Tuesday, September 21, 2010

Sugar in the morning....

Jeg tror jeg må være verdens mest morgengretne person.

Før jeg har fått meg mat om morgenen, er ALT galt.
Ungene er sene, og hører ikke etter samme hva jeg sier.
Været er ikke bra nok.
Naboens ukastrerte hannkatt tror min hage er han territorium, mens min egen snarer seg rundt føttene mine, og mener hans frokost er viktigere enn min.
Leon vil derimot ikke spise frokosten sin, og gir den heller til katten. Mens agurken min, trolig har hatt besøk av Leon-musen.

Det er rot på kjøkkenet, rusk i vasken og noen har bommet på søppelbøtta.

Når en titter ut vinduet, ser en knapt utsikten, fordi ett %#*!% stygt, rustent stillas blokkerer vinduet. Tiden og været har ikke strukket til for å gi veggen de 5 strøkene med maling og grunning som behøves.....

Men etter å ha skysset ungene ut døren, 7 minutter for sent og ryddet opp etter de, får jeg endlig tid til å sette meg med med min etterlengtede frokost.
Jeg kommer nok aldri i den kategorien "verdens sunneste mamma", men så lenge jeg fremdeles kommer meg inn i størrelse 36 i bukse, støtter jeg produsenten av Pepsi så godt jeg kan.
Greit at ungene ikke ser min store last.....

Det er litt rart det der.
Nå, når magen er sånn passe full, er humøret helt anneledes. Dagen er plutselig lys og trivelig, det er varmt i huset, og solen titter frem. Ikke en gang grusomme Frokost Quiz på Tv2 ødelegger stemningen.
Selv om resten av huset ikke er helt strøkent, er i allefall TV-kroken ok, -for flekkene på sofaen bryr jeg meg ikke om nå. Er en stund siden ryggen/hovedtrekket på 3-seter'n er vasket nå, men det rekker jeg fint i løpet av uken.
Andreas kom hjem med digitaliserte tegninger av uthuset i går. Det må nemlig forsterkninger av reisverket for å bære ett tak som eventuelt kan bekles med skifer en gang i fremtiden. og fruen er litt nøye på å få mest mulig gulvflate på loftet....Jeg er også svært fornøyd med å ha fått ryddet i kjelleren i går, for nå kom det en bil med to digre paller til meg fra Green Gate og Chic Antique.
Blir altså ikke arbeidsledig i dag heller.....

Ha en flott tirsdag!

14 comments:

  1. Dette hørtes veldig kjent ut!! :-)
    Unntatt at Frokost Q, ALLTID er irriterende!!
    Ønsker deg en flott dag! :-)

    -og den dagen du ikke vet hva du skal fylle dagene med, håper jeg du lager deg en nettbutikk!!
    Klem fra Nostalgia

    ReplyDelete
  2. Sånn er det her i huset også... De andre familiemedlemmene lister seg rundt meg i frykt for at jeg glefser til dem..
    Men så fort frokosten er inntatt, er jeg blid som en sol :-)

    Du har en nydelig blogg, og et nydelig hjem :-)

    Jeg ønsker deg en fin tirsdag :-)

    Klem fra Janicke

    ReplyDelete
  3. Så søt den agurken var da :-) Synes jeg ser gutten når han gnager i vei med små tannebisser. Plast smaker sikker ok det og.

    ReplyDelete
  4. Hei.
    Hahaha...du får ihvertfall opp latterdøra mi,syns det var et skikkelig morsomt innlegg. Beundrer deg jeg Nina,du er tøff. Artig det innlegget fra hjemreisa og. Den frokost Q er alldeles forferdelig,verst den på TV NORGE med det gneldrende kvinnfolket,off. :)Klem.

    ReplyDelete
  5. Nydelig stue foresten :)).

    ReplyDelete
  6. Jeg kjenner godt igjen den morgen-rutinen, ja...;) Du sier at du har fått varer fra Green Gate. Selger du stoffer? Jeg er på jakt etter en meter med beige og hvitt rutete stoff. Har en gammel puff jeg skal trekke om. Ha en fin-fin tirsdag c",)

    ReplyDelete
  7. Hihihi :-) Må le litt nå,men kun fordi jeg kjenner meg så alldeles godt igjen!! :-)Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i frokost,men "skyller" da ned to skiver med Pepsi Max (Hahh litt sunnere en deg ;-)) Du har ett vidunderligt vakkert hjem Nina og jeg elsker og lese bloggen din !! Ha en fortsatt fin/travel dag ! :-))

    ReplyDelete
  8. Hihi..høres ut som en kjent morgenstund..her og er alt kaos før iallefall en av ungene er i barnehagen. Og colaen står på min frokostmeny og,hihi..Kos deg med utpakking av nye varer..klems

    ReplyDelete
  9. Mykje som høyrest kjent ut i denne beretninga.. Her er det Cola Light som er førstevalg, ellers stemmer både stilas utanfor vindauge, nokon som ikkje et, nokon som et det dei ikkje skal, og mor som slett ikkje er så veldig begeistra over noko ei tidleg morgonstund. Men det kjem seg etter mat og gjerne ein liten ekstralur ;-)

    ReplyDelete
  10. Oj, må nesten gå litt stille når jeg besøker bloggen din idag.
    Vet ikke hvor lenge den gretne morgenstemningen sitter i, men det høres en smule farlig ut...

    Hvisker et lite takk for titten før jeg lister meg ut igjen.

    Ha en FIN dag...
    Klem Marit

    ReplyDelete
  11. Hehe, da du var liten var du blid så lenge du slapp å spise...nå er du blid hvis du får mat....tiden forandrer seg gitt !

    ...mamma....

    ReplyDelete
  12. Ifølge Vera Mikalsen på helseprogram på NRK i går bør mor tenke på seg selv først,hehe
    Men hun har et poeng; ingen funker med et blodsukker på minus hundreogørten, og ting går så mye bedre når vi har litt "drivstoff" innabords :)
    Prøv med en halv banan før du vekker ungene, eller en kopp med velling:
    Bruk en passe kopp som mål. (Liten kaffekopp går bra.) fyll med 2/3 vann og 1/3 melk. Hell i en liten gryte og tilsett en klype salt og en litt større klype sukker. kok opp og tilsett 1-2 teskjeer lettkokte havregryn. Kok videre i to minutter og hell tilbake i koppen. (Kan også lages i mikrobølgeovn). Tisett evt. mer sukker, kanel,rosiner,bær eller nøtter etter smak. Drikk pepsien attåt fra kopp, så ser ikke ungene så godt hva du drikker,hehe !

    (Helt seriøst: "plain" velling er superraskt å lage og gir uttelling fort).

    ReplyDelete
  13. Hei hei. Godt å få det ut tenker jeg...hehe Utbryddet assa... Forstår din frustrasjon.....Har det sånn selv imellom. ;o)
    Men nye varer ja, noe å sende meg kanskje?????

    Klemmers ;o))

    ReplyDelete
  14. Godt å se at det er flere enn meg som starter dagen med kald kaffe (Aka Pepsi (MAX))

    Tenker jeg kommer til å følge bloggen din framover, som utflytta Romsdalstaus så er det alltid spennende å følge med hva som rører seg i hjemtraktene!

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)