Thursday, September 30, 2010

Den ultimate bursdagsgave....

Jeg har ett forbedringspotensiale med å være flinkere til å ta inn blomster i huset. Dette kjenner jeg henger igjen fra da alle plantene mine var så små og taslete at jeg ikke hadde råd til å plukke pryden av den, men nå når mange av staudene er over 4 år gamle, er det ingen vits i å spare.

Men jeg har alltid plukket inn blomster til bursdagen min, -for i september er det ingenting å spare på ute lenger. Ribb hagen mens en kan, for vips kommer frosten og lager stuing av hele greia.
Det er faktisk en hel del å lage en bukett av, selv om det er sent på året. Denne syrinhortensiaen heter 'Early Sensation' og blomstrer flere uker før den vanlige typen. Når blomstene springer ut er de hvite, men så går de over i rosa etter hvert. De sølvfargede, flikete bladene er buskmalurt, som jeg ikke klarte å overvintre i trønderhagen min. Denne er ny for i år, og jeg håper den vil overleve her.
Det er ikke helt meg å drive å grave opp ting for ivervintring, for det er liksom for mye søl med det. Kaldt er det også.....

Kunsten er å nyte det mens man kan, for etter ett lite ærend ute på kjøkkenet blir det sånn:
Leon syns nemlig alt av pynt og blomster er kjempespennende, og i går tok jeg han i å parkere telysestaker i parkeringshuset sitt....
Mulig jeg må kjøpe inn enda flere lekebiler snart.
Så den ultimate bursdagsgaven for den interiørfrelste med egen interiør-butikk:
Se nærmere på "pynten"
"Blomsten" heter Jotun..... ;)
Nina skal nemlig sette i gang med ett nytt oppussingsprosjekt, må bare få det i hus først....
Har også planer om å få hengt opp en hylle over sofaen i tv-stua, men jeg finner ingen som er akkurat slik jeg vil ha den! (og da har jeg 30 forskjellige leverandører å velge mellom, minst!)
Har i allefall ikke tid til å lage noen nå, så det får bli senere.
Og endlig har jeg ingen store, svarte kameler (høytalere) på hver side av tv'n.
Godt!
Bursdagsgaven fra min kjære ser dere ett lite glimt av her:

Fikk nemlig to flotte, gamle bilder :):)
Nå må jeg bare finne en passende plass til de....
 Nei, nå må jeg ut å sette ned mer løk!

17 comments:

  1. Så fint du har det!! og de bildene kunne jeg ha tenkt meg:)) Bli med på messa på Hamar til våren da:))

    ReplyDelete
  2. Hei Nina :)
    Kan jeg spørre om hva slags plante det er, den på øverste bilde der? :)
    Syns den er så stilig og kunne tenke meg en slik selv :)

    Kos deg med løkene ;) hehe

    Klem Jatte!

    ReplyDelete
  3. Hei og gratulerer med dagen ! Fikk lyst å spørre om du har noen bruktbutikker å anbefale i Molde, skal en periode reise til Molde hver uke fremover, og kanskje kan det bli tid til litt shopping også - ligger din butikk i gåavstand fra sentrum?

    ReplyDelete
  4. Vakre blomster i en nydelig stue :)
    Klem Anette :)

    ReplyDelete
  5. Jeg elsker stuebordet ditt altså! Hvor er det fra?

    Blomsterbuketten var fin så lenge den varte da ;) Man får nyte de små øyeblikkene :p

    Blir stadig imponert over hvor mye du får gjort.. Ordner og fikser! Flinkis!!

    ReplyDelete
  6. Så fint du har det,og så koselig det er med blomster,
    Å bildene er kjempe fine,snill mann du har;-)
    Gratulerer så mye med dagen..kjempe koselig blogg så jeg følger deg gjerne..ønsker deg en fortsatt fin høst.
    Klem fra Fruen(Heidi)

    ReplyDelete
  7. GRATULERER MED DAGEN!!!!
    Håper dagen din har vært flott!
    Kjempekoselige bilder du viser, nydelige blomster og vakre bilder du har fått i gave!

    Klem

    ReplyDelete
  8. Gratulerer med dagen!:)

    Nå er det bare å plukke inn alt man kan av blomster fra hagen,for som du skrev så er det ikke lenge før frosten tar dem.
    De 2 siste årene har jeg laget meg et "plukke-blomster-hele-sommeren-bed" Kjøpt blomsterfrøblamding og sådd og VIPS! kan jag plukke blomster hele sommeren og til langt utpå høsten.

    Ønsker deg en herlig helg!:)

    ReplyDelete
  9. Gratulerer med dagen! :o) Artig gave!

    Buketten var skjønn, og det var han herlige poden din og. :o) Stas med blomster!

    Lekre bilder, det er kjempefint i stua di! :o)

    God helg til deg og dine!
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  10. Flotte bilder du ahr fått, skikkelgi nydelige!
    Enig med deg, lurt å ta inn blomstene og nyte dem litt ekstra;-)

    Ønsker dere en god kveld videre!

    ReplyDelete
  11. Du har et kjempefint hjem! Jeg liker virkelig stilen du har i huset!
    Og buketten var nydelig!

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem fra Bente

    ReplyDelete
  12. Hei Nina
    jeg liker salongbordet ditt. Hvor har du kjøpt det?
    Klem

    ReplyDelete
  13. sendte et spørsmål under ditt forrige innlegg, men kom på at det kanskje er lettere å svare hvis du får e-postadressen min;) spørsmålet gjelder skapet. adr: gudlaugrodstol@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Så nydelig stue du har. la sepsielt merke til lysekrona over salongbordet. Er den fra Lisbeth Dahl? Ha en flott søndagsettermiddag:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)