Wednesday, October 21, 2009

Bare en helt vanlig dag....

Jeg har holdt på å male huset utvendig i dag, men ser at jeg burde ha svinget kosten over dørstokken inn til stua også, for vi skal tross alt ha barnedåp i helgen!
Min kjære måtte jo lage nye dørstokker her, for de gamle var fjernet, og det så ut for at redskapet som var brukt var en øks....

Kjekt med stort speil som reflekterer lys og rom....
Det ser nesten ut som det henger 3 like lysekroner på rad, men i realiteten er jo bare to.
Godt å endelig få på plass denne brystningslisten som var ett lite hodebry, og Andreas måtte lage hele 3 skisser for å løse saken! (lang historie!)
Oliventreet har stått ute i sommer, men må vel plasseres i ett kaldere rom i vinter.
Har ombestemt meg når det gjelder å male denne vaskekommoden, for jeg har kjøpt en ny som skal bli hvit i stedet. Vurderer å bytte knotter på den da, for de som står på er innmari små og vonde å bruke når skuffen er tung. (Jeg vet at jeg skal ha ett brukbart utvalg av knotter i butikken, når jeg klarer å skaffe alt jeg vil ha!)
Nina liker ikke elektriske duppedingser, og har derfor hengt opp en gardin inne i tv-benken.
Dessverre var jeg så opptatt av ny gardin, at jeg ikke la merke til høytaler-ledningen som stakk ut under benken.
Vi har jo lagt skjult-anlegg for surrounden i stua, men det ligger vel oppkveilet en liten meter ledning bak benken, for at det skal gå an å dra den frem! Og når jeg nå, mens jeg sitter her og blogger, spør Andreas hva den der ledningen stikker frem for, svarer han at noen har vært under der og rotet!
Den første tanken som slo meg da, er at hybelkaninene har dyttet den frem pga plassmangel.....
Nå skal jeg sette meg ned å bestille mer stæsj til min noe forsinkede butikk-kott (min kjære er sykemeldt med vond rygg og må ta det litt med ro..) Og jeg venter og venter på levering av disse varene!

I tillegg mangler jeg den nye ytterdøra mi, som ble bestilt den 8 september.....

Nei, jeg får sette meg ned å trøstebestille noe nytt, eller gå ut i hagen og sette ned løk med hodelykt. (Er bare litt skeptisk over hva naboene vil tenke om det siste....!)

Tuddelidu!

12 comments:

  1. Det er så moro å lese det du skriver. Det er ikke noe rart om mannen i huset har vond rygg, slik som han holder på. Rart ikke du har det også. Vi får visst ikke gjort noe som helst denne uka, p.g.a. sykdom. Så garderoben står der den, men jeg har ryddet og støvsuget i gangen. Så det ser litt bedre ut i allefall.

    ReplyDelete
  2. Så koselig dere har det. Likte spesielt det store speilet over sofaen, sånn vil jeg også ha....

    Nå får du prøve å slappe av med litt "trøstebestilling" (den var ny for meg), og så ta godt vare på mannen med ryggen.

    God natt

    ReplyDelete
  3. Det er berre så utrulig fint her inne:)kjempe flink er du!
    Nattaklem:)

    ReplyDelete
  4. Eg ville heller ikkje malt denne vaskekommoden...Kjekt med litt trøstebestilling sikkert, og då blir det jo meir spanande for oss å sjå...God bedring til den rygg-dårlige!

    ReplyDelete
  5. Hodelykt er alvorleg undervurdert som hagereiskap. Eg har eit bilde av mi beste venninne som er ute på kvelden på nyttårsaftan for å "fange" timian til nyttårsmiddagen - med hodelykt. Det funka!

    ReplyDelete
  6. Kjempe fint! Dere har fortsatt litt å styre med ser jeg:-)
    Det er utrolig flott med tøy inne i glassskapet. Hvordan fester du dette? Tenkte kanskje jeg også skulle gjøre det på sjenken min.
    Klem J.

    ReplyDelete
  7. Stuen deres fantastisk flott, Nina.
    Var forresten "godt" å se at det er flere som har både rødt og hvitt hus, for der er vi også... og med den sommeren vi har hatt rakk vi ikke alle veggene i år:(
    Nydelig prinsesser med flotte kjoler og pels.
    Synes vaskekommoden din var fin sånn som den var jeg.
    Kos dere og håper din bedre halvdel blir bedre i ryggen om ikke så lenge.
    ha en flott barnedåp også!
    Klem fra Eli

    ReplyDelete
  8. Trøstebestilling er den beste medisin.
    Gardina i tv benken gjorde seg.=))

    ReplyDelete
  9. Nydelige bilder, gøy å se litt mer av det lekre huset ditt. Ledninger kan være til besvær ja.
    Klem Kristin

    ReplyDelete
  10. hehe.. sitter her å flirer over innlegget ditt, for du skriver rett å slett så bra!

    Sitter selv med tanker om å lage en gardin til min egen TV-benk, for diverse el.duppeditter som titter frem under Tv'en er virkelig ikke noe fint syn... For ikke å snakke om alle ledningene og konsollene som følger med... sukk..
    Men det får bli en annen dag.

    Lykke til med barnedåp i helgen!

    Klem fra
    Husmor Dronninga :)

    ReplyDelete
  11. Eg er enig med Hanne, samboaren din har vore høgt og lavt i månadsvis og treng nok å kvile ryggen sin:)

    Eg adopterer uttrykket "trøstebestille". Og eg kjem til å skulde på deg når kjæresten spør meg om kva eg held på med.. "eg lærde det av Nina!" :)

    Den brune kommoden er lekker slik den er, synes eg.

    Anita

    ReplyDelete
  12. Jeg sitter og humrer for meg selv når jeg leser det du skriver....tji hi...og min kollega titter rart på meg :) Jeg syns du skriver kjempebra innlegg!!

    Og dere har det kjempefint hjemme hos dere!! Jeg vil også ha det så fint!! Det blir bare ikke hvitt nok hos meg ;) Jeg er der jeg også, at jeg leter etter en tv-benk som skjuler alle duppedingsene til min kjære. Som f.eks surround og tv-kanal-dings osv. Jeg leter etter en komode på loppis, men jeg finner ingen ting!! Frustrerende :) Hvis ikke jeg finner en snart, så får jeg lage et sånt fint 'forheng'jeg også :) hvor har du kjøpt stoffet? Og hvor mye koster f.eks 1 meter?

    Jeg kommer til å følge med på dine neste innlegg! :) Veldig koselig.

    Hilsen Lille LiljeHvit :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)