Thursday, April 4, 2013

På nære nippet.....

Dagens blogginnlegg skulle vært skrevet for flere timer siden, samt handlet om fargevalg til nytt sofatrekk og farge på kjøkkenveggene.
I steden blir det nok dominert av en 3-årings forsøk på å varme seg litt havregryn og melk.
 For da jeg skulle til å vise frem stoffprøver og kose meg med kaffen min, måtte jeg i steden brette opp ermene og begynne å vaske tak og vegger, samt alt inventar på spiskammerset......
 Da jeg trodde Leon var ferdig med maten sin, fant han heller ut at han ville varme den litt i microen, slik mamma og pappa pleier å gjøre. Leon har aldri prøvd micorbølgeovnen før, men har en viss teknisk innsikt, samt en stor forkjærliget til knapper.....
 Så for å være sikker på at restene av havregryn & melk skulle bli vart nok, satte han ovnen på max varme, på 35 minutt.....
Microbølgeovnen vår står på spiskammerset, og der fikk bollen stå å godgjøre seg i fred og ro i sikkert 20 minutter før mamma syns det begynte å lukte mistenkelig svidd plast.....
Spiskammerset var totalt røyklagt, og for å klare å puste nok til å få opp vinduet, samt se noe uten at tårene kom i veien, måtte kjøkkendøra stå oppe i flere lange sekunder. 

Så nå sitter vi her med tørre, sprukne fingre etter timesvis med vasking, og lukter bål.
Halve huset lukter bål, og spiskammerset så ille at det omtrent gir meg brekninger.
Trøsten er at det ikke tok fyr, samt at vi har fått kastet 5 bæreposer med ting vi faktisk ikke trenger, og en mengder rot. Det kjedelige er at alle de elektiske kjøkken-duppedingsene lukter så ille at det ikke frister å bruke de igjen, selv etter at jeg har forsøkt å vaske de. Microbølgeovnen har selvsagt flyttet ut.....
 Dette ble forresten valget. Dessverre har jeg valgt ett stoff som koster over 3000,- for trekk bare til 3-seteren.... *gulp* For det alternative stoffet kostet halvparten, men det var liksom så blågrått og kaldt.....

I morgen kan vi sikkert ha grillmat til middag, for i tilfelle regn, kan vi bare trille grillen inn hit. Lukten blir garantert bedre da! ;)
Har tatt ut MYE, og vasket til vi var tom for både ditt & datt når det gjaldt såpe. Lei.com, men vi har fortsatt ett hus.
PS Tror ikke Leon kommer til å gjøre dette igjen, for han ble litt redd av all røyken. Utrolig at jeg ikke hørte noe da jeg sto rett utenfor å vasket kopper, men det sier vel bare litt om lydnivået her i huset.....(!)

5 comments:

  1. oi så skummelt, godt det gikk bra.
    Klem Tone

    ReplyDelete
  2. Bra at det i alle fall gikk så godt som det gjorde. :)

    Og fargen var kjempefin :) Jeg elsker grått.. :)

    ReplyDelete
  3. Hei ! Huff det hørtes lite gøy ut! Du har ikke prøvd å ringe forsikringsselskapet? De dekker sånt.. Men vet ikke hvordan det er når alt allered eer vasket og kastet. Men skader ikke å sjekke.
    De dekker muligens alle de elektriske artiklene samt alt dere ellers må kaste pga lukt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg ringte de tvert!
      Får dekket en hel del, inkl vasking av kjøkkentaket. Første gangen jeg vasker eget kjøkkentak MED betaling! ;)
      Egenandelen trekkes fra så det blir vel ikke så mye igjen, men vi ønsker oss en ny micro da! ;)

      Delete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)