Wednesday, February 27, 2008

Maler mer....

I kveld hev jeg meg over noe som har stått på listen lenge, nemlig å male denne. Dvs. den er bare grunnet, for jeg skal bruke litt spraymaling over for å nå ned i de værste sprekkene. Pyton å male rotting! :(
Vet ikke om jeg kan si meg helt ferdig med speilet mitt, for jeg syns det ble for enfarget, og vurderer sterkt å gnu det inn med litt lasurolje. Kanter og hjørner er pusset litt for å få det til å virke mindre plast-aktig, men jeg altså ikke helt fornøyd lell.

Denne rammen liker jeg fortsatt ikke, mulig fordi jeg ikke liker historien bak den.
I det øverste vinduet sto en gang bryllupsbildet av meg, så det har stått tomt i over to år nå. Satte inn det første svart-hvitt bildet jeg kom over (ikke det at det passet noe særlig da)
Barnebrudeparet er min søsken Linn og Daniel, da de var 4 og 2 år gamle. Hadde foto i valgfag på folkehøgskolen det året. Nå er de 22 og 20 år! ;)
Detaljene er jeg mer fornøyd med da....

Vårens spede anmasj i vinduskarmen: Pellis 'Artic Star' er den første som har fått kommet opp fra planterommet. Syns nemlig det var så trist i vinduskarmen. Om ikke lenge får den selskap av 'Dronning Ingrid' og favoritten 'Appelblossom Rosebud'
Tenkte å ta flere stiklinger i morgen av de forskjellige sortene mine. Ikke det at jeg har så veldig mange, for jeg er nøye på fargevalget! Alle går i hvit og rosa, da helst lyserosa.
Ønsker meg noen flere da, særlig av de med eføy-lignende bladverk. Får ta en tur nedom Kirsten Øyum utpå vårparten og kjøpe noen sjeldenheter. Den dama er fullstendig bitt av galskapen, og har mer enn 20 planter i ALLE rommene i hele huset!
Her og her er bilder fra hagen hennes.
Ellers er dette huset lagt ut for salg nå på Finn, syns det er en litt skremmende pris for en enslig kommunal-ansatt (Andreas, min kjære).
Jeg kan ikke binde meg til noe mer lån før jeg får solgt det jeg bor i nå, dessuten må jeg nesten ha meg en jobb i Molde før jeg skriver under på ett nytt lån.
En liten fugl har dessuten visket meg i øret at jeg burde vente med å kjøpe, siden prisene på hus faller...
Tar gjerne imot synspunkter her!
Forresten er jeg veldig glad for så mye respons på mitt trappe-dillemma, og det blir nok til at jeg maler over bladverket, og viser til ekte vare i hagen i stedet! ;)
Klem fra NinaS

12 comments:

  1. Blir så imponert over dere som får tingene/prosjektene unna, du maler og står på:0)
    Her er det stillstans, har ikke energi etter ungene har lagt seg, sitter bare i sofaen og sløver foran "dumboksen" Eneste fordelen er at det blir sakte men sikkert flere ruter til hekle teppet mitt;-p
    Blir sikkert fin stolen, syntes speilet ble fint også jeg.
    Spennende med husjakten, blir kjekt å se hvor dere ender;0)
    Ha en fin torsdag.
    Tudelidu!

    ReplyDelete
  2. Flittige jenter ,det må jeg si. hva slags maling bruker du på speil? har og to fine , men rammene er gull.æsj.
    lekkert det du hadde malt i trappene.
    Ha en super dag.

    ReplyDelete
  3. Du? Kan jeg ikke få bare LITT av arbeidslysten din? Holder på med noe HELE tiden du! Imponerende!

    Og har sagt det før og sier det igjen - de grønne fingrene dine kunne jeg nesten ha dødd for, men bare nesten. Har en hage som har Så lyst jeg også, men hva hjelper det når eieren ikke får til :o(

    Lykke til med husprosjektet - blir spennende og følge jakten.

    Når skal du legge ut huset dere nå bor i til salgs da?

    ReplyDelete
  4. Du får det huser du vil ha.......la sjebnen råde. Og så må du spørr om det...Helt sant !!!
    Har du lyst på det så sier du." Æ vil ha det huset" !!!

    Send litt arbeidslyst over fjorden da....nei masse !!! Litt energi og e du snill !!!

    Etterlyser min nemelig !!!

    ReplyDelete
  5. Hej :)

    Koselig og flot blogg du har. Morsom at læse er den også :)

    Jeg er specielt helt vild med dukkehuset. Sikke et morsomt og stort projekt. Det har du gjort flot.

    Maria

    ReplyDelete
  6. Du er altså så flittig, blir sliten bare av å lese om alt det du rekker over jeg. Og i tillegg har du 3 barn du har ansvar for. Er du en Druacell-kanin eller?

    Kjempefint hus! Men syns prisen var litt stiv, med tanke på at det nok er en del som må gjøres...
    Men nå kan det jo hende prisene der ute er høye. Det ligger i allfall nydelig til, syns jeg.
    Du får levere inn en lottokupong på lørdag :)

    Ha en fortsatt fin kveld!

    ReplyDelete
  7. Hei, takk for hilsen på bloggen min.Så flink du er til å få ting gjort. Jeg har en identisk kurvstol som har ventet på maling i mange år,kanskje på søndag....

    ReplyDelete
  8. Hei!
    Ja kan tenke meg det er trøttsomt å male rotting! Da liker jeg heller listemalinga mi ;) Speilet ble jo kjempefint! Jeg har faktisk et gedigent speil i spisestua mi som jeg gjorde det samme med. Det var gullfarget, og gull er ikke helt min farge. Så jeg malte det hvitt, noe synes igjennom, fordi jeg holdt litt lett på kosten når jeg malte det. Så deilig å fått unna en del malingsproskjekter! Du får ha lykke til meg huskjøpet ditt! Det stemmer jo at prisene er på vei ned, men hvor mye og hvor stor betydning det har for det enkelte hus er nok vanskelig å si. Tror nok at det variere mye fra kommune til kommune!
    Ønsker deg iallefall en kjempefin helg!!
    Klemmer fra Beth

    ReplyDelete
  9. Ledige jobber på Plantasjen, det må da vel være noe for deg?!?

    ReplyDelete
  10. Gu så artig du har det som maler og får alt i stil!! Jeg venter og venter på at gubben skal få tid til å hjelpe meg med maling og tapetsering. Jo jeg MÅ ha hjelp av han da det er 3,80 under taket. Hi hi hi.
    Speilet syns jeg ble kjempeflott og virket ikke noe enformig!! Men det er no min smak da!
    Nydelig den rammen også med de vakre barna i!
    Lykke til med husjakten. Spennende!!
    Ha ei kjempekoselig helg:)

    ReplyDelete
  11. Synes det ser ut som stolen kommer til å blir veldig flott. Jeg glemmer alltid å kjøpe spraymaling til slike prosjekter så jeg står i timesvis å dytter penselsen inn i alle krinkel kroker....for jeg har jo ikke tid til å vente til spraymalingen er i hus. Dette har skjedd noen ganger....he he
    Ønsker deg en fin søndag. Masse klemmer fra Elin:O)

    ReplyDelete
  12. hei!! jeg trenger sårt noen tips til maling av rotting/kurv. Har en kommode fra Riviera maison med kurvskuffer som jeg ønsker å male hvite. Hva slags maling brukte du på stolen og ble det bra? Det er jo lenge siden du malte den og jeg tenkte på om malingen holder seg eller om den flasser? er redd for å ødelegge dyre møbler jeg da.... Er supertakknemlig for svar og jeg følger bloggen din og synes du og den er veldig inspirerende!! stå på og skulle ønske jeg kunne se butikken live en gang.. Mvh elin

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)