ReplyDelete
  13. Koselig julepyntet! Blir fint med ny pc, tenker jeg. Har savnet innlegg og bilder fra deg! Et riktig godt nytt år. Klem fra Eli:)

    ReplyDelete
  14. Mange herlig bilder fra ditt nydelige julepynta hjem. Utrolig alt du rekker å gjøre.
    Kjedelig når dataen tar kvelden.
    Ønsker deg ritkig god bedring og et herlig godt nytt år :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)