Wednesday, February 25, 2009

Plantebestillinger

I dag har jeg bestilt stauder til sånn omtrent 3600 kr......

Heldigvis skal Lone og Marita ha noe av dette da, men mye sitter jeg igjen med selv.

Fra Zimtrade:
COSMOS atrosanguineus
IRIS germanica 'Black Dragon'
PAEONIA 'Mme. Emile Debatene'
PHLOX paniculata 'Brigt Eyes' Høstfloks -
IRIS germanica 'Louvois'
IRIS germanica 'Sultan's Palace'
IRIS germanica 'Immortality'
IRIS Sibirica 'Snow Queen'
HOSTA 'Abiqua Moonbeam'
HOSTA 'Blue Cadet'
HOSTA 'Wide Brim'
HOSTA 'Brim Cup'
ACONITUM n. 'Rubellum' - Storhjelm
ACONITUM napellus 'Album' - Storhjelm
ASTILBE 'Peach Blossom'
ASTILBE 'Snowdrift'
BERGENIA 'Baby Doll'
DICENTRA formosa 'Aurora'
ERYNGIUM alpinum - Alpestikle
GERANIUM DOBBEL himalayense 'Plenum'

Fra Hageglede:
Hosta Piedmont Gold (3 Stk.)
Hosta Moody Blues (3 Stk.)
Hosta Sugar daddy (3 Stk.)
Hosta June* (3 Stk.)
Hosta Fragrant Fire* (3 Stk.)
Hosta Dancing in the rain* (3 Stk.)
Arendshjelm Red Wine (2 Stk.)
Blåveis rubra plena (3 Stk.)
Alunrot Frosted Violet (3 Stk.)
Julerose orientalis Double Vision Mixed Hybrids (3 Stk.)
Daglilje Sweet Hot Chocolate (3 Stk.)
Brunstorkenebb Springtime (3 stk.)
Julerose Betty Ranicar (3 Stk.)

(Er det noen som har lyst å kjøpe av meg den ene Heuchera'n (alunrot) 'Frosted Violet' så gi meg ett vink. Prisen er kr 65,- Selger også en Rød, fylt blåveis til kr 45,- Og en Geranium phaeum (brunstorkenebb) 'Springtime' for kr 55,- Grunnen er at jeg må kjøpe pakker på 3, og trenger ikke så mange. Kan evt. kvitte meg med mer, men må selvsagt få plantene først! PS prisen er delt på 3 + noen få kr i porto.)

Plantene bytte selvsagt også mot andre sjeldenheter....! ;)

Nå må jeg jobbe litt her!

9 comments:

  1. Skal si du er flink til å styre og stelle i hagen;) Her holder det med potteroser og andre kjedelige blomstrer. Er virklig imponert.

    Å så koselig kjøkken du har. Eller, hele huset ditt er lekkert. Hadde glatt flyttet inn i huset jeg ja;)

    Klem..

    ReplyDelete
  2. Hei Nina !
    Kjempekoselig kjøkken du har.
    Drømte faktisk om hvite mugger i natt!
    Er selv opprinnelig fra Molde, men har bodd på andre siden av fjorden siden jeg ble gift, nærmere bestemt Tomrefjorden. Men har jobbet i byen som dekoratør i mange år.
    Kunne tenke meg noen av de tiloverblivende plantene som du ikke trenger. Kontakt meg på e.mail;
    elin.beyer.tomren@adsl.no
    Har forresten nettopp startet min egen blogg.

    ReplyDelete
  3. Det var litt av en bestilling;) Gleder meg til å se bilder fra hagen din...

    ReplyDelete
  4. Og huset ditt blir forresten utrolig fint:)

    ReplyDelete
  5. Åhh, det må jo bli fint hos deg med alle de plantene! Lykke til!

    ReplyDelete
  6. Jeg tar en hvit julerose!
    (Marit på jobb)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)