Monday, October 28, 2013

Ting tar tid....

I 5 år har vi vært uten lys i taket på gangen vår. 

Det elektriske inne i takboksen var koblet feil, men det fikk jeg fikset i sommer ved hjelp av nabo som kan sånt. 
Men så manglet det visst deler til lampa vi har hatt liggende i 4-5 år. Så fant jeg delene, men da manglet det noe å henge den opp med. 
Jeg gav opp og kjøpte ny lampe, men da manglet vi krok. Så kjøpte jeg krok, men da kom lampen for langt ned i rommet, pga festedelen som er beregnet på hull i taket (vi kan ikke henge lampen der hullet er, for da får vi ikke opp skapdøren!) 
Så fant jeg fram en takrosett, men nå mangler vi visst lampettledning fra hull til lampen. 
Kanskje jeg får lys i den i 2017.....?
 Hva syns du om rosetten??
Den er ikke festet i taket enda da, for den henger her bare i lampen. Var litt usikker på at den ville passe, og han jeg bor sammen med gidder ikke å uttale seg, og gnåler bare om digre høytalere i stua. (Grøss!)
 Det fine med en sånn rosett, er at en kan feste den med dobbelsidig tape,  slik at den lett kan fjernes om en går lei.
PS Bildene mine er litt snåle, fordi de er tatt med vidvinkellise på høykant... (må sikkert kjøpe ny vanlig linse)
 Siden den ene delen av gangen min er så overfylt pga skapet jeg skal ha i kjelleren, (det rommet som mangler gulv, trapp og skikkelige vegger)  legger jeg ved ett bilde av den andre dele av gangen. Ser liksom litt bedre ut. Ikke det at den deler har noe mer lys da, for her mangler det strøm! ;)
Har to lamper her, men ingen av de virker *humrer* -Det er litt å ta tak i her, men det går så bra atte! ;)

Kunsten er å glede seg over det som er bra, og jeg har flere LED-stearinlys som slår seg på av seg selv hver kveld i gangen. De ser helt ekte ut, og hverken soter eller er brannfarlige! ;)


1 comment:

  1. Så flotte bilder av ting som tar tid. Slik er det bare ;-)) Rosetten passet fint...
    Ha en flott dag!
    Ingun

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)