Tuesday, April 12, 2016

Amsterdam og Riveria Maison Showroom

Showroombesøk hos leverandører er alltid spennende, særlig når det er hos store firma som Riviera Maison. 
Riviera holder til i nye lokaler rett utenfor Amsterdam, men med fly som korresponderer i såkalt joggefart (løpe fra terminal til terminal) på Gardermoen, -er vi i Amsterdam på 3,5 time. 
 Det litt rare er kanskje at når vi drar ned nå på våren, -er det ikke sommervarene vi bestiller inn, men høst og julevarer! Sommervarene bestilte vi i oktober, -akkurat når en har pakket bort restene av den forrige sommeren.
 Julevarene kan vi ikke legge ut enda, fordi billige kjeder kopierer firma som bruker mange penger på dyre designere, og lager billigere utgaver uten å ha de samme kostnadene. Jeg sitter her med haugevis av bilder, men de kommer på nett til høsten.
Alle bildene her er derfor fra sommershowroomet i høst, -og det var mye fint her også, men vinterkolleksjonen var bare fantastisk. 
Jeg hadde problemer med å finne hotell med 2 ledige rom til under 10 000,- for en natt, men så dumpet jeg borti en leilighet til leie, med den mest perfekte beliggenheten jeg kunne tenke meg. Med egen stue/kjøkken og to soverom, bodde vi i ett kanalhus ett steinkast fra Rembrandsplein, med utsikt over Amstel. 

 Utsikten fra balkongen.
Er vi mer enn 2 personer på neste tur, leier jeg gjerne denne igjen. :)

Mye fint på showrommet, -denne kjøkkenøyen har jeg veldig lyst på, -men har jeg plass....?
 Vi hadde iallefall en utrolig fin tur, og Ingrid som var med til RM-showroomet for første gang var kjempefornøyd med å få hilse på både eieren og hoveddesigneren under besøket. Andreas koste seg også, -selv om han ikke syns interiør er superspennende. Han hadde med seg en film på pad'en sin, og ble oppvartet med Prosecco mens vi bestilte varer.
 Disse er blandt mine favoritter, og de finner du her: Gardenherbs
(selges som sett)
Måtte også legge ut bilde av denne husbåten med hage på taket! :) 
:)

1 comment:

  1. Hva betalte dere for leiligheten? Skal til Amsterdam snart, men syntes også det var veldig dyrt😁

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)