Wednesday, November 14, 2007

Galskapen lenge leve!

I skrivende stund ligger pus nede å har veer, mens jordrottene herjer villt i hagen og spiser opp alle tulipanløkene mine...
-Bare vent! sier jeg bare. For jeg skal beholde en av kattungene for å kverke flere av de jævlene som spiser opp hagen min. Pus tok ca 3 om dag i hele sommer, så jeg forventer at det elinineres minst 6 hver dag neste sommer, og da SKAL bestanden ned!
Jordrotter eller vonn, som vi kaller dem er noe herk å bli kvitt. Pga "museår" er Felleskjøpet her nede utsolgt for Klerat/rottegift, så tiltakene som utføres er kjerringråd og personlig utprøving.

1. Det virker som om skapningene ikke liker lukten av beinmel, for der jeg har hatt det sammen med løken, er løkene fortsatt intakt.
2. Naboen hadde lest at de heller ikke liker hvitløk, så det har jeg strødd rundt omkring i beddene.
3. Siden vonn skyr all lukt av mennesker, tømmer jeg hver morgen tvillingenes nattpotte i hagen!

Etter at jeg har erklært krig, ser det faktisk ut som det har roet seg litt der ute. Den dagen jeg var ute med hvitløken, pilte det ikke mindre enn 4 mus rett forbi meg!


Ninas forkjærlighet for interiør synes overalt i huset. Ingenting blir plassert tilfeldig, og det meste er nøye gjennomtenkt 5-7 ganger....
Som bildene viser, liker jeg den lyse, nostalgiske stilen veldig godt, og enkelte ting kan jeg virkelig ikke få nok av.
Men midt i stuen min nå, ruver en diger blå bildør tilhørende BMW'n til kjæresten!! (oppå mitt hvite gulvteppe...)
Hmmm....
Jeg klarer bare ikke å nekte han noe, jeg da! Alt hos meg kan vaskes i maskinen uansett. ;)
Bildøren står til tørk foran vedovnen, og er på tur ned i kjelleren.

Min fantastiske kjærest kom med ett supert forslag her en dag: Viss jeg gjorde all julegavehandelen (noe jeg trodde jeg skulle gjøre uansett, for det er min familie) skulle han vaske ned hele huset til jul! Det var bare for meg å skrive en liste over det jeg ville ha rent. (og han vasker bedre enn meg!) I tillegg skulle han være med på å betale litt på julegavene. Utrolig!
Jeg må være verdens heldigste! (så får jeg bare ha bildører på stuen min....)
Min form for juleforbredelser blir da å male dette skapet (over) innvendig, samt sy flere hjerter i hvitt til stuen.





No comments:

Post a Comment

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)