Sunday, January 24, 2010

Bilder som en ikke blir kvitt...

Vårt neste prosjekt er å pusse opp badet i andre etasje.
Driver å legger litt planer nå, for det er mulig at det kanskje kommer inn noe utestående kroner snart, viss ikke har vel banken litt. Liksom vært litt blakk etter siste renoveringsprosjekt samt julen, og i tillegg er det godt å slappe litt av også, men nå kjenner vi at lysten til å fortsette begynner å komme.
Vi hadde egentlig valgt ut flisen til både gulv og vegger, men nå ser det det ut som det blir noe annet. Jeg klarer nemlig ikke å få dette bildet ut av hodet!
Jeg mener jeg fant det på en blogg en gang, men det var ikke fra bloggens innehaver, for jeg syns å huske det var inspirasjon fra nettet.....
Bildet har dukket opp jevnlig inne i hodet mitt den siste tiden, og jeg har lett i gjennom både min egen, og Andreas PC en brent CD med bilder fra min PC. Så i dag fant jeg det, på Maxtor, hardisken vår! Og det vil da si at det er halvannet år siden jeg så bildet første gangen.

Uansett må det være ett eller annen grunn til at jeg ikke får det ut av hodet. Og siden bildet har forhekset meg, må jeg ha badet vårt sånn. I allefall så nært som mulig!
Vårt bad er selvsagt mye mindre enn dette, og vi har også bare takvindu, men stilen må harmonere, for jeg syns nelig at det passer perfekt til huset vårt i 1920-talls klassiske stil.

Så om det er noen som har sett dette bildet før, og vet hvor det kommer fra, og kanskje har flere bilder fra samme bad, eller større utgaver av dette, blir jeg utrolig glad! Tips til lignende gulvflis tas også godt imot.

Når vi er ferdige med badet i andre etasje, skal vi pusse opp det her nede. Inspirasjonen til dette rommet, er hentet fra det forrige badet jeg pusset opp. Her er det slik det så ut i salgsannonsen:
Og slik så det ut da jeg brukte det:
Jeg tok nemlig med meg vasken & benken for å sette den inn i mitt neste bad. Hadde vel fått 7 sånne IKEA-innredninger for den jeg tok med meg.... ;)
Helt typisk meg å kjøpe noe dyrt, for så å bruke gratis badekar (bestemors gamle) frem til jeg har råd til å kjøpe nytt. Skulle ha ett med løveføtter, men så ble det nytt hus i steden.
Taket var jeg også innmari fornøyd med, og tapeten er bare nydelig. Heldigvis har jeg to ruller til liggende, som jeg fikk gratis siden den skulle gå ut. Tre år etterpå ble denne typen tapet kjempemoderne! ;)
Har også kjøpt inn flott listverk fra Stiltre i sveitserstil til dette badet, som dessverre ikke skal ha badekar siden det ikke er så stort. Det blir badekar oppe da.
Åååå, som jeg gleder meg til å begynne!
Ett annet bilde som er vanskelig å se seg mett på er dette:
Ett amerikansk hus i klassisk stil, bare så vakkert og flott. Sånn helhet vil jeg også ha på huset vårt!! :)
Drømme, drømme.....

23 comments:

  1. Hallo du.

    Ja men det så jo bare lækkert ut da. Mange muligheter her. ;o)
    Ja sånne Amerikanske hus er bare råe. Har sett mye på sånne hus i gjennom tidene. Men om jeg skal bygge meg hus noen gang så blir det nok et gammeldags Sveitserhus. ;o))
    Men spennende for dere og begynne å pusse opp et helt bad da. ;o)
    Du skulle forresten ha vært med meg til Frankrike å sett på fliser du, da hadde du blitt gal. hehe Så mye fint! ;o)
    Snart skal jeg ned igjen å kjøpe gulv til stua mi.

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  2. Jeg er enig i at det badet/bildet var fint! Jeg driver stadig og grubler på hva slags bad jeg egentlig ønsker meg i 2. etg. Det er nok en tid til det blir det rommets tur, så jeg har jo litt tid til å tenke meg om ;-)

    ReplyDelete
  3. Hei Nina!
    Forstår veldig godt at du ikke kunne få dette badet ut av hodet! Når man suser rundt på nettet etter bilder, burde man egentlig bli mye flinkere til å angi kilden. Jeg har begynt å skrive kilden inn som en del av billednavnet, for da vet jeg det til senere bruk! - Det var dagens tips! :-))

    Ha en fin uke!

    Klem Cathrine :-)

    ReplyDelete
  4. Spennende Nina!!
    Kommer nok til å blir RÅ bra!!Gleder meg til helgen!!
    Klem fra meg!!

    ReplyDelete
  5. Så flink du er Nina!
    Et flott resultat du har fått på det første badet!
    Tipper du klarer å trylle frem et like lekkert nr 2!
    Lykke til ❥
    Ønsker deg en herlig uke!
    Klem Lokki

    ReplyDelete
  6. Her var det mange fine bad. Det første er bare så lekkert! Ha en fin ny uke.

    ReplyDelete
  7. Det er så fint med brystning/panel på badet, det skal vi å ha en dag,bare vinne i lotto først hihi =)
    Skapet ditt var lekkert,blir spenennde å følge oppussingen fremover.

    Ha en fin uke.

    ReplyDelete
  8. Hei

    Jeg har også dette bildet på netthinnen, og mener jeg så det på Elisabeth sin blogg en gang. MeandMolly. :)

    J.

    ReplyDelete
  9. Nydelig bad! Ikke rart du ikke klarer å glemme dette.

    Ønsker deg en fin dag!
    Klem

    ReplyDelete
  10. Nydelig bad, skjønner godt at du ikke får de ut av hodet, lekkert:-)klem Stine...:-)

    ReplyDelete
  11. ååå fiiint bad :)

    både ditt og det andre :)!!

    ReplyDelete
  12. Puh, skjønner godt at du ikke glemmer det bildet der! Jeg skal selv i gang med å pusse opp bad, men her blir det nok ikke noe fancy, bare veeeldig enkelt! Skal ikke ha leiligheta så mange år til og gidder ikke å legge så mye (penger) i det! :P

    ReplyDelete
  13. Hjelpes so lekkert det badet var! Dt ville bli perfekt heime hjå deg:)
    Eg skal høyre med lillelavendel, ho har pc`en full av bilete som dette, kanskje har du flaks:)

    ReplyDelete
  14. Utrolig nydelig bad!.. jeg drømmer om å en gang få pusset opp mitt eget....

    ReplyDelete
  15. Verd å sjekke ut på interiørbloggen - de styrer jo på med bad om dagen - kanskje de kan hjelpe der...?
    HIlde

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Så herlige bilder, både av ønske badet, og ditt gamle! Skjønner godt du ville ha med den vasken og skapet ja!
    Og det huset er jo bare rå fint! Godt det er gratis å drømme :O)
    Lykke til med prosjekt bad :O)
    Mumseklem fra Vibece

    ReplyDelete
  18. Åå det var et syyykt fint bad ( og bilde) :)

    Jeg har ikke sett det før, men skjønner at du ikke kan glemme det ;) Håper du blir fornøyd og at det blir noe du kan glede deg over i lang tid :)

    Ha en fin uke ;)
    Klemmer fra meg

    ReplyDelete
  19. Du har det jo like fint selv da Nina.

    Men fine bilder viste du. Skjønner at du vil ha det slik. Gleder meg til å følge deg videre...

    Klem Ingunn

    ReplyDelete
  20. Hehe, ja men BMW er jo den beste vinterbilen da, kan en gli sidelengs langs veia veit du. ;o)750 er kult da, den er ikke regga den da eller?
    Jeg måtte selge min BMW i fjor da jeg kjøpte ny sykkel i stedet. Men så måtte jeg selge sykkelen fordi jeg kjøpte huset. Men må vel kjøpe en ny en igjen til sommeren vel. ;o)
    Men skal vi ta en kaffe eller noe på messa da? Jeg drar vel oppover fra mårran tenker jeg.

    Klem klem

    ReplyDelete
  21. det huset kunne jeg flyttet til på dageN, men det hadde vel blitttrangt om plassen med alle bloggerne...
    kom til å tenke på om du har fått betalingen for koRsene eg kjøpte i høst, har ikke fått noen bekreftelse fra deg...
    ha en flott dag videre!

    MAGNY

    ReplyDelete
  22. Hei. Lurte berre på om du hadde fått hylleknekter enno? Og om dei er i zink? Er dei fra Bloomingville? I så fall veit eg at desse kun er å få i kvit ;-)

    ReplyDelete
  23. Hei hei. Er innom bloggen din for første gang. Skikkelig fin. Jeg Likte veldig gidt badet du viser bilde av. Vi holder på å pusse opp badet vårt nå... Det blir en blanding av moderne og gammelt. Har bestilt badekar med løveføtter bl.a. Gleder meg til det kommer. Elsker huset på bildet. Jeg har bodd i sørstatene i USA for en stund siden og der er det mange av den type hus. Helt fantastisk!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)