Thursday, February 11, 2010

Ett nytt design, og noen av nyhetene som ventes....

Har lovet ett par av mine bloggevenner å lage alternative egg, siden jeg har problemer å skaffe nytt materiell. For ikke å bli altfor hønete, legger jeg også ut bilder av noen av varene jeg venter på, for i dag telte jeg over leverandørene jeg har bestilt hos, og det er hele 10 stk!!!
Disse eggene blir også noe billiger enn de med spenne, og er litt enklere å lage. Det er en liten rhinsten på blonden rundt egget.

Og ett med charms på. For you står det på denne. Vet ikke om jeg skal produsere flere av denne....
Selv likte jeg bedre den over.

De strass-spennene jeg bruker er maken dil disse fra Panduro. Her er prisen det nette beløp på kr 49,- kr for den runde øverst, så det blir kostbare egg, skjønner jeg! (Galskap!)

Når porto kommer i tillegg, ser jeg ikke dette som salgbart i det heletatt.

Men over til noe av varene jeg venter på.... Mange har spurt meg hva jeg har bestilt, og i farten fant jeg noen bilder jeg viser frem fra forskjellige leverandører.
Fruktpyramide kaller de denne. Miljøgården heter leverandøren.

Lekker gardin med monogram fra Jeanne d'Arc Living, som er håndsydd i Danmark. (mål: 40x140cm)
Denne er fra Chic Antique, og jeg gleder meg til å sette en sånn i kroken min i hagen.

Har bestilt mengder av varer som passer inn i en gammeldags, romantisk hage. Prisene mener jeg også er overkommelig.
PS ikke vits i å spørre meg presis hvor mye disse tingene kommer på, for jeg må få fakturene først! ;)
Påskeeggene fra Jeanne d'Arc (ja, jeg innrømmer at jeg ble litt inspirert av disse nydelige eggene!) Har ikke bestilt mange settene av disse....
Søtt skilt som jeg ser for meg vil passe fint til Green Gate-kopper & tilbehør. Jeg får en ny leveranse derfra, som blir pakket i slutten av neste uke.
Metall-bokstaver fra Jeanne d'Arc, og påskekort fra samme leverandør. Alltid like spennende å få varer fra denne leverandøren, fordi det er så mye håndlaget og spesielt.
Flott lampe i gammeldags stil fra en av mine nye leverandører.

Herlige bokser til å oppbevare dill & dall i. Litt penere enn de jeg har fra IKEA.....
Da jeg så denne rammen på messen, tenkte jeg umiddelbart på mamma, for dette er skikkelig hennes stil! Rimelig var den også....

I morgen må jeg til byen en tur for å se etter tilbehør til eggene mine, men er hjemme til halv ett, om noen ønsker å komme innom.
Åpner butikken kl 17.00, så om du ønsker å komme før, håper jeg at jeg kan få en sms slik at jeg rekker å sette vaskebøtta bak døra....
Lørdag har jeg langåpent grunnet avisreportasje & en kundeavtale, så da tar jeg imot besøkende frem til kl 19.00.
PS bruk hovedinngangen vår, om butikk-inngangen er trasig. Det er jo dårlig med lys der enda, og trappen er euro-paller.....

15 comments:

  1. Hei hei :)

    Jeg kom til å tenke på, når jeg fikk pakke fra deg, den duftet jo bare helt fantastisk!! Hva duftet det? Er det en spray/produktdu har inne i butikken? Og i såfall hva koster den?

    Ha ei fantastisk flott og kreativ helg :)
    Klem Monica

    ReplyDelete
  2. Pst!
    Når du har eget firma så kan du kjøpe fra Panduro til innkjøpspriser...

    ReplyDelete
  3. De er så flotte de eggene dine..Må en tur til hobby butikken idag tror jeg, prøve å lage noen selv, kanskje min kjære mamma kan få noen på kommende morsdag..Klems

    ReplyDelete
  4. Monica: Duften var nok Amber Heart, -for den hvite frisen med krans er innsatt med denne fra fabrikken, og jeg brukte plasten den var innpakket i til tingene dine.
    Rom-spray i søt organsa-pose koster 155,-
    En må vel søke om å få bli forhandler for å kunne kjøpe engros hos Panduro, -og det er allerede to andre forhandlere i Molde...

    ReplyDelete
  5. Eggene blir fine de ser jeg:)
    Har du sjekket på stoff og stil om strass spenner?

    Mye fine varer du får inn.
    Ha ei fin helg

    ReplyDelete
  6. Så fine egg! Den blomstertingen fra Chic Antique var nydelig, selger du den i butikken din?
    Jeanette:-)

    ReplyDelete
  7. Hei Nina, her er det turboliv, men i vinterferien skal jeg hjem og da blir det nok storhandel hos deg,- jeg er kjent som dama som er "born to shop":-) Klem, Marianne

    ReplyDelete
  8. Kan jeg bestille egg fra JD? vil gjerne har et sett eller ulike str. Ser ut som tre er en pakke?
    Så masse lekkert du både lager og forhandler!
    Hilde

    ReplyDelete
  9. Så mye fint berta. Her er en del til meg å ser jeg. ;o))

    Fant ut i natt at jeg brådrar til Spania på treningsleir i morgen jeg. hihi
    Da skal jeg se om jeg finner noe fint.

    Klem klem

    ReplyDelete
  10. sjekk på stoff og stil.Inbiller meg at de hadde noen små spenner med strassperler.Er ikke sikker,men det koster lite å sjekke.Bare ælske bloggen din da;-)

    ReplyDelete
  11. Takk for hjelp.
    Stoff & Stil var den første jeg sjekket opp, men de har bare disse plast-greiene som ikke er fine nok for salg.
    Men heldigvis har jeg fått hjelp, så det vil trolig bli en mulighet.
    Klem fra en evig takknemlig mini-butikk-eier!

    ReplyDelete
  12. Å så mye lekkert. Metallbokstaver fra JDL. Dersom du får tak i 2xM og 1 L har jeg lyst til å få med det på bestillingen min. Og hjelpes meg, varer som passer til en romantisk gammel hage. Gleder meg til å følge med nå ja.

    ReplyDelete
  13. Hei!
    Kjempefine egg du har laget - ble rett og slett inspirert!
    Forslag til innkjøp av spenner http://www.wildorchidcrafts.com/
    Det tar litt tid å få sendingen til landet, men det lønner seg virkelig økonomisk om du ikke trenger de så veldig store.
    Håper å få tatt meg en tur innom butikken din en vakker dag....
    Ha en deilig helg!

    Mvh. Marit

    ReplyDelete
  14. Hei, hvor kan man få tak i de strass spennene du har bilde av. Sjekket nettsidene til Panduro. Er på jakt etter den firkantede øverst til høyre.

    ReplyDelete
  15. Jeg vet ikke hvor de firkantede kan skaffes....
    Prøv å lete på e-bay?

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)