Wednesday, February 11, 2015

Avslører min nye mann, og stilling! :)

Vi er vel hjemme etter en flott kjæreste-tur til New York
Foto: Meg :)
Der vi bodde midt i hjertet av Times Square, med en noe anneledes utsikt enn hva vi er vant til. 
Føltes nesten som å se på en TV, og det ser jo egentlig sånn ut også! 
Noe syns Andreas var innmari kjekt (her fra helokoptertur over byen)
 -Noe var ikke fult så kjekt!
(fra Andreas sin Snapchat)
Haha!
PS Han sa ingenting den stunden han var på Macy's og Victorias Secret sammen med meg da.... ;) ----Snappen sendte han til alle han kjente, etterpå!! 

De som kjenner meg vet at jeg er mer glad i bygninger enn i shopping, så gode sko var kjekt å ha. Alle anbefalte buss, taxi eller metroen, men vi er stolte over å ha gått hele veien fra toppen av Central Park og ned til Lower Manhattan. :)
-Og det er ikke så innmari fort gjort i alle lyskryssene, -sikkert 200 stykker!
 Min nye favorittbygning: Chrystler Building fra 1930 med herlig utsmykking i art deco.

Her er The Flatiron fra 1902, min desiderte favoritt i mange år.
- Måtte bare klappe på den! ;) -Eneste strykejernet jeg liker! 
En annen bygning jeg alltid har hatt en stor forkjærlighet til, er Empire State Building, men må si jeg ble litt skuffet da den slettes ikke var så flott på nært hold.
Den er virkelig flott i mørket da, og her knipset jeg i lavt skydekke.
Siden vi gikk så lange strekninger, orket jeg ikke å drasse på annet enn mobilen, så derfor er det kun mobil-bilder her.

Kontrastene er STORE i denne byen, og Guggenheim-museet skiller seg lett ut mellom de gamle bygningene oppe på 5'th Avenue.
For de som ikke er like oppdatert på kunst, kan det jo hende at de gjenkjenner bygningen fra en scene i filmen The International med Clive Owen (Se: HER)

Og mens vi er inne på film, er dette hotellet kjent fra en film med en litt annen sjanger, nemlig Hjemme Alene i New York.
 Fremdeles i filmens verden, må jeg si at Jennifer Aniston var EKSTREMT pudret, og at jeg ser ut som ett blåfrossen bustetroll sammen med henne!  (Ja, det var kaldt ute, og dette er rett etter at vi kom inn)
 Dwayne Johnson blir kalt "The Rock", men mannen min er jo like stor!! Haha!!
Nå står Andreas bak han på bildet, derfor ser han lavere ut da. Ikke rart jeg bør bruke svæææært høye hæler, noen jeg kun liker å sitte i! ;)
Fant en som passer bedre til høyde min jeg da!
Tok meg den friheten til å gjøre som kjendisbloggerne: Å redigere bildet!
-Nei, har ikke retusjert meg selv, bare Bruce! (Ja, det er bare å sjekke, ja!! Haha!)
Bruce Willis er nemlig utstilt med to sår i ansiktet, og jeg gliser altfor bredt til at det så naturlig ut her!
Alle bildene er selvsagt fra Madame Tussauds, og det er kun dette som er ekte:
 Og her er slottet mitt! ;)
 Hehe...
Nei, jeg vil ikke være noen president. Har mer enn nok med å ha ansatte på jobb, -liker ikke å sjefe i det heletatt!
Dette er Grand Central Terminal fra 1913
Verdens flotteste stogstasjon....?
Dette var venterom, men blir nå kun brukt til utstillinger ol.
Jeg fant også utsmykninger i form av gripedyr fra norrøn kunst i bygningen. Morsomt!
Som jeg allerede har nevnt, så er de arkitektoriske kontrastene svært store i New York, og nye bygg skyter i været flere steder. 
I forgrunnen står den kjente Woolworth Building fra 1913, og bak skimtes The One Trade Center som er 101 år nyere, og nå den høyeste i USA med sine 541 meter.
Kjenner du ikke til Woolworth-bygningen, så kan du se flere bilder av den HER.  :)
Den ble kalt The Cathedral Of Commerse fordi den er bygget i gotisk stil, og har noen fantastiske utsmykninger.

Nå er det nok arkitektur for denne turen :) 
Hjemme pendler jeg over på interiør.... 

Vi blogges! 
Nina









No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)