Tuesday, November 27, 2007

Jule-maling....!

Når hagen er nedsnødd og det kribler i fingrene er oppussing av hus en fin gesjeft! Om mens andre vasker til jul, er jeg kjent for å male bort lorten! (Egentlig vasker jeg jo før jeg pusser og maler, men det sier jeg ikke så mye om...)
I år er jeg jo ganske priviligert da, når kjæresten vasker ned hele huset, så det er for meg bare å male ivei!
Skapet som jeg malte til jul for to år siden, har nå også fått maling innvendig. Skapet står midt i stua, og inneholder en salig blanding av serviser, antikk og ting er er glad i.
Ett stilleben fra stua. Lysestaken bare MÅ jeg ha! Lone selger den i "Fjøsbutikken" vår, og jeg har bare "lånt" den med meg hjem enda....



Diverse stæsj fra hagen har fått komme inn i gangen i vinter, i stedet for å bli lagert i boden. Ny ramme fra Perfect Home som ikke har fått bilde i seg enda, og stettfatet (gammelt, håndlaget i tre) jeg fikk av Lone i sommer skal få seg julepynt når tiden er inne. Rosa lysestaker "roser" er kjøpt på Linneas Hage i Nittedal, min favorittbutikk!
(ser at jeg MÅ bytte blomsterpotten som henger i vinduet! Den er igjen etter forrige runde med dill og dall!)
Pelargoniumen får stå til jeg henter hjem en hvit asalea. Da havner den i planterommet i kjelleren sammen med slekningene sine. Aner ikke hvor mange nye pelliser jeg fikk tak i i år, men alle går i rosa og hvitt ;)

Den eldste av prinsessene mine, Nathalie da hun var 3 år.

5 comments:

  1. Så koselig blogg du har!! Takk for at du la igjen en kommentar hos meg for da fant jeg din side:)

    Jeg har linket til siden din jeg:)

    Jeg skjønner godt at du ikke lager 72 pakker...!
    Jeg hadde veldig lyst til å lage pakkekalender, og har ingen barn (enda) så da ble det til min kjære, men jeg tror jeg synes det er mere stas enn han;)

    Jeg kommer tilbake:)

    ReplyDelete
  2. Så flink du har vært da! Jeg malte et lignnde skap for noen år siden, vel inni ihvertfall.. Nå står det på terassen hos ei venninne, fremdeles umalt inni....;)

    Jeg har lest hagagaldagboken di masse jeg;) Jeg er nemlig ganske så aktiv på gal... du har kanskje gjettet hvem jeg er da:)?

    Linke?

    Klem (hint)

    ReplyDelete
  3. Hei! Koselig med hilsen fra deg i bloggen min:) Flott blogg du har, her skal jeg kikke innom igjen i kveld når jeg har bedre tid:) Og artig at du har bodd i Gjemnes da! Men Erlend G-hvem er det??

    ReplyDelete
  4. Heisan og takk for hilsen.
    Klima er en av årsakene til at vi flytter. Vi har litt vel mye vær her oppe i nord. Lange vintre og korte somre. Håper bare at klimaendringene ikke ødelegger for oss nå...! Og så ønsker vi jo å utvikle leonorah og da er jo Danmark rene mekka i forhold til Norge. Vi gleder oss og er mentalt flyttet for lenge siden - hihi.
    Du får ha det riktig fint i advent og jul, og titt gjerne innom igjen.

    ReplyDelete
  5. Hihi... ja der ser du!! Burde jo husket min egen nabo:) Var ikke de et vakkert brudepar da?? Så koselig låvebutikk dere har da, det er liksom drømmen min å , kunne starte noe eget hjemme på gården. men så er det jo bare et problem da, nemlig at den ligger så langt uten for allfarvei at ingen kommer til å finne frem:).... Så det må nok bli med drømmen....
    Jeg kjenner også en Anna på Batnfjorden, kanskje vi har flere felles kjente:) Kjekt med blogg, at en kan finne flere med like interesser og som i tillegg har bosted til felles:)Ha en fin kveld:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)