Saturday, June 21, 2014

Nyvasket....

Jeg viser frem en helt nyvasket hage i dag.
Overgartneren har vannet og vannet i dagevis, og det er større fare for råtnede røtter, enn tørke i pottene mine. 
 Det ble ikke skifer her i år heller, ser det ut for. Umulig å jobbe ute utover kvelden nå, for det er ikke mulig å puste pga all knotten. Tenkte meg ut for å se etter snegler etterpå, men jeg kjenner jeg klør bare med tanken.
 Vi har flere sitteplasser i hagen.
Den under er en midlertidig en, for min kjære insisterer at vi skal ha enda en skjønnhetsvorte på huset vårt, -denne gangen en veranda.
Gamle hus passer ikke med store balkonger, -eller veranda som jeg kaller det, men jeg kan ikke bestemme ALT her hos oss, -bare nesten!
Vårt tilfluktssted når knotten blir for ille, begynner også å ta form nå, men det mangler noe seriøst med vindusforinger enda. Taklistene jeg bestilte, kom før helgen da, så de har Andreas jobbet med i dag, mens jeg har malt siste strøket på veggene. 
Kjenner det ble LITT mye bløtkake-preg da, men men....

Litt fra den delen av hagen jeg ikke helt har blitt fornøyd med enda, -iallefall ikke den delen som ikke kommer frem på bildet her... (bak den metall-obelisken) men akkurat det som vises her er ikke så ille nå. 
 Lyktene har statt ute i halvannet år, og er like fine. De kan bestilles HER og koster 169,-

Til slutt en liten sniktitt inn på gårsdagens bursdagsfest i hagestua.
Maria og Charlotte blir 11 år på tirsdag, og feiret med klassevenninnen i hagen i går.
Jeg klarer ikke en gang å lage 1-2-3 cupcakes fra Passion 4 baking flotte og luftige, -men tok igjen på skattejakten i hagen. ;)




1 comment:

  1. Nydelig hage - målløs <3 Beundrer at dere får tid til så mye - dere er et godt team :-) :-) God sommer hilsen fra Anne i Rogaland

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)