Saturday, June 27, 2015

Ikke alt er alltid så perfekt som det ser ut til.....

 Etter en begivenrik dag på jobb, var det godt å slappe av her.
-iallefall i 10 minutter, for da kjente jeg det klø i rumpa, og måtte begynne å gjøre noe mer fornuftig.
 Jeg klarer ikke bare å sitte i ro uten å ha noe å gjøre. Fullstendig bortkastet tid, og ikke produktivt, -det er bare for sofagriser og dovenpeiser. ;)
Neida, jeg med min AD(H)D syns det er kjedelig å slappe av, og foretrekke å plukke mose i plenen fremfor å sole meg. Det er også derfor jeg syns det er totalt bortkastet å bygge veranda, men samboeren ønsker det, og da har jeg ett triumfkort i ermet til neste gang jeg vil ha noe, han ikke ønsker.
Det er helt typisk oss å begynne på ett nytt prosjekt før vi er ferdig med de tidligere, men så lenge ingen av oss klager, er det vel greit.
Så selv om det ser ganske idyllisk ut på bildet under, kan jeg gi deg minst 5 feil som jeg ser tvert....
1.Det stikker en stygg hvit presenning frem til høyre i bildet: Den skjuler verdens styggeste, mest primitive vedlager bygget av paller og rustne takplater :P
2. Hagestua mangler dekoren over vinduene.
3. Uthuset trenger nye vindu (både foran og bak)
4. Den fine døra til uthuset har ikke kommet opp (fordi det mangler noe blikk som skal bukkes av blikkenslager, og i dag kom også Andreas på at han først ville ha vindu på hver side av døra (Han husker sikkert ikke at det forslaget kom fra meg i fjor, -håper jeg!)
5. Gårdsplassen skal steinlegges.
I tilegg kommer alt en ikke ser: Bakveggen på hagestua, taket på uthuset, fremveggen på uthuset, taket på garasjen, taket på bislaget, verandaen, plattingen utenfor kjøkkenet, muren foran kjøkkenhagen, trapp der, leveggen mot naboen, baksiden av hagestua, ny garasje og omramming av hagestue-døra på innsiden av hagestua,  for ikke å glemme hus til søppelkasser og tørkestativ!

-Nei vi blir ikke arbeidsledige de første 10 årene......


No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)