Tuesday, August 21, 2012

Se opp!!!

I dag kom endelig parkeringsskiltene mine.
Egentlig hadde jeg lyst å skrive at uvedkommende biler blir demonterte og sendt til Polen, men så kom jeg til å tenke på hvor lite jeg liker å skru......(!)
I forrige uke hengte jeg opp ett notat der det sto at vi flyttet inn, og trengte plassen selv, -og vi tok IKKE ansvar for eventuelle riper i lakken på ulovlig parkerte biler. 
Det hjalp!
 I kveld gikk jeg meg en liten runde i hagen.
For å finne noe som ikke var "langhåret", råttent eller avblomstret måtte jeg se opp.
Plena er moden for hesjing, og rosene råtner på stilk. Klematisen, derimot gjør jobben sin, og er bare vakker.
 2,5 meter med blomster tårn!
 Og i kassen min var det i grunnen flott, men væææææ! En GUL blomst!!!
Det er sølvbladene fra i fjor som blomster!
Grøss!
Snipp, snipp, sneglesaksa kan brukes til så mangt!
 Har stor suksess med klematisen i syrinhortensiaen min da. Nå er det 'Hagley Hybrid' som blomster der, mens det var 'Nelly Moser' tidligere i sommer. Det er mange hundre blomste over hele treet!
 Denne høstfloksen blomstrer for første gang i min hage. Den heter 'Sorbet', og jeg verner den med mitt liv!
Fikk en bitteliten stikling av Line Cathrin for en tid tilbake, og den overvintret faktisk oppe på verandaen min fordi jeg glemte av den. Trodde den døde, men har visst flere liv denne her! :)

Lover å knipse flere hagebilder når det er lyst, men i kveld kom vi altså hjem litt sent. Dessuten ble jeg så opptatt med å klippe snegler. Har koset seg stort i noen uker de! Nå venter jeg bare på at familien skal komme på begravelse (les: Etargilde) sånn at jeg kan knerte de også!

SÅÅ hyggelig med all den fine tilbakemeldingen på butikken min, både "live" og på bildene her på Nettet. :)
Tusen takk, alle sammen!


4 comments:

  1. Den heter pink sorbet snuppa:)

    ReplyDelete
  2. Grattis med nytt skilt!:)

    Flotte bilder fra hagen, min drøm er en slik frodig hage en gang :)

    Håper du får en finfin Onsdag,
    Klemmer fra Jatte♥

    ReplyDelete
  3. Hei Nina.
    Jeg har fulgt bloggen din et par års tid (har ikke blogg selv) og nå må jeg bare få skryte litt!I motsetning til alle sukkersøte "fantasi" bloggene der ute, synes jeg din er aller aller best! Du har jo et LIV du Nina på godt og noen ganger vondt. Det er så moro og følge deg i din gjøren og laden med jobb barn fantastiske hage, og butikk. Så kreativ at det renner, og pågangsmot som få! Lykke til med nybutikken og alt godt som livet bringer deg fremover. Jeg kommer garantert innom butikken din når jeg er på de kanter neste gang! Klem fra Sissel i Trondheim

    ReplyDelete
  4. Lekkert skilt, gratulerer:)
    *ler* av kommentar om å skippe de til Polen, hahaha:))

    Klem:))

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)