Saturday, January 12, 2013

Skilsmisse, mareritt og Olsenbanden!

Hvorfor er det alltid sånn at når noe går bra, går andre ting dååårlig?

Det er jo ikke sjelden en hører om folk som lykkes i jobben, og ender opp med skilsmisse, eller noen vinner i lotto, mens familen går i oppløsning, eller en begynner på stoff....
Så ille er det ikke med meg da, men det går i grunnen ganske bra på jobb, og Andreas har ikke tenkt å gå ifra meg enda (tror jeg! ;) ) men jeg har vel i grunnen andre problemer. Sukk!
Neida, problem-mannen min er som ett mareritt, der man lurer på om man sover, eller er våken, for det er så fantastisk at man egentlig ikke kan tro det! 
Fordi det ikke er pent å henge ut folk, må jeg bare klappe igjen her, men vurderer å skrive bok om det en gang! 
-Dessverre hadde ingen trodd at den var helt sann, for den hadde blitt verre enn Hotell Cæsar! og Olsen-Banden på en gang!
AMEN!
 Men butikken går ikke så værst da. Takk & lov for det!
Siden jeg ikke har tatt ut en krone i lønn enda, begynner det å bli pluss på kontoen nå, og hver en krone som kommer inn denne måneden (etter alt er betalt) skal gå rett til nytt tak på huset vårt!

Taket vårt er en historie i seg selv, og NESTEN til å fylle en bok med, -og denne boken blir nok det kjedeligste lesestoffet EVER MADE!
Men vi er av de som er mer rik på kjærlighet, enn på penger, og kjærlighet gir en altså IKKE nytt tak på huset....
(Om du lurer, så må hele taket strippes fra utsiden helt inn til mørkeloftet, så bare takstolene står igjen. Etterisoleres, ny taktro, utlekting, lufting og diffusjonsspere. -ikke i den rekkefølgen! Koster minst 300 000,- FØR en begynner å legge på taksteinen!)
 I butikken har jeg mye hjelp for tiden. Min gode venninne Sati, har begynt der i 50% stilling, og Ann Katrin fra dekoratørlinja ved Romsdal Videregående har vært hos oss i to dager og dekorert både her og der! :)
Her er fra ett av vinduene våre:
 Selv har jeg sittet oppe til langt på natt og bestilt inn nye varer, messebilletter, hotell og fly til Oslo om to uker, og trålet etter nye leverandører. Gleder meg stort til å ha med ansatte på messa, så nå er det bare å komme med ønsker! ;)
Dette er en av de morsomste tingene med å drive butikk! ;)
 Mandag må jeg gjøre noe av det kjedeligste: Tømme kjelleren for papp! :(
 Men nå er det tid for mann, film og litt vin!
I morgen er det tid med ungene og mest trolig Badeland. Etterpå får vi prøve å lage eget bad.... ;)








So long!
PS Om tanken slo deg at mitt problem var min kjære, Andreas, så tar du nok grundig feil!
;)
Hans feil blir en svært tynn bok, og overhode ikke salgbar! ;)
-Men han HADDE kunnet like fiskeboller i hvit saus! Det er enstemmig vedtatt av meg, Nathalie, Charlotte, Maria og lille Leon! ;)

5 comments:

  1. Det viktigste i livet er opplevelser, tid, famile og helsen :)
    Det får man ikke for penger...etter ulykken jeg vari setter jeg mere pris på slike ting...men man må jo ha litt til livets opphold da :)

    God helg videre og nyt livets små øyeblikk :)

    Klem

    ReplyDelete
  2. Fint å høre at dere har det flott sammen:) Kjærligheten overstiger alt og er det som er viktikst her i livet. Men alle har vel kunnet likt å fått bedre råd.
    Flott butikk du har.
    God helg:)

    ReplyDelete
  3. Så mye lekkert du har i butikken! ♥ Godt for lommeboka at butikken er langt unna, men synd for meg.

    Ønsker deg en ny, flott uke!

    ReplyDelete
  4. Så fin butikk da! Enkelte ganger hadde det vært greit med noe enkelt - som fiskeboller! Høres ut som du har det greit på alle måter - en god start på det nye året! Lykke til videre!

    ReplyDelete
  5. Så mye fint du har i butikken din. Skulle ønske du hadde nettbutikk :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)