Tuesday, February 26, 2008

Maling, -skal, skal ikke??

Dette er loftstrappen min.
Den romantiske Nina malte to av trinnene rett før jeg skulle ha en takstmann på besøk, for å ta en verdi-vurdering av huset.
Ærlig som han var sa taktstmannen av mitt lille maleri bare ville trekke ned prisen på boligen ved evt. salg, fordi de færreste liker sånne ting. Han derimot syntes dette var helt greit.
Ble litt oppgitt, og gadd aldri å bruke mer energi på å male resten av trinnene. Tenkte å ha annen hvert.
Alle som har vært på loftet mitt, og kommentert dekoren sier at de liker den.
Det jeg ønsker å høre nå er hva minimalistene og de ikke-romatiske synes!
Jeg skal jo selge huset nå, og bør jeg male over, eller male videre?? Det er enklest å male over!
Ønsker kritikk og ærlighet her! Hva selger best??
(har jo selvfølgelig mest lyst å høre på takstmannen!)

Ellers har jeg omsider fått ånden over meg, og blitt litt turbo-Nina igjen. Det begynner å bli en stund siden sist jeg så henne, og hun har vært dypt savnet!
For meg gjør sol og lys underverker, og energien kommer strømmende hver vår.
Gikk amok med kost og hvitmaling i går & i ettermiddag:
Lei av diverse mørke ting som ikke er innkjøpt av undertegnede...
Gullspeilet har jeg to av, der det største henger på badet og dette støvet ned i kjelleren.
Er mektig lei av gull, så jeg prøver meg med litt maling her også....


Hmm... -skeptisk!

Serviett-holderen ble fin da!

Innimellom fikk kjøkkentaket også ett strøk, for jeg ønsker å selge ett hus som ser skikkelig ut.

Huset har ganske mye panel av den ekte sorten, siden det ikke var noe annet å velge mellom da jeg pusset opp de rommene. Jeg har holdt meg til perlestaff som finnes både i stuen, kjøkkenet, badet og barnerommet. Gangene har heldigvis det opprinnelige smalpanelet bevart, og kjellerstuen den billigste sorten. Den er derimot lasert for å "oppgraderes" litt. ;) (taket i kjellergangen har også dette panelet, kom jeg på nå)

Mine besteforeldres aller første kjøkkenbord har fått en ansiktsløftning i form av nedslipet bordplate. Tok det opp fra kjelleren nå for å gi det ett par strøk hvitmaling på toppen, men må nok fare over bena også, som er både støvete og gulnet.

Taket i trappeoppgangen har ikke vært malt siden før jeg ble født, så det fikk seg ett strøk nå.
Erfarer at gammel maling holder seg pen mye lenger enn moderne maling, trolig nok pga. det høye innholdet av linolje. Ett strøk var faktisk mer enn nok for å få det friskt og fint igjen.
Noen skulle forresten ha tatt bilde av meg der jeg sto å balanserte oppi der... *fnise*!
Da er barne-tv over, og freden brutt!
På tide å få frem kveldsmaten og tenke på å få lagt turboene mine. I kveld er det tid for favoritt-programmet: Frustrerte Fruer, og jeg gleder meg!

Ønsker allesammen en flott kveld, og at frustrasjonen holder seg inni tv'n!

21 comments:

  1. Jeg er fullstendig klar over at jeg mangler en list på det siste bildet, ja!
    Jeg jobber med saken....
    (hater å liste i skråtak, og veggen til venstre er værstingen!)

    ReplyDelete
  2. Heisa :)

    jeg er ikke så romantisk som mange dere ...så mal trappa !!
    Jeg ville sett på det som ett ork å male igjen blomstersjablongene. Men det er jo meg :)
    Jeg liker jo deg så syns du er søt som liker det.
    jeg ønsker meg ett lite gullspeil !!!Sikkert fint i hvitt å.
    Tror du har det VELDIG koslig og lunt da.

    ReplyDelete
  3. Hjelpemeg for noen fantastiske prosjekter du er i gang med, men fint ble det jo. Jeg er jo veldig romantisk anlagt og hadde absolutt likt å ha blomsterranker i min egen trapp; men sier meg likevel enig med Alex: mal trappen!!!
    Blir spennende å se hvordan det går med salget iallefall, huset ditt ser jo så koselig og gjennomført ut--det må jo gå som en drøm å selge dette!
    Ja du vet Nina, jeg bor i by. Her går det en buss hvert femte minutt...Det betyr ikke at jeg er glad i å ta buss desverre. Jeg er rett og slett DRITTLEI, dermed er det opptur når noen tar bussrutene som gissel;) hehehehehehe....
    Håper ånden holder seg på plass lenge. Min ånd pleier sjelden å vare mer enn et par minutter av gangen:) I dag er det frustrerte fruer, aaahhh herlige tirsdag!

    ReplyDelete
  4. Er jo smak og behag dette da Nina - men tror kanskje at jeg også hadde malt over det selv om jeg IKKE er noen minimalist. Tror egentlig ikke at jeg har noen stil :o) Men egen bare :o)

    For en arbeidslyst du har - kunne tenkt meg og vært turbo innemellom jeg også.

    Du har ett kjempekoselig hus Nina!

    ReplyDelete
  5. Jeg hadde malt trappa, men det er jo meg!
    Jeg beundrer deg for at du er så kreativ og flink.
    Si ifra om du tar på deg oppdrag (",)

    ReplyDelete
  6. ;)
    Alex: det er ikke en sjablong, men malt for hånd!

    ReplyDelete
  7. Hadde jeg skulle bydd på huset så ville jeg ha sett på en helt hvit trapp som positivt ;)
    Rankene passer veldig godt til stilen din, men man vet jo aldri hva andre har slags stil. Og da vil nøytral trapp være gunstig!

    ReplyDelete
  8. la d være, men ikke mal flere? syns no æ ;o)

    ReplyDelete
  9. Du har vært effektiv må jeg si, fått gjort mye.
    Jeg ville ha malt trappen hel-vit med tanke på salg, det er visst noe med at det er enklere for kjøper å se for seg sine egne ting i huset hvis det er mest mulig nøytralt.
    Dårlig fantasi ville jeg sagt;-p
    Klem!

    ReplyDelete
  10. Må si jeg misunner deg det energi-nivået; du får virkelig gjort masse! Personlig ville jeg foretrukket hvit trapp, det er liksom "ryddigere". Og, som en annen sa - det er lettere å tenke seg sine egne ting inn i en nøytral ramme. Men, må si du er flink som maler på frihånd :-)

    ReplyDelete
  11. Heia! Jeg er enig me takstmannen,for hadde jeg skullet kjøpt huset ditt,så hadde jeg malt trappa hvit..
    Synes at den var kjemp-fin og passer din stil.Men når folk skal kjøpe,s går de for det e nklete,der de slipper å gjøre så mye...

    ReplyDelete
  12. Heisann:) Så fine tingene dine ble malt:) Kjenner jeg klør i fingrene ja.....rett og slett litt vanskelig for meg å se på dette:O)
    Kjempefin trapp og sikkert mye arbeid:O)
    Men med tanke på salg ville det nok vært bedre med en helt hvit trapp!! Det passer til så mange forskjellige stiler.
    Lykke til:O)

    ReplyDelete
  13. Måla vitt - det tror jag på. Hur fint det än är med bladen..! Min erfarenhet är att enkla, rena enfärgade ytor och möbler är mer attraktiva för en objektiv köpare. Kram och lycka till! /Rana

    ReplyDelete
  14. Hei Nina! Må si meg enig med alle de andre her som har sagt at du bør male trappen hvit. Selv om vi er mange romatikere her i blogglandia som liker sånt, så er det jo lurt å ha huset så nøytralt som mulig når du skal selge det.
    :) Ha en fin dag, din turbo!

    ReplyDelete
  15. Hei
    Så flink og kreativ du er, imponert jeg. Synes det var veldig fint med de blomsterrankene på trappetrinnene jeg! Blir spennende tider framover for dere, håper dere finner drømmehuset :-)
    Ha en fin onsdag!

    ReplyDelete
  16. Jeg hadde malt trappen med tanke på salg. Det enkle er som oftest det greieste for de fleste. Da ser det stilrent ut.
    Angående frustrerte fruer er det også mitt favorittprogram for tiden. Tirsdagskvelden er liksom "hellig" og tv`n bestemmer mor i huset over den kvelden, så får de andre trekke seg tilbake på egne rom dersom de ønsker og se noe annet :0)

    ReplyDelete
  17. http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=12521015&sid=xz10cabTBJtS437441&WT.svl=Bilde


    Tenker det ja!! Mal trappa!

    ReplyDelete
  18. Heisan! Ikke lett å bestemme seg her nei men tror jeg ville malt den i og med salg.Veldig energi hos deg, gøy å forandre gamle rammer, de blir så lekre som hvite.Takk for koselig kommentar hos meg. Stripe stoffet er nok ikke fra Stoff og stil. Ha en flott kveld.
    Klem

    ReplyDelete
  19. Hei Nina!
    Unnskyld uttryket; men det er noe av det dummeste jeg har hørt! Hørt sånt? At et par trappetrinn skal senke prisen? Det var skikkelig dumt sagt! Har ikke du et romantisk hjem da? Da vil vel de som kjøper det, kanskje se etter denne stilen selv også? Og om de ikke liker det, så bør ikke et par trappetrinn trekke prisen! Nei guri malla, det var skikkelig teit! Vil de ha huset, så vil de ha huset! De lar ikke være å kjøpe et hus, eller gi mindre bud pga noen trappetrinn som er malt! Dermed basta! hihi.. Og forresten; Det var jo ikke akkurat noe volsom maling eller mønster heller da! Hadde heller forstått det om hvert trappetrinn var malt i rosa, gul, neongrønn, lilla og svart ;)
    Ønsker deg en fortsatt koselig kveld!
    Klemmer fra Beth

    ReplyDelete
  20. Wow! Nå er du skikkelig igang! Ville nok malt trappa jeg også ,selv om det er fint med blader også! Det kjøkkenbordet er kjempflott! Vil ha!
    Klemmer fra Anita

    ReplyDelete
  21. Ok ....unnskyld. Liknet på det :) Sikkert for at du har en stødig hånd !!!

    Smitt meg med male og arbeidslyst da !!!
    Klem

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)