Saturday, January 17, 2009

Hosta-lista


Jeg er bare nødt å lage en liste over hostaene mine, for å klare å ha oversikten i den kommende sesongen.

Har ikke helt oversikten i skrivende stund, så listen blir oppdatert på våren, når det kommer bladverk på disse fantastiske staudene. (noen har jo mistet lappene sine, i tillegg vet jeg at jeg har glemt en i den forrige hagen, men klarer ikke helt å huske navnet)


'Abiqua Moonbeam' 60-70cm, blek lilla blomster (Zimtrade 2009)
'August Moon' Høyde 60-65cm, blek lilla blomster
'Aureomarginata' (montana) Høyde 60-70cm 
'Big Daddy' Høyde 65-70cm hvite blomster (Eides)
'Birchwood Parky's Gold' Høyde 30-42cm
'Bressingham Blue'
'Blue Angel'  Høyde 100-120cm 
'Blue Cadet' (Zimtrade 2009)
'Blue Umbrellas' Høyde 80-90cm (en av de største) blek lilla blomster
'Brim Cup' (Zimtrade 2009) 
'Dancing In The Rain' Høyde 50-55cm (Hageglede 2009)
'Dark Shadows' (Planteriket 2012)
'Devon Green' (Har 2 ulike)
'Fire and Ice' (Hageglede 2009)
'Fragnant Bouquet' Høyde 55-60cm, lavendel DUFTENDE blomster
'Fragnant Fire' 60-70cm (røde rothalser)
'Golden Tiara' H: 30-40cm
'Gold Standard' Høyde 60-65cm lilla blomster
'Grand Master
'Guachemole' (Wormdal)
'Hanky Panky' (Planteriket 2012)
'Herifu'
'Hydon Sunset' Høyde 15-20cm 
'Julie Morss' (Wormdal)
'June' (Hageglede 2009) 
'Krossa Regal' Høyde: 80-90cm lilla blomster
'Lakeside Premier'
'Minute Man' (Wormdal)
'Moerheim'
'Moody Blues' (Hageglede 2009)
'Night Before Christmas'
'Praying Hands' (Planteriket 2012)
'Pacific Blue Edge' (Wormdal)
'Patriot' (Wormdal)
'Pearl Lake'
'Piedmont Gold' (2 stk Hageglede 2009)
'Radiant Edger' Høyde 25-30cm 
'Rectifolia'
'Sandhill Crane' (Planteriket 2018)
'Sagae' (?) Høyde 80-90cm
'Shade Fanfare'
'Sugar Daddy' Høyde 60-70cm (Hageglede 2009)
'Sum and Substance' (Wormdal)
'Sun Power' (Zimtrade)
'Twilight' (Wormdal) 
'Royal Standard' Høyde 60-70cm hvite blomster
undulata 'univittata'
'Wide Brim' (Zimtrade 2009) 
'Zounds' Høyde 55-60cm


Fra min gamle hage, men nå har plantene flyttet til Paradiset!
Vil bli oppdatert med linker ++
Intern link: https://ninasgaleverden.blogspot.no/2009/02/plantebestillinger.html

7 comments:

  1. Du har mange fine hosta, Nina! Moro med sånne lister, for da får en bedre oversikt over hva en har. Hukommelsen blir jo ikke bedre med årene, kremt... Snakker av egen erfaring nå ;-)

    ReplyDelete
  2. Jøss Nina, du har ei lekker liste!

    ReplyDelete
  3. Imponerende hostaliste Nina. Skal bli spennende å følge hageprosjektet ditt til sommeren.

    Snakker om liste. da jeg var på rådhustaket for å se på rosene i sommer var det noe jeg savnet der. Nemlig et kart eller noe lignende med hvilke roser som er plantet hvor. Kanskje en ide å sette opp et til sommeren?

    ReplyDelete
  4. Ville bare kommentere det at å bare bære fram en unge er ikke en piece of cake. Jeg holdt på å dø alle tre ganger og lå på sykehus hele tiden :)

    Og magemålet mitt tilsvarte magemålet til de som skulle ha 4 stk.
    Hvorfor det ble tre...det lurer jeg på å. Men kan vel si at sistemann ikke var ment.

    Ikke at jeg ble sur eller fornermet. mer sånn Når var det en piece of cake !!
    For det gikk æ glipp av i mitt tisammen over 1 år på sykehus.

    Kom på bloggtreff. kanskje andre uke i februar. Har gjesterom :)



    Stooor klem

    ReplyDelete
  5. Imponerende liste! Har bare to jeg, men det blir flere;)

    ReplyDelete
  6. Elsa:
    Jeg skal nevne det for sjefen!

    Ellers kan vi ta en privat
    visningsrunde der oppe en dag når jeg er på jobb! ;)
    (jeg kan altså ikke så mange av navnene enda, men det kommer...!)

    ReplyDelete
  7. Ajajaj,for en imponerende liste!

    Lykke til med babyfrøet og videre oppussing :)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)