Wednesday, July 31, 2013

Min største utfordring!

Jeg henger en smule etter i mine gjøremål igjen. Føler at jeg gjør kun to ting: Rydder og ber ungene slutte å krangle.....
Fikk omtrent nervesammenbrudd på søndag, midt i en vill slåsskamp, og tenkte HVORDAN SKAL DETTE GÅ I MORGEN NÅR VI BEGGE BEGYNNER PÅ JOBB.....???

I går ble så en stk tvilling sendt med bussen til Trøndelag, og en ble igjen hjemme. Mor ble derfor ikke innlangt på psykiatrisk i dag, og har klart å senke den ene skulderen. Den andre er derimot så stiv at jeg lurer på om musklene mine har konvertert til treverk. 
Selv om jeg er noe ufør, klarte jeg å balansere på gavlen på senga og bytte ut takrosetten på soverommet i går. 
Følte meg dessverre litt blond da jeg skulle koble jordingsledningen på den nye lysekrona, for jeg måtte stå med lommelykt i munnen, lysekrone i en hånd og skrujernet i den andre og rope på Andreas. Den forrige takrosetten bygde nemlig ikke mer enn halvparten ned fra taket, så jordingsledningen var omtrent ikke å få tak i oppe i hullet bak lampekoppen. Andreas måtte derfor holde lysekrona mens jeg rotet oppe der og fikk koblet sammen opplegget. 
 Da jeg i min store iver etter å få lys etterpå, slo på lyset etter at kun den første lyspæra var på plass, ble jeg bare dritskuffet da det fremdeles ble mørkt.
NEI!!!
"Har du husket på å slå på sikringen etter deg da?" Kom det tørt nede fra stua......
 *Rødme*
Men det er vel bedre å glemme å slå på sikringen, enn å glemme å slå den av, -er det ikke???
Og om du er i tvil, så ble det lys, altså! ;)
Konklusjon:
Det vanskeligste med å henge opp rosett og lysekrone, er å finne alt det forbanna verktøyet!!!
Derfor blir rosa verktøy innkjøpt i morgen den dag! BASTA!!! (mannfolket stikker av med ALT som er mitt!)
(PS Rosett kr 980,- og lysekrone 1498,- i butikken min. Har 2 eller 3 igjen, og de er ikke å skaffe mer!)



6 comments:

  1. Ha-ha. Kjenner meg igjen i det med verktøyet. Umulig å finne både hammer og skrujern. Nå har jeg ordna meg ei egen lita skuffe med det nødvendigste. Går vel bra så lenge ingen oppdager det;)

    ReplyDelete
  2. Ha-ha. Kjenner meg igjen i det med verktøyet. Umulig å finne både hammer og skrujern. Nå har jeg ordna meg ei egen lita skuffe med det nødvendigste. Går vel bra så lenge ingen oppdager det;)

    ReplyDelete
  3. Handy du er da! :) og viktigste er å skru av ja ;)

    ReplyDelete
  4. He he... Syns du er flink som tar saken i egne hender.
    :) Susanne

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)