Sunday, November 3, 2013

Effektiv, primitiv luxus!

Effektiviteten og iveren i går resulterte i 0 hagebilder, derfor ble det ett stemningsbilde av en helgeryddet stue, -før vi gikk ut, først.
 Fri-lørdag, og utedag, og Leon-Arbeidskar forlangte pannekaker til mat.
"I vell ha pannekake, for i e sulten!"
Mamma orket ikke å steke pannekaker, men laget grov vaffelrøre med havregryn og rømme, og tok med jernet ut.
Enkelt, primitivt, men veldig godt!
 Vi kunne selvsagt hentet kurvstolene som står nede i hagen, og ett hagebord, men i fult arbeidsantrekk, er vi ikke så nøye på hvor vi sitter og spiser. Trappa til Andreas fungerer fint! :)

Her er gårsdagens prosjekt etterpå:
184 blomsterløk er kommet i jorda.
Litt sent, men jeg tror vi får en fin høst fortsatt, og en mild vinter. (Jeg har iallefall bestilt det)
Jeg skulle faktisk hatt litt flere tulipaner, -for jeg satte ingen i fjor, og de fineste er jo så dårlig på å komme tilbake året etter.
Fargeutvalget er noe insnevret, og grunnen er at jeg liker at fargene og blomstene går igjen flere plasser i hagen, slik at det blir litt mindre kaos. De mørkeste tulipanene er satt i eksotica-hagen min sammen med mange rare bladplanter.

Leon insisterte på å bli med Beste hjem og overnatte i går, så plutselig var jeg og Andreas hjemme alene.
Luksus! (Jentene er hos forskjellige familiemedlemmer)
Vi bestemte oss for å dra på kino og se en film, og den som passet best med tiden var 2 Guns med Marc Wahlberg og Denzel Washington. Beste filmen jeg har sett på lenge. Anbefales!
Etterpå ble det pizza & hygge hos Sati og Holger, ett steinkast fra kinoen.


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)