Wednesday, March 26, 2008

Nok en dag mens en venter på Paradiset

Lone har bestemt at disse to lysestakene hadde navnet mitt "skrevet" på de, siden de er i rosa fattigmannssølv. Derfor har vi foretatt ett vare-bytte! ;)
Hun har plukket ut noe fra Perfect Home, mens jeg fikk med meg disse fra Interiør-fjøsen hennes.
Sånn ser det ut på kjøkkenbordet mitt i dag.

Jeg driver å legger planer for huset, og koooser meg stort. Funnet frem endel gamle blader jeg har tatt vare på, og henter litt inspirasjon. Mye er allerede klart i hodet mitt, og for å "lette harddisken" litt, har jeg laget meg en bok der hvert rom har en-to sider med notater og tegninger.
Nathalies rom har fått "ny" farge, og egen lysekrone, innebygget seng og romantiske gardiner.
Tvillingenes rom er fremdeles tapet-løst, siden jeg ikke har fått anledning til å bli med i butikken til Marita enda for å se på utvalget (jeg bor tross alt 18 mil unna enda!) Skal legge ut bilder av det senere, men det er ikke så vakkert enda....!
Her er det nye salongbordet mitt som ikke er tørket støv av på endel år....! (det står i huset i Molde)
Men stilen passer godt til yndlingshyllen min:
Hyllen er nyprodusert etter en gammel modell her fra Orkdalen.
Det er en venn av en bekjent fra Fannrem som har laget den. Jeg kjøpte den i 2005 som en julegave til meg selv, og hyllen betyr ganske mye for meg.
Billig var den heller ikke! ;)
Her troner militærbildet av pappaen min som døde da jeg var baby.
Hyllen skal henge i spisestuen.

11 comments:

  1. Paradiset litt av eit navn på det nye stedet .kempefin hylle du har fått laga .Skal kjøre meg ein tur på skåla å snik kjikke.Ha ein fin kveld

    ReplyDelete
  2. Takk for koselig kommentar i Bloggen min. Ja, nå er det ikke så veldig lenge før Daniel kommer hjem igjen fra Texas. Gleder meg til å høre hvordan han har hatt det "over there" og til å se om han er blitt mer "cowboy".
    Det er så artig å følge med i Bloggen din. Du er så kreativ og flink. Blir nesten litt inspirert, men du ser jo hva jeg blogger om... Alt annet enn interiør (".)
    Hjemme hos oss er det hummer og kanari, nesten som på hyttetur!

    ReplyDelete
  3. Hei Nina! Det blir ett lekkert hus! Skal følge med deg. Når er det overtakelse?

    Ha en god natt! (Ikke noe nattmenneske her skjønner du!!)

    ReplyDelete
  4. Hei igjen! det er ikke str som teller vet du Nina!! Har ett jevnt innkjøp og da har jeg jevnt med varer!! 16 kvm men det er mange kvm vegg det altså!!!

    Ha en fin dag:0)

    ReplyDelete
  5. Synes det virker så kjekt med all denne planleggingen. Det er halve kosen det å gå å glede seg til noe slik.

    Nina! Tørk støv av bordet så fort det lar seg gjøre...jeg klør i fingrene når jeg ser bildet. he he

    ReplyDelete
  6. Hei! Så mye herlig nostalgi å se. Hylla så jo helt ut som gammel og spisestua var også en samling av herlige skjønne møbler. Kjempefint salogbord også. Vi har et vennepar som har akkurat makent salongbord, det er kanskje litt lite, men veldig koselig og sjarmerende. Dere kommer til å få det så fint! Her er det bare å følge med, skjønner jeg. Klem

    ReplyDelete
  7. Lever meg helt inn i ny-huset ditt,jeg !!! Kommer til å bli supert,du er jo så kreativ og flink !! Skikkelig fin og original hylle,ser at den kostet en del,ja !!! Bordet kommer til å bli bra det også,har pusset opp et slikt fra bestemor,med glassplate oppå.Under platen skal jeg legge gamle bilder,er tanken......en vakker dag,når mitt "paradis" dukker opp !! Kos deg med planleggingen,og ha ei fin helg :O)

    ReplyDelete
  8. En liten award til deg på siden min, og et ønske om en fin helg:0)

    ReplyDelete
  9. Hei Nina!

    De gardinene er det knytting øverst. Det passer bra til tykke stenger. De knektene jobber jeg med du! De er bare rå fine og etterspurte. Så da skal du få høre.

    Ha en fin dag!!!

    ReplyDelete
  10. Jeg skjønner du har nok å sette fingrene i for tiden ja.
    Men det må jo være ganske hærlig å få begynne på nytt, og pusse opp og dekorere i det nye hjemmet!
    Bruke litt av alle ideene man har oppe i hode.
    Ønsker deg god hælg!

    ReplyDelete
  11. Misunner deg litt denne planleggingen altså:) det er jo det gøyeste som finnes! Jeg er sikker på at det blir kjempefint hos deg! Håper din lille,søte datter er frisk igjen:) mange klemmer fra silje.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)