Sunday, October 14, 2012

Lo så vi gråt.....!!

I går var det duket for den årlige happeningen her på Skåla.
Og en ting skal være sikkert!
Jeg HATER meg selv fordi jeg ikke tok med kameraet mitt!!! (Beklager den elendige kvaliteten på bildene, for de er tatt med Iphonen min)
Planla heller ikke å ta bilde, -men da disse mennene kom inn, holdt jeg på å dø!
Historien først:
En tv-reporter og en kameramann står på senen, og lager en nyhetsreportasje fra fjæra nede på Valen, like borten for der vi bor. En ung jente har satt seg fast i leira, og står med leire opp til hoftene.
Scenen er hentet fra en hendelse som fant sted her i sommer, som havnet på fremsiden av VG Nett.
Om dere titter på kommentarene fra leserne, så ser dere hvor mye kritikk redningsmennene får, der de bare står og ser på den stakkars jenta, -uten å bli våt på bena.

Jeg er ikke helt sikker på hvor alvorlig mine sambygdinger så på selve dramaet, men datteren min rødmet iallefall veldig da jeg fortalte om episoden, for hun kunne fortelle at dette hullet som jenta gikk ned i, hadde hun og vennene hennes gravd i fjor sommer.....(!)  
Jeg hadde mest lyst til å kvele min egen datter da hun fortalte dette, men var innerst inne glad for at ingen omkom....

Men tilbake til scenene i Skålahallen igjen!
Reporteren utbryter plutselig: Se hvem som kommer der!
Og vi får tittelmelodien til Baywatch på full styrke over høytalerne!
Inn kommer de "lokale brannmennene"
 Disse brannmennene er tydeligvis veldig PR-kåte....
Og overskygger totalt den hjelpesløse jenta....
De har goood tid til intervju før de redder jenta, og til spørmålet:
-Hvor er det dere jobber?
Svarer alle: Bussbygg.

Bussbygg er vel hjørnestesbedrift nr 1 her på Skåla, og svært mange herfra jobber der. 

-Også brannmennene på "originalen" ;)
 Brannmann med blå skjorte er forresten broren til min venninne Ingrid, og hun satt rett foran meg under revyen, og lo så hun gråt.
 De to siste bildene er lånt fra VG, og på dette ser vi altså huset til svigermor, midt på bildet.  Svigermor, derimot fikk ikke med seg noe action, for hun var ute og gikk en tur! ;)

 Til slutt må jeg bare takke de kjempeflinke aktørene i undomslaget for en kjempetrivelig og hysterisk morsom kveld!
Beklager igjen bedritne bilder, og LOVER å ta med skikkelig kamera til neste år!


3 comments:

  1. Artig at du skriver om dette....Og at du liker Revyen vår. Hilsen Lisbeth - en av skuespillerene

    ReplyDelete
  2. Artig, men artig er også denne linken:

    http://www.dbtv.no/?vid=1902081186001

    ... og enda artigere var din videosnutt tidligere i sommer av din sovende/spisende sønn!!! tenkte på den da jeg så dette :D

    ReplyDelete
  3. Hallo d va ikje oss alikavell!!!! vårt gjørmehull va en halv meter jup å d va minst 3 meter unna der ho sank nedi (ho sank ca der christine sattfast foten og mista slippersen sin(!!) (så finn du en veldi gammal slippers sånn passe langt nedi gjørma så si i fra XD)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)