Friday, February 22, 2008

Drømmer meg bort....

Det er skikkelig bedritent vær her i Fræna i dag, og ett lite dykk i mammas bilde-mapper førte til en aldri så liten fantasi-flukt til varmere strøk.

Selv om middelhavet svir i øynene, er det ubeskrivelig deilig å ta en svalende dukkert i vann som måler 28 grader....

Ett lite glimt i familiens leilighet i Oba, Alanya.

(fotoet er lånt fra mamma )Nærbilde av det nydelige taket disse strømsparende tyrkerne har satt inn sånne flotte pærer...! (hehe, typisk Tyrkia! )

Bilde fra den store terrassen som går rundt hele leilighetens to yttervegger.
To av mine søstre, Tonje og Mona og pappa John har kjøpt seg mais på mandags-markedet som skimtes i bakgrunnen.
Ett gammelt bilde av meg fra første gangen jeg var i Alanya i 2004. Tvillingene var bare ett år gamle da, men var allerede noen sjarmtroll: Fra vårt første besøk på stam-restaurranten Memo's.
Memet har satt Maria midt på bordet, noe solstrålen min slettes ikke har noe imot!






Maria danser limbo!Nathalie var så søt med fletter!
Nå håper vi at vi får til en tur i august med Andreas og alle ungene.
Ønsker allesammen en fin helg, med bedre vær enn det som pisker mot vindusrutene i skrivende stund!

15 comments:

  1. Hei! Den turen der så koselig ut du og varmt. Her sludder det i dag så det er kjekt å drømme seg bort til varmere strøk. Det er middag og suppe 80 og 55 kr. Billige og nydelige. Har krus også i samme og håper på kaffeserviset. Ha ei fin helg i fræna. Klem!

    ReplyDelete
  2. ÅÅÅ snakk om fristende bilder, vil ha sol og sommer.
    Etter tåkehav, storm, snø, hagel og regn de to siste dagene så er jeg helt værsyk, det kan ikke bli april fort nok!
    Da drar vi til Madrid og Lanzarote, og da er det best for værgudene å være på min side;-p

    Du får drømme videre og telle ned dager, samt ha en koselig helg:0)

    Klem fra "lille torden", straks på loftet med malekost;-p

    ReplyDelete
  3. Åh, blir helt syk etter sol og varme sånn som været er her hjemme nå.

    Du? Hvordan er det overhodet mulig å ha SÅ flat og FIN mage etter 2 svangerskap der det ene var tvillingsvangerskap!?!?!?!?!?
    Blir helt stum jeg!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Jaha,syns jeg så noe som jeg betaler på hver måned :)Slutt å kritisere lyspærene ,ellers så forlanger jeg komplett dimbare pærer i husleie neste gang du har tenkt deg nedover.
    Ja vi hedde det fint på Pascha Bay,kjempefint hotell,BARE Å ANBEFALE FOR SMÅBARNSFORELDRE.Tenker, Mehmet lengter litt etter sin lille datter i Haugesund,håper ho er i Alamya i sommer når vi skal nedover

    ReplyDelete
  5. åå, dette så herlig ut..Alanya er en utrolig herlig by..skal dit i juni i år også!:)
    Kan tenke meg tvillingene fikk masse oppmerksomhet:)
    Og sikkert mor også;)
    Ha en fin helg:)

    ReplyDelete
  6. Ååå, for noen herlige sommerbilder! De fikk meg virkelig til å lengte etter sol og sommer.
    Og med det været vi har hatt i det siste, så hadde det gjort seg med noen solstråler ja.

    Ønsker deg en riktig god helg!
    Noe nytt i husjakten?

    Klem

    ReplyDelete
  7. Sukk... Sommer sommer, kom til meg!
    Jeg lengter etter sol og sommer, varme og båtlivet.
    Nathalie var særdeles nydelig med fletter ja. Kjempesøt.
    God helg og klem fra Elisabeth

    ReplyDelete
  8. Heisann:) Ja nå fikk jeg hvertfall feriefølelse:O) Ferierer på Green Garden hvert år vi nå....har bestillt til sommeren også.
    Og Mehmet han kjenner vi jo:O)
    Morsomt .......

    ReplyDelete
  9. Hei! Har ikke fått målt de middags fatene jeg men de er helt normal str. Du er flink om du greier å bruke ett service over lang tid. jeg er har dilla så er det "fat "opp og ned i mente. Ha en fin søndag Nina!!

    ReplyDelete
  10. Ååååå,så deilig det så ut med sol og varme,er så dr...lei av vinter og snøslaps no at fyyy.To-2-ganger måtte gubben fram med snøfreseren i går,og nå regner det.Men,men,lite å gjøre med det,annet enn å emigrere,kanskje.Håper du finner drømmehuset snart.Ha ei flott uke:o)

    ReplyDelete
  11. Nå lengter jeg VELDIG tilbake til Tyrkia. Var der i 2004 og hadde et fantastisk opphold i Alanya.
    Med slikt vær vi har nå hadde det vært veldig deiligt med sol og varme og et bad på Kleopatrastranden. Drømme... drømme... :0)

    ReplyDelete
  12. herlig.. min svigerfamilie har leilighet i manavgat, vi har vært der en gang, men håper d blir flere iløpet av årene..

    ReplyDelete
  13. Nydelige sommerbilder! Vi var i Tyrkia i fjor april, og stoor koste oss! Hadde skikkelig sansen for tyrkerne!
    Ha en kjempefin uke!

    ReplyDelete
  14. Å, sååå deilig! Drømme seg bort, jaaaa :) Har en venninde som har lekker leilighet i Torsmur - like ved Oba. Bare sååå herlig der :)

    Vi reiser forresten til Spanias solkyst om halvannen uke - ikke tropevarme der enda, men gleder oss masse likevel. Når jeg bader her hjemme i begynnelsen av mai, så blir det helt klart bading der nede på meg nå :)

    Ha ei god natt, Nina :)

    ReplyDelete
  15. Det høres herlig ut. Vi har leielighet i spania og bruker den hvert år. Mamma og pappa bor der store deler av året men på sommeren er de hjemme og da står den tom. Vi har snakka om å reise ned å være der i 4 uker til sommeren. Men det er enda på diskusjonsfasen for det er så veldig varmt der nede da. Vi får se. Vi skulle hatt en tur til Danmark også. Dit reiser vi hvert år, ned til venner som bor der. Det har liksom blitt fast sommer rituale for oss. Nå ble jeg iallefall i sommerfølelse stemning. Takk:O)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)