Friday, November 16, 2007

Dagens fangst! (løk og antikk)

For bare 3 dager siden pustet jeg lettet ut over omsider være ferdig med å sette ned løk i hagen.
Denne jobben er slettes ikke min favoritt, da det er snart vinter og jeg gir en laaaang en i hele hagen: alt råtner jo lell! I tillegg pleier været å være surt, og en blir lett våt og kald på fingrene. Men dessverre fristet tilbudsløk litt vel mye siden jordrottene har spist mesteparten av løken i den øvre delen av hagen. Dette er den delen som vises fra gårdsplassen, kjøkkenet og badet. (en må jo ha noe pent å se på når en vasker opp, lager mat eller sitter på do...!) Så jeg plukket med meg ett par pakker i gartneriet jeg jobbet i i sommer.
"Bare forsyn deg med det du vil ha du, og du trenger ikke betale for det!" sa "sjefen" min....
Hmmmm....Dermed ble det mer hagearbeid på meg i pøsende, iskaldt regn.... Brrr...

En annen fangst jeg har gjort nå, er dette shabby nattbordet, en søt liten mugge (jeg får ikke nok av de...) og en liten supperterrin fra ett barneservise.
For denne herligheten betalte jeg den nette summen av 425 kr. *glis* Hadde jeg skullet kjøpe de i noen av disse flotte, fristende nettbutikkene hadde jeg måttet ut med det dobbelte, minst!
Kjekt med lokal bruktbutikk, ja!




No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)