Wednesday, February 6, 2008

Mer sying....

Fikk noen timer bak symaskina det siste døgnet, og derfor omsider laget ett trekk til bestemors gamle krakk (som egentlig er en avsaget stol) på badet. Har tidligere hatt ett strikket/heklet teppe over den, men mine små hiver det alltid i gulvet når de skal opp til vasken. Dette skal festes med borrelås!!! ;) Bestemor hadde malt krakken mørkerød og brukte den til å sette blomster på. -Sorry, men jeg måtte bare male den! Avlutet den faktisk først, for å kunne pusse bort litt maling, og få det brune frem (opprinnelig mørkebrun)
Ikke helt ferdig med dette prosjektet, som mye annet....

Kappen er egentlig litt vel jålete for å være meg, men på badet er dette tillatt.
Jeg kaller stilen når den blir litt mer pyntet for Marita, siden hun de siste 12-15 årene konsekvent har kjørt en litt mer pyntet og elegant stil enn den Shabby Nina.
Blir stilen mer minimalistisk og tøffere enn min, kaller Marita den for Eva Britt!
Det er navnet til søsteren hennes, som kjører ett litt annet løp. Eva Britt er nok litt mer i slekt med meg, mens mamma nesten skulle ha byttet familie, siden hun heller mer over til Maritas stil! (nå er vi alle i familie da, men men...!)
Pute nr. to fikk være ren en hel time etter at mafian min kom hjem fra barnehagen!
Tv-kos i sofaen og pilling på en rur, førte til to blodflekker på mammas pute, så det ble frem med flekkefjerner og skureklut! *oppgitt*
Ny Tilda-bok kom også i posten i dag. Eller ny, -jeg har da en som er nyere, men den er ny for meg!
I tillegg kom det en heklebok. Det siste jeg heklet var vel denne, tror jeg:
Jeg er ingen racer-hekler, så jeg har sagt til Marita (som ikke hekler, men er mester i å sy!) at hun er faktisk priviligert som har en duk jeg har heklet, for det er det ingen andre bortsett fra meg selv som har! ;)

Ellers likte jeg disse sidene i IKEA-katalogen, og må innom og sjekke det ut snart.
Ser for meg en eller to blomsterkasser under pergolaen min til sommeren. Noen flere kurvstoler ønsker jeg meg også. Har to fra før, men de er ubehandlet. En blir hvit snart!

11 comments:

  1. Heisann!
    Der er stoffet ja:) Prikk likt som jeg har på min stol! Nå har jeg en del rester, så nå blir det sko av noe av det:)
    Så mye fint du viser i dag! Koselig bilder!
    Klem:)

    ReplyDelete
  2. Og du er kreativ som alltid - får prestasjonsangst og mindreverdighetskomplekser av å besøke bloggen din :o)
    Hihi - bare tuller......
    Beundrer evnen din!

    ReplyDelete
  3. Så flink du er....min arbeidslyst er borte ;)
    Har no fætt influensa....dritt !!
    Dere finner sikkert ett korslig hus i Molde:)
    Men kom innom på butikken å besøk meg før du dra da;)

    ReplyDelete
  4. Hei Nina den vart fin krakken din på badet :-)


    kjempe koselig det rutete stoffet i rosa og beige , jeg skal kjøpe meg sånn jeg og i blå og beige, vet ikke hva jeg skal sy enda av det , men dt blir sikkert noe til å ha i hagemøblene ute på verandaen.


    Var og kikket på ``huset ditt`` på Skåla å jeg synest det såg koselig ut jeg , en del jobb med det da p.g.av dørlig vedlikehold.Men så lenge det kun er kosmetisk , kan det ordnes uten at det koster skjorta. Beliggenheten var da god , barnevennlig og ikke så langt fra MEG og sjøen.


    PS. har du tenkt noe på hvilken dag vi skal til kr. sund.?

    ReplyDelete
  5. Nydelige ting du har sydd!! Hekling er kjempegøy!
    Ha en flott helg!
    Klemmer fra Anita

    ReplyDelete
  6. fin krakken på badet blei ,koselige bilder.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Likte utrolig godt de tøybitene du har over norgesglasset, er det noe du har sydd selv? syr du på bestilling? min mor sier hun har masse gamle store norgesglass på loftet, noe som jeg har fått tilbud om å få, men noe må jo gjøres med de, og det du hadde gjort der var jo råålekkert!

    ReplyDelete
  9. Ingunn:
    Jeg har ikke tilgang til bloggen din, så jeg får ikke skrevet svar!
    "Tøylappen" på norgesglasset er heklet etter en oppskrift jeg dessverre ikke finner igjen!
    Er dessverre ingen reser på å hekle, så jeg tar ikke opp bestilling! Men finner jeg igjen oppskriften (mulig jeg gjør det under flyttingen i juni) så kan jeg sende deg en kopi.

    ReplyDelete
  10. Nina, det høres flott ut, om du finner oppskriften. Kjenner noen som kan hekling :-)
    Så flink du er med alt!!

    ReplyDelete
  11. Hei igjen Nina, har du funnet mønsteret? Si fra da, så sender jeg deg email adressa mi :-) digger bare de hekla greiene til glasset.

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)