Thursday, September 2, 2010

Minimalismens gleder....

Merhaba!
Som jeg har skrevet tidligere, er en av gledene med ferie å ha store kontraster til det daglige liv.

Ikke det at det er jeg som har bestemt stilen i leiligheten i Alanya, men jeg syns det faktisk er flott med stor kontrast til mitt overpyntede maksimalist-hjem.
Dessuten har jeg andre ting å gjøre når jeg er på ferie enn å tørke støv av all pynten jeg ikke har tid å se på! ;)
Plane lines....

Må innrømme jeg også at sofaen passet mye bedre i gamle-leiligheten enn i denne, men selv om den er 6 år gammel er den jo ikke akkurat slitt. (Det er to doble sovesofaer)
Vi sitter jo bare ute på verandaen uansett..... ;)

Alle måltidene spiser vi ute, og i tillegg sitter vi ofte å ser på folkelivet. I kveld sitter vi derimot med hver vår PC da, -ute på verandaen.
Med 4 unger er det helt klart at vi lager en god del av maten vår selv, og den ultimate frokost her i Tyrkia for meg er dette:

Stekt egg, agurk, tomat, oliven, kjøttpålegg, tyrkisk ost og hjemmelaget guachemole.
Agurken i Tyrkia har agurk-smak i motsetning til den de selger hjemme, og man får 1,5 kg for like mye som en stk på tilbud hjemme. De tyrkiske ostene er de beste jeg vet, og er nok en av de tingene jeg savner aller mest hjemme. Oliven og chili-pulveret bestiller jeg av foreldrene mine når de er her nede, i tillegg til at jeg tar med meg selv også. Ost i en varm koffert kan være verre.....

Så må jeg bare vise noe jeg liker innmari godt her:
Dette beistet av en palme vokser rett utenfor vindusveggen i gangen vår, og jeg har lagt min elsk på den, hagegal som jeg er.
Ellers går tiden med til MYE bading, soling og litt turgåing.
Ungene storkoser seg her, og lærer nye ting hver dag, og jeg har null dårlig samvittighet for at jeg har tatt de ut fra skolen i to uker. Fra å kunne 4-5 svømmetak, svømmer Charlotte nå over hele den lange enden av bassenget, bare på en uke. Og Nathalie har begynt å snakke engelsk som en foss. (turte ikke tidligere)
Lille Leon er bare så fasinert av alt han ser på trilleturene, og ikke minst av danseshowene på Memos. Vært oppe og rocka litt i dag han også.
Jeg har sittet i Tyrkia og bestilt nye varer fra Sverige til butikken min. Litt rekker man i mellom solnedgang og soloppgang! ;)

3 comments:

  1. Hehe,det virker litt kaldt og sterilt ja, MEN det mangler gardiner og over spisebordet skal det være et stort speil. Litt stæsj blir det også etter hvert,men vi er da akkurat innflytta.....
    Sofaene blir nok utbytta etter hvert også.....

    Flott plass å være ihvertfall!

    ReplyDelete
  2. Morsomt med kontraster, det gjør "borte-følelsen" bare enda sterkere. =)

    Flotte bilder, og en deilig frokost. Kos dere masse videre.

    God helg til deg og dine.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  3. Minimalist kommer jeg alldri til å bli :)

    Ja ikke sant? Det skal bli meg en travel vinter med å ta imot store kollier:)

    Håper du koser deg på tur:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)