Wednesday, April 27, 2011

En helt vanlig dag i Paradiset.

Egentlig stempler jeg bare innom for å si at jeg lever, er sliten, men har det bra, og er utrolig møkkete.
Å komme i bedre form etter en lang vinter, er ikke så lett når man ikke er 25 lenger, men etter noen uker med hard jobbing, så begynner denne noe slappe kroppen å komme seg. 
Det er ikke så vanskelig når motivasjonen er på topp, og været er perfekt.
-Ikke for det, jeg står og støper i regn og jeg! ;)

Innimellom haging og unger, prøver jeg å drive litt butikk, for det kommer fremdeles inn nyheter....
Lysestaker 98,- og 169,-. Engel 169,-
Koser meg stort når jeg jobber i hagen, men det blir jo ikke penger av det da....
Må vel prøve å kvitte meg med noe av varene mine også, kanskje! ;)
Rosene som kom i går var smellfine!
Store og billige, og av ett kunstmateriale som tåler både ditt og datt tror jeg.
Baljen under har jeg heller ikke lagt ut bilde av tidligere.
Den er ment for blomster, men passer jo også godt som veddunk, -for pene veddunker er sjelden å finne på markedet!
Mini-drivhuset bak har jeg veldig lyst på selv da....
Bare ett igjen nå, -så jeg vet ikke hvem som trekker det lengste strået....
Ny sjarmerende lykt.....
Så ett lite overblikk over Ninas prosjekt....
Det har blitt litt kanting, men jeg er selvsagt ikke ferdig. Har ikke lagt den nederste kanten av stien inn i hagen, -det lyse som skimtes i bildet er rettholten som ligger der og illuderer kantstein.
Blir no bra ta der?

Min gode følgesvenn Mr Hageslange er selvsagt med. Han har nå dobble lengde og ligger egentlig over hele hagen.....
Pen? Nei!
Praktisk? JA!
Dagens peneste motiv!
Skulle ha knipset bilder av Leon der har storgliste med ansiktet full av is og jord, men man rekker ikke over alt, dessverre.
Ett nytt prosjekt denne uken blir å dele Hosta'er.
Når skuddene står slik, er det lettest å grave de opp og bruke en stor kniv og dele rotklumpen.
Jeg har vel en ti stk jeg burde kutte opp...
Ellers har jeg rukket å få ett par busker på plass i dag, og gravd ned asken fra tønna i hagen, og fant dermed også to trillebarlass med perfekt jord som jeg spredde rund i beddene.
Tror jeg har fått verdens flotteste hagejord, fordi jeg slet i 6 år med keramisk blåleire i den forrige hagen min. Fortjener vel det nå. ;)

Alle naboene har de siste dagene klippet plenene sine, mens sauen Nina som kryper på alle 4 med sine nye  bukser med kneputer, beiter den ned. Det ser i allefall sånn ut....
Burde nesten ta bilde av det, for foran alle beddene er det ca en meter med nedslitt, flat plen!
Nei, jeg bør skrape med meg restene av min slitne kropp, og gå i dusjen.
Dessverre er det litt for kaldt ute til at jeg går ut og fyller badekaret i hage, men jeg må si at det frister utrolig mye mer med ett varmt bad enn å stå oppreist i en dusj nå.
Ha en god natt!
Nina

7 comments:

  1. HEi nattens dronning, som du står på!! Og det blir jo så utrolig fint!!

    Eneste minuset med deg, er at hver gang jeg er her inne, får jeg dårlig samvittighet...Tenker på den katterbortfrasofaogstoler-sprayen som de har på dyrebutikken på Alnabru som jeg skulle kjpe for deg...Nå er jeg litt plaget selv også, så kanskje jeg husker det neste gang:-)

    Ha en finfin torsdag, ryktene sier at boligreportasjen fra Balke gård kommer i Vakre hjem på fredag, så det blir spennende å se, ditt hus neste gang:-) Klem

    ReplyDelete
  2. Ja, slike gode arbeidsdagar med sol fyk avgarde, men jammen er det supert å få grave i jorda litt. Det blir flott med kantsteinen, verkeleg! Skulle gjerne vore litt nærare og fått "avleggarar". Har igrunn ein himla stor hage, så skulle nok fått plassert litt. Her er det grusgang, tørkestativ med tak og delvis veggar, lysthus, utepeis, og flytting av tømmerhus, pluss ein 7-8 andre prosjekt som står på planen, så det er vel berre å brette opp armane ;-). Godt du er flink å legge ut på bloggen, så kan eg iallefall hente inspirasjon derifrå. Slikt hjelper på arbeidslysta!!

    ReplyDelete
  3. Du er bare så flink! Skjønner godt at du er sliten. Fikk ikke tid til å ringe deg ikveld heller, men skal prøve på igjen imorgen:) Går i ett her etter at jeg begynte i gamlejobben min. Ikke akkurat så god tid til noe lenger.
    Så fine bilder du viser fra hagen. Gleder meg til å begynne med hagen vår i nyhuset og da kommer jeg til å bombadere deg med spørsmål :) Jeg liker å drive med hagearbeid men kan ikke så mye ;)

    Snakkes

    klem fra meg

    ReplyDelete
  4. All ære til deg, Nina! Du har en kjempeflott hage, og jeg vet at det ikke kommer av seg selv;) Synd jeg ikke bor nærmere, for jeg kunne godt tenkt meg Hosta. Får vel ta en tur til det lokale gartneriet. Planlegger bed i min nye hage, så jeg kommer nok til å "låne" ideer fra deg. Vil helst ha blomster i fargene hvitt-rosa. Ha en fin dag i eller utenfor bedet;) Klem fra Eli!

    ReplyDelete
  5. som du styer på jente!!!!!!!!!!!!visst blir man utslitt,men akk så deilig å få gjort da:))) Og så får man belønning for det senere - det er det beste av alt:))))
    Kos deg videre,men pust litt innimellom ;)
    toveklem:)

    ReplyDelete
  6. Hei
    Mye flott der da.
    Du må virkelig vurdere minidrivhuset. Det er kjempelækkert. Skal sende deg bilde av mitt når jeg får rotet med til.

    Klæm LoneK

    ReplyDelete
  7. Så utrolig mye fint!!:)Kjempe flink du er-nydelig hade!:)Ha en super dag,hilsen Anette:)

    ReplyDelete

All the comments have to be approved by me!
(Spam will never get published!)