Tuesday, February 12, 2008

Litt fra gangen min.

Gangen min pusset jeg opp for endel år tilbake. Veggene var da dekt med fattigmannspanel, men bak disse platene fant jeg det orginale smalpanelet intakt! Taket var også platet, men disse havnet også fort på bålet!
Jeg har enda ikke pusset opp dørene, da disse passet sånn noenlunde til fargen på veggen. Dørene skal derfor av og ut for å pusses grundig så snart været tilsier det. Den gyselige, grønne kanten skal BORT!
Jeg har fortsatt en god del mørkebrunt stæsj igjen etter at jeg drev på som kunsulent for Casa Interiør for 2 1/2 år siden. Hyllen og rammene er derfra. Fjøslykten arvet jeg fra bestemor, og selv om den kanskje ikke er av de aller vakreste lyktene mine, betyr den definitivt mye for meg.
Veggene er malt, og etterpå lasert med en selvblandet lasurolje.
Brudebildene av meg og Nathalie får henge oppe, selv om han jeg giftet meg med er forduftet.
Ikke alt går som man planlegger her i livet dessverre, men etter at jeg møtte Andreas er jeg utrolig glad for at det gikk som det gikk med det ekteskapet.
Jeg er overbevist om at skjebnen ville det slik, for Andreas var høsten 2005 stasjonert i Afganistan der han drev minerydding der Camp Nidaros ligger i dag.
Det var så primitivt der nede da, at de ikke hadde tilgang til Internett, så hadde det ikke vært for at han måtte hjem grunnet begravelse, hadde jeg nok ikke møtt han.
Bestefaren til Andreas døde den samme dagen som min daværende ektemann pent byttet meg ut med en 12 år yngre, barnløs jente.
Dette bildet av Andreas dukket opp på min PC skjerm få dager etterpå da han logget seg på etter at han kom hjem fra begravelsen. Jeg var forhekset fra første stund.
Kom over profilen hans på ett treffsted på nettet da jeg søkte på Molde, og det var første gangen at jeg logget meg inn på en sånn møteplass.
Fra å være sønderknust, ble jeg verdens lykkeligste på kort tid! ;)
Var en tur hos Lone, naboen min på kaffe i ettermiddag, og fikk med meg den nye Casa-katalogen hjem. Veldig mye fint! Mengder av fattigmannssølv og lykter.
Synd at undertegnede lider av ett problem som kalles plassmangel...
Nå skal jeg ned og se på Frustrerte Fruer!!! :)

8 comments:

  1. Hei Nina! Takk for at du stakk innom og la igjen en kommentar! Jeg har 3 barn selv så her er det rom for barn. Trampoline og disse i fleng. Velkommen skal du være! Koselig gang da-har smal panel i gangen vi også!! Så fint!

    ReplyDelete
  2. Kjempe koselig gang, og lykten var jo bare RÅÅÅÅ fin, slike gamle lykter med historie er jo enda finere enn nye, så den må du ta vare på.

    Kjempe fint med mørke rammer på bildene også, bra at det gikk bra til slutt.... =0)

    ReplyDelete
  3. Så masse flotte detaljer fra gangen din!! Handsome mann du har!!! Utrolig hvor fort ting kan snu!! Ha en flott uke videre!
    Klemmer fra Anita

    ReplyDelete
  4. Syns gangen din er fin,masse fine detaljer og lykta var flott:o)

    ReplyDelete
  5. Så fin gang, jeg også liker smalpanel, men det vet du vel fra kjøkkenet mitt:0) (loftstuen også)
    Dørene blir sikkert enda finere uten grønn kant.
    Fin pynt, fjøslykten var prikken over i`en den.

    Ikke helt samme utsikten, dette er en km fra huset mitt, kan legge ut bilde i morgen.
    Nå vet jeg hvor gården ligger ja, kan du ikke satse på å flytte hit da?;-D

    Mye lekker i Casa katalogen, kanskje like greit å ikke ha den!
    Ser jo hvor flott det er her hehe..

    ReplyDelete
  6. Hei di "tullhøne". Kan ikke annet enn le når jeg leser dette, for det bare DU slik jeg kjenner (kjente) deg. Morsomt.

    Hvordan går det med husjakten her? Går vel som en drøm å få solgt det huset du har der oppe, tenker jeg.
    Og så må jeg bare si at du har utrolig mye pent å se på, men jeg kjenner jeg føler litt på det med støvtørkingen....

    Klem fra meg!

    ReplyDelete
  7. Skjebnen ha nok mye og si for hvordan helt tilfeldig treffer hverandre. Jeg traff min mann på ferie på en ferie som jeg nok ikke hadde reist til om ikke min far hadde gått bort. Pappa fikk vite at han hadde kreft og to måneder og et sant helvete etterpå så døde han. Dagen etter begravelsen satte hele familien seg på flyen nedover for og få et pusterom og på flyet var min mann sammen med en kamerat gjeng. De skulle på ferie til samme sted. Hadde nok ikke truffet han hvis ikke dette hadde skjedd for han kommer fra et sted som ligger en og en halv time i fra det stedet som jeg kommer fra.
    Så man kan vel kansje si takket være pappa....
    Gangen er flott den. Nå har Casa kommet til sørlandet for jeg hadde aldri hørt om dem frem til jeg fikk ikke mindre enn tre gaver derfra til jul. min søster hadde hatt selskap og gått nermest amokk i tingene deres. ha ha.
    Ha en fin dag:O)

    ReplyDelete
  8. ja d ende som regel godt for snille piker, sjøl om d ser svart ut ett lite øyeblikk..
    flotte bilder du vise idag..
    ha en flott valentinsdag og ei herlig helg!

    klem

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)