Monday, January 11, 2010

Drømmer og planlegger....

Litt mildere ute, og jeg kjenner våren komme....
Mulig en aldri så liten overdrivelse, for det er fortsatt 8 minusgrader ute, og snøen ligger tykk og god ute i hagen.
Uansett, er det lov å drømme....
Sommervarene til butikken skal jo også bestilles denne måneden, og skiltet over er vel ett must i min gjestehage....

Jepp, det blir åpen hage her i sommer, selv om store deler ikke er ferdig.
Tanken og konseptet bak butikken min, er å viske ut skillet mellom inne & ute,-og dra stuen ut, samtidig som en tar hagen med inn.
Varene jeg skal ta inn til våren bærer ett tydelig preg av det....
Drømmen og ønsket om dette ble lagt allerede da jeg bodde her:
Men adkomsten og muligheten var så mye mindre enn her i Paradiset, så det holdt med noen hagevisninger og besøk.
I Paradiset er det ikke parkeringsproblemer eller bratt oppkjørsel. I tillegg har vi sjøutsikt, prima jord og gravemaskin.
Og 1,6 mål å fylle med vakre blomster, busker og pynt....
Renoveringen pågår enda, men jeg skal ferdigstille deler av hagen i år, samt begynne å plante i den delen vi gravde opp i fjor. Men først er det endel grunnarbeid som må gjøres, og det tar tid, for det kan ikke slurves med!
Her oppe kan jeg sitte å kike ned på hagen min. Ikke fornøyd med alt, nei... ;)
Men heldigvis er mye ganske bra....
Og ting skal innkjøpes, både for egen hage og for salg...
Her er det bare kontoen som setter begrensninger....
Så sånn flyr dagene avsted mens jeg er i drømmeland, og fantaserer om alt jeg skal gjøre når snøen og tælen fordufter...
Man har slikt å gjøre, man har slikt å føre, og man lengter etter å få jord under neglene igjen...
Sånn er det å være uhelbredelig hagegal.....

(Hagebildene er fra min egen hage, mens bildene av urner, ting og tang er fra 3 av mine leverandører)
PS legger ikke ut priser her, ønsker å ta sånt via mail eller tlf, evt på Facebook.

18 comments:

  1. ¨Ja, tipper det klør i din grønne fingre etter varme og vekst!! Hihi ;O)

    Ha en fiiin dag, Nina!
    Hilsen Liv

    ReplyDelete
  2. Fantastiske bilder Nina, skjønner godt at du gleder deg til våren med alle gjøremålene.

    Ha en fin dag nærmere våren i dag :-)
    Hilsen Jorunn

    ReplyDelete
  3. Nydelige bilder Nina :))
    Åhh som jeg lengter til våren kommer...

    Klem,Kari

    ReplyDelete
  4. Jeg drømmer også når jeg ser på bildene dine, og lurer på om sommerens tur til Ålesund medfører en tur til deg med svigerdatter på slep.

    ReplyDelete
  5. Du har så nydelig hage, misunner deg for dine grønne fingre..Jeg eier ikke mye av det nei, selv om jeg har stooor hage med muligheter...Klems

    ReplyDelete
  6. Så mye lekkert! Og, ÅH, som jeg gleder meg til våren!!!

    ReplyDelete
  7. Anitas interiør verden12 January, 2010 12:37

    Flotte bilder roper vår og sommer. Gleder meg masse til sommeren kommer så man kan ta fatt på ute områdene igjen ,koselig. ha en flott dag og drøm videre :-))
    Klem Anita

    ReplyDelete
  8. Så lekkert da! Ja måte våren komme fortere enn vi aner. ;o) Blir i værtfall godt og komme på messa nå å se hva nyhetene er. Så kan en begynne og planlegge...hehe
    Nettet mitt ramla ut i går så fikk ikke blogget jeg da,så får prøve nå fra jobb...hehe

    Ha en fin dag bert.

    Klem Simone

    ReplyDelete
  9. Å, så mye fine hagebilder! Gleder meg til vår og sommer, jeg og!:)

    Klem Nina

    ReplyDelete
  10. Så flott hage du har,den skulle jeg likt å besøke...
    Ja,jeg gleder meg også til å rote i jorda!

    ReplyDelete
  11. Jeg drømmer meg også bort i dine bilder! Gleder meg til snøen smelter jeg. Vinteren er ikke min favorittid!

    Klemmer

    ReplyDelete
  12. Fine bilder :-) Trenger abolutt sånne på denne årstiden. Gleder meg til flere ut over våren og sommeren :-)

    ReplyDelete
  13. Sol, sol, kom til meg!!! Nydelig hage du har.. og den paviljongen kunne jeg tenkt meg selv!

    Måtte kikke litt mer på bloggen din siden jeg har hatt en bloggepause.. og jommen sa seg smør, du er virkelig en supermamma!

    Nydelig gjesterom med enda nydeligere sengetøy!

    ReplyDelete
  14. Åhh, ja!! Nå lengter jeg etter hagen min, og drivhuset mitt, og terassen..... Skal bli deilig med vår!! Du er vel i full gang med å planlegge såing, planter og div.!? Der er ikke jeg så gyktig, blir mest ferdigkjøpt.
    Høres bra ut med hage inn-stueut-filosofien. Blir moro å se:-)
    Ha en fin dag
    Kristin

    ReplyDelete
  15. Jeg vil ha det akkurat sånn som på det første bildet,sånn stakittgjerde,sånne peoner,sånt skilt og akkurat sånn årstid!
    ...må nok vente noen måneder....
    Vi er nok mange som gleder oss til sommeren ...men er du sikker på at døgnet ditt får nok timer da?
    Klem.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Elsker dine lange hageinnlegg :)

    Ha en fin torsdag snart....

    Klem Ingunn

    ReplyDelete
  18. åh, for ett paradis du har - og virkelig lekkert kommer det til å bli :) gleder meg til sommern og til å se mer av hagen din! Min hage er en skam i forhold, eller den kan vell kalles en plen :)

    ha en fin dag Nina! Håper at du har masse kunder i butikken din :)

    klem fra lisa

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)