Monday, January 7, 2013

Hurra!!!

Etter å ha klart å rive rumpa løs fra sjeselongen i halv to-tiden i dag, klarte jeg å pusse ned alt av panel og MDF oppe på badet, og gikk i gang med å male.
Andreas kom etterhvert og la flis på den siste veggen, og de manglende flisene der blandebatteriet til badekaret skal være.  Han er drittlei hele badet, og fullstending demotivert til å fortsette, men heldigvis hjalp det litt at jeg var der og jobbet sammen med han. 
Det ER utrolig kjedelig å jobbe alene med ting, og jeg syns det går sååå trengt da!

Etter at jeg fikk malt det siste strøket på taket, og ungene hadde kommet i seng, begynte vi å fuge resten av veggene, etter at vi begynte med jobben før jul. 
Å fuge denne flistypen er innmari krevende, og med 2 millimeters store fuger på fasettslipte fliser som attpå til ligger forbandt, er det til å både få grå hår og bli mosegrodd på samme tid.
Men, når en gjor samme jobben begge to, går det faktisk dobbelt så fort, og før klokken ble kvart på tolv i kveld, så var vi faktisk ferdig med alt bortsett fra den ene pipeveggen! (gikk tom for fugemasse)
Voila!!
Nina måtte bare teste badmatta som ble innkjøpt i høst... ;) 
Legg også merke til at vi har fått lys i spottene, og i tillegg er gulvet deilig og varmt.
Den stygge døra inn til Charlottes rom skal byttes, altså! Vi har en ekstra av de originale dørene fra 30-tallet som skal tilpasses her. Jeg vil også ha glass i fyllingene i den døra, med frostet dekor. 
(Om noen spekulerer på det, så går jeg ALLTID på do med døra åpen når jeg tisser, uansett for jeg syns det er tidsbesparende å ikke lukke døra etter meg.)
Badstæsj, samlet inn de siste 2 årene! ;) (Det grå settet har vi i butikken nå da!)
 Når man bruker mange år på å laget ett bad, dukker det opp gode ideer etter hvert.
Dette rommet er ett av tre som skal romme ting vi trenger på badet. Før var det bare vegg her. Det var Andreas som kom på å montere spotter inne i hvert rom, noe som ikke ble så dumt.
 I kveld har jeg bestemt meg hvordan flisen skal legges her inne! Syns i grunnen jeg er innmari god til å tegne, og hadde det ikke hvert for at vi hadde kvinnelig lærer i tegning på videregående, kunne en vel tro det var andre måter jeg klarte å hale i land en 6-er på. Forresten det var i forming, -ikke tegning jeg fikk 6-'er kom jeg på! ;) Hmmm.... (!)

Når Andreas er ferdig med å legge flisen her, setter han på igjen veggplatene som han tok av igjen for å legge veggflisen i dag. Gleder meg!! ;)
Onsdag kommer taklisten som jeg har bestilt, men som jeg tror ikke passer inn. (!)
Har bestilt en haug med list-prøver også, så jeg håper noen vil passe da, så får jeg heller selge den fine stukkaturlisten min.



4 comments:

  1. Herre bli kjempefint, å du e kjempeflink!!!!!

    ReplyDelete
  2. Så flott det blir!! Jeg la flis over kjøkkenbenken selv før jul og tror det er like som du har der, ett sant mareritt og fuge.. blææ - men blir jo lekkert til slutt ;)

    Ha en fin ny uke,
    Klemmer fra Jatte♥

    ReplyDelete
  3. Går stadig framover ser eg ;-). Blir fint! Lykke til med innspurten!

    ReplyDelete
  4. Blir kjempefint. Fine veggfliser :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)