Tuesday, December 4, 2012

Ett middagstips

Når jeg har fri, bruker jeg endel tid på familiekos, og gode måltid. 
Siden jeg lett blir matlei, må jeg til stadighet finne på noe nytt. Kylling er sunt og billig, men akk så kjedelig på smak, derfor fant jeg på å lage ruller av fileene, og fylte de med ost.
 Først skar jeg de nesten helt i to (som ett pølsebrød). Deretter dæljet jeg løs på de meg kjevla, for å få filetene enda flatere. Så smurte jeg på ett bra lag meg Snøfrisk-ost, og krydret de godt med ingefær & lime-krydderet som jeg selger i butikken min. Rullet de sammen og la de i ildfast form.
Fersk ingefær er utrolig godt til kylling, og jeg hakket små bilter som jeg drysset over rullene før jeg ha de i ovnen. Krydret de også med sitronpepper.
Stekte de i ca 20 minutter., og serverte de med ris og salat. Her med stekt paprika og sjampinjonger.
Jeg liker ett bladet kosthold, med mye grønt og krydder. Er ikke så glad i fett, men bruker litt ekte smør, raps og olivenolje i maten. Alt med måtehold, og myyyye bevegelse! ;)
Drikker jo Pepsi med ekte sukker til 90% av alle måltidene, så derfor er det ikke lurt å være lat! ;) (Grusom uvane, men min eneste last....)

PS Dette var IKKE dagens middag, for jeg spiste ca en neve oppvarmet pose-stappe med baconbiter da jeg kom hjem fra jobb. Greit nok når en er så sliten at en ikke har lyst på mat! ;)



1 comment:

  1. Takk for godt middagstips! De tas imot med takk, for noe av det kjedeligste jeg vet er å handle og finne på middager;)
    Ha en avslappende kveld!

    Klem fra Eli:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)