Sunday, March 29, 2009

Søndagstur til Låvebutikken!

I dag har ble det turdag for jentene i Paradiset.
Sammen med Marita dro vi til Frei for å besøke Låvebutikken til Christina.
Siden vi alikevel kjørte gjennom Batnfjorden der favorittvenninnen til tvillingene bor, måtte vi innom en liten tur, og Marita fikk en visningsrunde i huset til mammaen Anne, min venninne. Det er ett digert hus fra 1908 som de holder på å renovere. Mye er ferdig, men enda gjenstår endel. Neste gang jeg er innom skal jeg snikfotografere litt...

Anne og datteren ble også med til Frei, og vi fikk en svært koselig liten tur.
Utvalget hos Christina var enda mer imponerende enn sist, og det var litt vanskelig å sette begrensninger. Trekurven jeg har ønsket meg lenge, hadde Christina satt av til meg, for jeg fikk den siste. Den skal jeg ha blomster og stæsj i ute i sommer.. Bilde kommer nok.
Noe annet havnet også i handleposen min, bla. nytt oppvaskmiddel, en pakke te, såpe til badet i andre etasje og ny dispenser. Romsprayen fra Durance klarte jeg ikke å reise fra, for den luktet så himmelsk!
Høydepungtet da jeg kom hjem var dette:
Jeanne d'Ark Living-magasinet og godstolen min! :)
Litt hagerelatert i bladet denne gangen, noe som passet den hagegale ypperlig!
Gleder meg voldsomt til å få begynne å ta ut pelargoniumene mine, og resten av sommeren fra uthuset.
Mange flotte bilder fra Maries nydelige hjem. Flere bilder finnes i bloggen hennes: Min lilla veranda.
I morgen er det mandag igjen, og jobb for de fleste. Jeg skal innom lege og jordmor for å høre hva jeg skal gjøre. (eller ikke gjøre, heller...!)
So long!

11 comments:

  1. Så koselig handel du har vært på:) Å fine ting! Det oppke å snakke vaskmiddelet er jeg helt avhengi av! Likter nydelig!! Husvaske lukter enda bedre syns jeg! For ikke snakke om skyllemiddelet.. svak for lavendelukt:)

    Kjøpte det bladet i går jeg, og koser meg veldig med det. kan jo se om og om igjen på det, og stadig oppdage nye detaljer,.
    Herlig!

    Lykke til hos jordmor!

    Klem fra Malin

    ReplyDelete
  2. Heia! Sååå koselig skrevet! Veldig koselig å se dere igjen! Bli ikke så ofte ,men vi skal ta oss en kveld snart!! Min sønn sa i sted, "Mamma det kom ei jente ut av doen i stad, så kom det jammen med ei likens ei til" sa han... Hahaha..."Da begynte jeg å lure asså mamma" hahaha... De var jo så søte da!
    Bra du koser deg med bladet! Det var virkelig noe for deg denne gangen!!
    Snakkes snart!!
    Klem!

    ReplyDelete
  3. Ja sant! Jeg føler meg rett og slett litt heldig jeg. Hihi.
    Hilsen Ljo

    ReplyDelete
  4. Takk for tipset;-)) Du har en knallfin blogg....

    ReplyDelete
  5. Hei du!: )

    SÅ fine ting du har handlet da, hmm, jeg også MÅ få tak i Jeanne d'Ark Living-magasinet..

    Håper det går/har gått bra hos jordmor idag!

    Klem Frk T

    ReplyDelete
  6. Så mye fint du "fikk" med deg hjem ;) Skulle gjerne vært på Låvebutikken en tur jeg også, men den ligger litt langt unna.
    Håper det gikk bra hos JM.

    Ha en strålende uke!
    Christel :D

    ReplyDelete
  7. Ja jeg kunne godt tenkt meg å tatt en tur til Christina..skal se det blir en gang :)Lykke til hos jordmor!!Ha ei fin uke!!Klem Anne..

    ReplyDelete
  8. Ble veldig flott den puffen som inneholder hageblad. Flink du!

    ReplyDelete
  9. For et HERLIG bilde av deg!! Den butikken har jeg så lyst til å besøke, men dessverre alt for langt unna...mye fint du har kjøpt! Bladet er som en drøm, leser det gang på gang!! Lykke til i morgen!!Stor klem

    ReplyDelete
  10. ...og du har selvsgat vært hos jordmor i dag:-)Håper alt gikk bra!!

    ReplyDelete
  11. Hei!
    Så flott en blogg du har!
    Et nydelig soverom!
    Masse fint her!
    Skal snuse litt mere rundt her senere!
    Men nå skal jeg snart finne køya :O)
    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg :O)
    Artig at du ble med på konkurransen! Tvi tvi...

    Fortsatt en fin uke til deg!

    Klem fra meg.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)