Tuesday, April 1, 2008

Husfyll...

Kommer stadig videre i min hus-og-hage-planlegging.
I dag har jeg avlagt Line Cathrin en liten visitt, samt gjort noen innkjøp til huset.
Nye sengesett er innkjøpt, en søt liten lysekrone, samt fløyelsbånd nok til det ene settet med gardiner på stua. De hadde ikke mer, så nå krysser jeg fingrene på at Villa Collektion-importøren har mer på lager!
Jeg skall sy sløyfe-oppheng på rimelige Maria-duker fra Kid Interiør, fordi jeg vil ha tungekanter på gardinene mine. Stengene jeg har kjøpt er også for tykke til de vanlige løpegangene i kjøpte gardiner, men med sløyfer blir ikke det noe problem.
Ble virkelig sliten av byturen i dag, for bihulene mine er nok ikke så hul som de skal være, derfor ble det ikke noe maling i dag, slik jeg egentlig hadde planlagt.
Har slipet ned bordplaten på mitt gamle kjøkkenbord, for å male det lyst. Bordet har irritert meg i årevis, men gruet meg sånn for jobben med å få platen fin, så jeg har ikke hatt ork.
Kjøpte bordet brukt, og fikk det rimelig fordi platen var så stygg.
10 år etter var den ikke blitt det spor penere, men excenter-sliperen min tok det forbausende fort. (grovt papir.com!)

Målet er å få på noe maling i morgen både på bord og diverse annet. Må se an litt været også, for bordet står ute enda og det har skyet over....

Ellers så klarte jeg ikke å motstå denne søte verandakassen i går:Bestilte den største av de, for den enkle kjøpte jeg i Sandvika i fjor på vei på hytta på Stavern. Ganske rimelige og utrolig fine.

Disse har jeg siklet etter siden jeg så de for første gang i nettbutikken til Landstil.
De er bare helt Nina!

Nå er det ikke lenge før disse venninne mine dukker opp på TV'n, så da blir ned til sofaen!
I min ensomhet må jeg si at jeg savner den bærbare PC'n endel, men trøsten er at uten den springer jeg trappene ørten ganger om dag, og det er bra for baken min! ;)
Ønsker alle mine blogg-venninner en like flott kveld!

9 comments:

  1. ja likte den også.....men dyr dessverre. Vet du er helt hvit ja !!!

    ReplyDelete
  2. Tror du jeg såg fruene på TV...nei, selvfølgelig ikke....det var fotball på Tv3, ManU og Ronaldo. Hvem gidder å se på noen dumme kjerringer når det er slik "snacks" på en anna kanal :)
    Du og jeg...er vi i slekt? Tihi:)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Høres ut som du ikke blir arbeidsledig på en stund... flytting, pakking, planlegging,nye gardine, maling, hjelpe meg, føler meg som en sidrumpa vet ikke hva her jeg sitter.Hehe men så skal ikke jeg flytte da, venter på solen så vårsjauen ute kan settes igang, gudene skal vite at det trengs.
    Ha en flott dag.
    Klem

    ReplyDelete
  5. Så mye fint du har handlet. Likte veldig godt blomsterkassene.
    Forresten en smart idè og sette bånd på Maria duker fra kid. Jeg har selv gardinene og duker, men har irritert meg litt over at det ikke er tungekant på gardinene, hadde blitt så mye finere da.
    Får håpe formen er stigende for det ser ut som du har nok å henge fingrene i om dagen;)

    ReplyDelete
  6. Hei hei fin blogg du har! Måtte bare skrive en komentar for vi hadde så mye til felles kunne det se ut som, jeg er også utdannet Aktivitør, og bor i et kvitt hus på landet, og er gravid med 3 mann. Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  7. Tusen takk for kjempe koselig hilsen på bloggen!
    AT du, med DEN vakre hagen, kan skryte av min, nei det skjønner jeg ikke! Herlighet for en nydelig hage du har!!! Ble helt målløs her jeg sitter!
    Skjønner godt at du tar med deg blomstene til ditt nye hus! Huset var foresten kjempe fint og har mange gode muligheter ja! Dere får det nok helt topp der, og med så stor tomt blir det nok rene paradiset i hagen din!
    Vi har veldig liten tomt, kun litt over 300 kvm, så har ikke store hage plassen, men vi har klart å utnytte plassen godt! Men neste gang skal jeg ha både større hus og tomt!
    åå, jeg kommer ikk eover den vakre hagen din jeg.. he he.. *drømme drømme*

    Linker til deg jeg, gjør gjerne det samme.
    Klem Anette

    ReplyDelete
  8. Såå flotte hagebilder i forrige innlegg!! Tror jeg må ta turen innom deg og stjele litt avleggere;o)! Gleder meg ennå mere nå til å kunne begynne ute!! Ha en koselig kveld! Klem!

    ReplyDelete
  9. De sengesettene var kjempefine!!!
    Du holder vel på å planlegger videre?
    Sitter å planlegger forsjellig jeg å , men det er ikke til meg selv da.
    Nei nå har mannen funnet loppekassen ,så jeg får nok slukke lysene og dilte meg etter.
    GOD NATT!!!!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)